A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Toledo (1999-2004)

Toledo 1.6 16v Signo 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbizható luxus

Szöveges ítélet

Az első saját autóm egy 98-as évjáratú Suzuki Swift volt.
3 ajtós viszonylag jól felszerelt(elektromos ablak,tükör,központi zár ami felhúzza az ablakokat)
DE!
Klíma,légzsák az hiányzott.

7 évig volt a tulajdonomban,ezért ezzel fogom hasonlítani a Seatot.
Ez persze nem azt jelenti,hogy nem ültem/vezettem más autókat. Ismerősök,barátok jóvoltából szerencsére élményem lehetett sok féle(Toyota,Opel,Vw,Fiat,Honda CRX,Integra,Volvo,Saab 95,Peugeot 607,Audi A4,A6,E-Mercedes,Bmw 318,645,750 stb.)automata és kézi váltós autókkal. Szóval van véleményi alapom.
De mindennapi együttélésről csak a Suzukiról tudok beszélni.
Mivel külföldre járunk a párommal egy hónapban egyszer,kellett egy biztonságosabb, nagyobb autó.Miután a Suzukival elkerültem egy balesetet, a vak sötétségben az út közepén sétálgató kifejlett szarvasbikát.80 km/h ról fékeztem álló helyzetre.Nem is akarok bele gondolni, mi lett volna,ha gyorsabban megyek és nem tudok megállni.Plusz a sok baráti találkozón jó lett volna még 2 hátsó ajtó a ki-be szálláshoz.Kellett az autócsere.

Mivel akkoriban elérhető áron ment a Bmw E46 széria.Mindig is tetszett és vágytam egy napfénytetős változatra(barátoknak köszönhetően bele-bele kóstolhattam az érzésbe).
De még nem hozták akkor Németországból tucat számra.
Kevés volt az itthoni választék.Hat hengereset nem akartam, mivel sokat járok autóval naponta
(40km városi),ezért maradt a 316 vagy 318.
316 ról gyorsan le is beszéltek, sokat eszik és gyenge is.
Maradt 318 napfénytetős, 4 elektromos ablak, jó állapot. Szinte lehetetlen volt találni.
Csak elől volt elektromos az ablak.(utálom, ha hátul tekergetni kell az ablakot,mert más lusta felhúzni,miután lehúzta)Meg hát 21.század,Bmw,ablaktekerő?Na mindegy.

A Seat Toledo is tetszett régóta.Formája,beépített pótféklámpája mai napig tetszik.
Akkor legyen jól felszerelt és 16 szelepes.
Napfénytetőset hiába is kerestem.Van,de nagyon ritka.Megnéztem egy párat,katasztrófa állapotokban.
Szinte mindegyikben szétkopott ablakemelő gombok ,kormány, váltógomb, középkonzol.
Hiányos belső,külső.
Amig egy kereskedésben láttam egy magasabb árú,de patent állapotú első gazdás darabot. Szervizkönyv,digitklíma,4 légzsák,4 elektromos ablak, esőérzékelő,8 hangszóró Aura CD,szalon állapot.
Ahogy beleültem tudtam, hogy semmilyen E46 nem tántorítana el,hogy megvegyem.
A beltere szinte egy új autóé.Próbakör,adásvételi.

Az autóban 205 ezer kilométer volt,vezetett szervízkönyvel,doktor tulajdonos.Egy baja volt az autónak,a jobb hátsó ajtó minden 3. nyitásra nyitott.Majd egy évre rá mind a két hátsó ajtó megadta magát.
Nem lehetett kinyitni se kívülről,se belülről.
Fogyasztása országúton nagyon baráti, 6,5 alá is le lehet vinni.Városban 8, nagy dugóban 10 liter.
A Suzuki 15" felnivel 195/50 gumival is megette a 7-8 litert.

Amit nagyon szeretek az autóban az a rugalmassága.Ötödik fokozatban
50-60 km/h-nál lenyomom a gázpedált és húz az autó.Jó,nem hátba vágóan,de 160-ig rendesen.
Ezért autópályán,autóúton kellemes társ az előzésekben.
Suzukinál 5.-ben padlógáznál se tudott gyorsulni,azt állandóan pörgetni kellett előzéseknél vagy tempós autózáshoz.
Azért a tömeget megérzi a Seat is,több fővel már vissza-vissza kell kapcsolni,de pörgetni akkor sem kell.Ellenben,ha kihuzatja az ember, meglepően jól halad.
Szégyenbe még nem hozott a lámpánál,autópályán.:-)

Mivel vezetett szervizkönyves volt én is tovább akartam vinni azt az állapotot.Így a javítási árak jóval drágábbak,mint a számla nélkül dolgozó szerelőknél.De legalább nincs gányolva semmi rajta.
A Suzukinál olajcsere és kimegy a világból, csak a féltengelyeket cseréltem állandóan a "nagy kerék" miatt.Seat már nem ez a kategória.De nem kell félni tőle,megbízható autó.Engem sosem hagyott cserben.3 hengerrel is elvitt a dolgomra plusz a szerelőhöz,kétszer is.Trafó hibásodás miatt.
Ugyanis minden egyes gyetyához külön trafó van!!

Kényelem: ültem kényelmesebb autókban,de azok drágábbak is.
Megjártam vele Budapest-Innsbruck oda-vissza,kis pihenőkkel.Szerintem jó,elfogadható.
Futóműve szerintem kiemelkedő.Drágább autókban rosszabbak vannak.Nálam sosem kopogott,zörgött még.Pedig 17" felni és 225/45 gumi van alatta.
Persze a kátyúkat ezzel jobban érzi,de nem nagy külöbséggel.Suzukihoz képest egy álom.Persze a légrugós terepjáróénál nics jobb futómű.
Amit még nagyon szeretek benne az automata elektromos ablakok.Minden autóba beletenném.
Kár hogy csak elől automata hátul nem.De így is nagy kényelmet biztosít.

Beltér: Nálam nem zörög a müanyag belül.Nekem kifejezetten tetszik a piros müszerfal világítás,mivel ez digitklímás,szépen világít minden este.
A fényszóró izzókat kicseréltem OSRAM BLUE izzóra,ködlámpát is.
Igazi nagy luxusautó feelinget ad belülről este.
Suzukiban 8000K bixenon izzó volt. VERHETETLEN!(kár hogy illegális).
A klíma lehetne erősebb,gyengének tűnik,mintha állandóan erőlködne.Töltve még nem volt csak tisztítva.Lehet töltés javítana rajta.
Az tetszik benne,hogy automatán beállítva nem fújja a levegőt míg el nem éri a beállított hőfokot.
Hátul szükös a hely.Átlagos testalkatú nők elférnek,sportos testalkatú férfik nem kényelmesen.
A motor 3000 fordulat felett hangos.Szélzaj rendben van szerintem.
A Suzukiban mélyládás hifi volt.Ebben láda nélküli gyári CD-s,8 hangszórós.Szépen szól, nem kiemelkedő,bár egy mélyláda új fejegység komoly vátozást okozhatna.Nekem már nem ez a fontos.
Gyárilag világoskék fóliával ellátott,hővédelem van az ablakokokon.
Érzhető a hatása.Hátsó szélvédőnél napfény roló.
Csomagtartó 500 literes.Mindent elnyel.Hátra viszont nehéz elérni,pedig 191cm vagyok.
Jó lenne egy csomagfogó háló.

Kültér: Hátsó kerékjárati ívnél rozsdásodás kezdődik.

Javitások: 3 éve van nálam az autó,mint mondtam mai napig szervízkönyves.
Szerviz és javítási számlákkal.Ez idő alatt történő javítások a következőek: olajcsere,gyertyacsere,
2x trafó csere,akkumlátor,motorbakok cseréje,hátsó ajtózárak,rugócsere, vezérlés+vizpumpa,féktárcsa+fékbetét,kerékcsapágy, csomagtartó kilincs,folytószelep tisztítás.

Egy fontos megjegyzés.Az autó nem szereti az araszolást.Sokáig ingadozott az alapjárat ez miatt.Sok helyre vittem,nem tudták javítani,cseréltek ezt, cseréltek azt,nem javult.
Egy ideig jó aztán mindíg viszajött a probléma.
Folytószelep tisztítás a megoldás.Jó alaposan,10 ezer forint körül,ki drótkefézték.
Azóta semmi probléma vele,pedig évekig szenvedtem vele.


Ha automata és napfénytetős lenne sosem adnám el!!!!!

Hibalista

- Az árakat munkadijjal együtt írom. - Olajcsere,olaj,pollen,levegőszürő 30e - Vezérlés+vízpumpa 135e - Gyertya 4db 16e - Trafó db 23e - Hátsó ajtózár bal-jobb 80e - Kerékcsapágy 16e - Csomagtartó ajtókilincs Porsche Hungaria 28e - Spirálrugó /pár 46e - Fékbetét+féktárcsa /pár 43e - Motortartó bak 38e

Ide hordtam szervizbe

Kwik-Fit

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 205000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift 1.3 GLS Következő autója? Grand Cherokee
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Toledo 1999

További ítéletek (146 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)