Lakótelepi sportkocsi, amivel csak a baj van
Szöveges ítélet
Undorító egy szerkezet volt, és nem kevés pénzt buktam rajta sajnos. Akitől vettem, az sem volt korrekt ember, és akkor még finoman is fogalmaztam.. no de az autó? Ipari hulladék!
Kezdjük ott, hogy kinézetre szép formájú, jó vonalvezetésű autó, aztán ami még VW benne - tehát a fődarabok - az is korrekt, jó minőség.
Beltér kényelmes, tágas, a fogyasztás a bivaly motorhoz képest teljesen vállalható, és itt be is bejezhetjük az előnyeit.
Nézzük a dolgok rosszabbik oldalát - a degenerált gyártó a korrózióvédelmet hírből sem ismeri, az amúgy is kritikán aluli anyagvastagságú kaszni kb. nulla értékű felületvédelmet kapott. Ezért rettenetesen rohad főleg a küszöböknél, a talplemez is, meg a tornyok környékén. A lakatolását nem könnyíti meg az a megkövesedett, fekete színű trutymákbevonat belülről, ami a vizet átereszti ugyan a fémhez, ám eltávolítani egy merő szenvedés.
A dizájnos első fényszórók a minimalizált felületük miatt, fényerőben leginkább egy jól fejlett szentjánosbogárral vetekednek, a kiégett izzó cseréje másfél óra szenvedéssel jár.
A világításkapcsoló idétlen helyre került, és idétlen a működése is. Az óracsoport nem jól áttekiknthető, a kis led-pontok mint visszajelzés, merő szánalom.
A legborzasztóbb mégis az, hogy ez az autó minden irányban kellemetlenül holtteres. Előre rossz kilátni az alacsony, döntött szélvédő miatt, oldalra belógnak az oszlopok a látótér kellős közepibe, az ajtók fémrésze magas, az ablakok kicsik, lőrésszerűek. Aki nem csak meredten előre bámulva vezeti a járgányát, hanem "együtt él" az autójával, annak előbb-utóbb nyomasztóan rossz érzete támad. Esküszöm, egy nagy furgonból jobb az előre-hátra kilátás, mint ebből a szörnyszülöttből!
Hiába a jó motorteljesítmény, a frankó váltó, ha nem mersz nyomatékosan előzni, sávot váltani, mert hátha nekimész valaminek?
Ezzel az autóval csak rossz tapasztalataim voltak, komoly pénzt buktam rajta, végül el lett bontva alkatrésznek, és vettem helyette egy normális AUTÓT. Soha többé Seatot!
Előnyök:
- nagyon tud menni,
- ehhez képest kicsi fogyasztás,
- elöl-hátul tárcsafék,
- hatalmas csomagtér,
- belül tágas, kényelmes.
Hátrányok:
- elképesztően korrodál,
- rossz vezethetőség a holtterei miatt,
- kínszenvedés a szerelése, a kasznis munkák meg pláne azok,
- a silány lámpák miatt éjjel alig látsz valamit, és téged sem látnak rendesen,
- bosszantó, nyomorult meghibásodások, kellemetlenségek
- alkatrészbeszerzés problémás olykor.
Hibalista
- Teljes kaszni(!), zárak, el.ablak, óracsoport, önindító, teljes fék(!), kisebb elektromos hibák.
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem szívatom őket,az is csoda hogy elvállalták..
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Amit lehetett, végül magam javítottam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Golf I. | Következő autója? | Golf IV. |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
