Giga
Szöveges ítélet
3,5 évesen vettem 60.000 km-rel most 176.000 van benne 9 év után.Imádom.Kapott egy chip tuningot 80.000 km-nél,onnantól kezdve jobban megy előtte 0-100:11.5s utána 9.8s 60-100 4-ben 8s,most 6.5 80-120 5-ben 11.5s most 9.8s.Van benne K&N direkt szűrő.Most már nem gond ha megy a klíma,idáig érezhető volt előzésnél ha ment.Fogyasztás 3.5-5.5l/100km.Országúton könnyedén lemegy 4l-re, pályán 110-4,4 120-4.8 140-5.5.Vmax 195-210km/h lett.Városban óvodajáratban 4.6-5.2 hőmérsékletfüggően,spórolósan,normál tempóban.116.000km átlaga sok várossal 4.7l/100km.
Hibák:megdöbbentem amikor sípolni kezdett a turbó 156e km-nél,csapágyak tökéletesek,de kiegyensúlyozatlanná vált ezért középrész csere a Wizzard turbónál.65.000ft volt,ők sem tudták mi okozhatta.Talán a turbó mellett lévő szabályzódob rozsdásodása miatt történt,mivel felülről nyitott beleesik a trutyi és az ott is marad.Ajánlom szilikonozni vagy wd-40-ezni időnként,talán így nem rohad be.
Vízhőjeladónál kontakthiba ,lecseréltem lehet feleslegesen.
Hengerfejhiba 172.000km-nél pályán kifújt 2dl vizet.A tömítés mellett elengedte a nyomást 3 hengerbe.Nagyon lassan kezdődött,csak tartósan nagy igénybevételnél.A hengerfej lett hullámos, a tömítés jó volt.A vizet 4 évente cserélem.Rendkívüli odafigyelés mellett is behalt a motor,nem tudta senki miért.Munka+anyag+ összes hidrotőke +vezérlés/Gates/ 123.000ft volt.Nem örültem,de megint tökéletes lett,és szeretem.Jól megy keveset fogyaszt,élmény vele közlekedni.Talán ez fontosabb mint hogy néha elromlik.Minden nap boldogan szállok bele 140le és több mint300nm,4,7l/100km.
Olajból 0w40 5w40 Castrol,mostanában Mannol.A rövid utak miatt 7-9.000km-enként olajcsere,fogyasztás 3dl/olajcsere mióta megvan,tehát nem kopik.
Keress erősebb autót mely kevesebbet fogyaszt!Nehéz lesz.
Én nagyon szeretem,mindig tisztán tartom és vigyázok rá,csinosítgatom.Műszakilag nagyon rendbe tartom.Olajcserét 7-8.00km-enként csinálok,talán így kevesebbet ártok neki.Kompjuter kb2-8dl-t csal term. lefelé,a csalás városban több.Országúton simán kiír3.6-ot.194.000km hátsó gátlóból folyik az olaj,párban csere TRW márkára 17.000ft/pár.Az eredeti Monroe ledolgozta az idejét 14 év alatt.Kopó alkatrész,magyar utak,17-es kerekek.Azt mondták ne vegyek Monroe-t,mert már nem olyan jó,most a TRW-t ajánlották.Aprópénz volt.
199.000km-nél járok, minden patent.Hiba nincs,olajfogyasztás kb 1dl/1000km.Még mindig nagyon szeretem.Teszi a dolgát.
Hibalista
- Hátsó ajtó gázteleszkóp 3500 Ft - Ékszíj futtató görgő 8000FT - Vízhő jeladó 3500Ft - Turbó felújítás 65000Ft - Hengerfej felújítás 75000Ft
Ide hordtam szervizbe
Ált. saját magam.Hengerfejezést profira bíztam,mivel nekem az első lett volna neki meg a sokadik,remélem tökéletes lett.Idáig az.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 116000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Felicia 1.9d | Következő autója? | Prius 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
