Családi elegancia
Szöveges ítélet
Immáron 6,5 éve használom a kocsit, azt hiszem már nekem is lehet véleményem :)
2004. végén a Seatnál megszabadultak a Toledo készlettől, hogy januárban behozzák az újat (a tágas, de ormótlan valamit, amire szvsz már nem szabadott volna Toledo feliratot tenni), így sok éve gyártott, kifutó modellként vettem 2004. novemberében újonnan az enyémet, szinte szemtelenül olcsón és több, mint korrekt felszereléssel. Ekkor csak fél éves volt a Cordoba, de ennek a csereingernek nem tudtunk ellenállni. A formáját a mai napig megcsodálom.
190 cm vagyok, elöl sofőrként is nagyon kényelmes, azonban ekkor csak gyerek ülhet mögém. Ha nagy ritkán az anyósülésen pihengetek, úgy hátul marad hely, akár méretes felnőttnek is. Jó-jó! Nem Oscar gálára alkalmas limuzin, s az 5 fős a családunkhoz el tudnék képzelni tágasabb belsőt is..., de az egy másik kategória. A csomagtartó viszont mindenért kárpótol.
Nyaraláskor nyeli a két babakocsit, óriási bőröndöt, ezer kisebb csomagot, hűtőtáskát... Sőt! Amúgy belefér az iker babakocsink is. No comment :)
A motor piszok megbízható, minden sallang nélkül egyszerűen teszi a dolgát. Okos használattal nem eszik sokat, szlalom-rendőrlámpás, több, mint dinamikus sávváltásos forgalomban persze megkér legalább 8,5 litert. Nekem 1/4 város, 3/4 országút (kevés autópálya) mellett 6,4 l/100 km-nél nem fogyaszt többet. Ez az erőforrás a nem "húúú, de gazdag" számára Magyarországon egy arany középút (aki ült már 1.4-es Octáviában az most intenzíven bólogat :)).
Nem egy vadállat, de ha kell megy rendesen. Autópályán 160-ig könnyedén gyorsul, 180-ig még elmegy, onnan gyorsulgat. A végét egyszer néztem: 4 felnőttel 207 volt, ...persze óra szerint. Sűrű országúton visszaváltással megoldhatóak a "sorelőzések" is. Némely fordulatszámon van egy olyan mély, morgós hangja, amiből ugyan az utastérbe is jut, de nekem nagyon bejön.
Összeszerelése hibátlan, még az elején a műszerfal ´A´ oszlopnál lévő illesztési hézagából kandikált ki 1 cm szövetszerű tömítőszalag (gondolom az ilyenek miatt nincs ennyi év után sem nyöszörgő-nyikorgó hang sehol), de saját erőből helyreigazítottam, s azóta semmi.
A felszereltséget végigböngészve már 2004-ben sem fordulhatott elő, hogy valaki a forradalmi újítások fogalmát összemossa ezzel az autóval, mindenféle unikumtól mentes. (Ez persze amúgy is a "prémium" kategória, illetve a nagyon régi, vagy nagyon új -méretesebb- Citroënek dolga marad). Ettől eltekintve szinte mindent beletettek, ami egy rádiót is rendelni kell Golfhoz képest pöpec. Rangsorolva... 1. Én biztosan nem hagyom ki a következő autómból a bőrkormányt, mert összehasonlíthatatlan a kényelme a korábbi verdáim műanyagjával. A tempomatot talán elhagynám, de borzalmasan fájna a szívem. Valamelyik itteni írás szerint állítólag ez is segíthet a jó fogyasztásban, de inkább a kényelme miatt. A kipörgésgátló főleg száraz, téli időben történő előzéskor segített, amikor előre nem láthatóan síkosabb helyeken tartott kordában. Az elsötétedő tükör pedig a rosszul beállított lámpák, vagy baromarcúak miatt hasznos. Az oldallégzsákok meglétét még szerencsére nem sikerült igazolnom, de nem szedetném ki (mint korábban a Loganból lehetett opcióként az ABS-t! :)). 2. Szívesen veszem majd, ha abban is lesz fűthető, behajtható tükör, hátsó árnyékoló roló, mindenhol elektromos ablak, könyöktámasz, alufelni és végül teleszkópos motor- és csomagtartó fedél (ezt is sokan értékelik, akiknél a berakott bőrönddel a vaspánt már ütközött). 3. Amit mindenképpen száműznék: az esőérzékelő ablaktörlő! Verhetetlen dolgokat produkál, de sajnos együtt "jár" a sötétedő tükörrel.
Sokan riogattak a világos (bézs) belső hátrányaival, de nem bántam meg a választást. Három poronty mellett beigazolódott, a feketénél ez is ezerszer jobban bírja.
Az egyetlen igazi dolog, amit ténylegesen szoknom kellett: az a váltó. Annyira nem borzalmas, nem tudok vele félre kapcsolni, de nem az a "szinte beszippantom" típus, vezettem már sokkal jobb konstrukciót is.
A futómű komfortjára nincs panaszom. Talán megtalálták a józan kompromisszumot a kőkemény sportos és a lágy "zselé" között. Én nagyon nem szeretek lassítani a kanyarokban ...sem :), de eddig a gyári, 205-ös SportContival mindent megoldott. A Cordobáé (így utólag visszaemlékezve) valahogy azért feszesebb volt, nekem jobban tetszett. Ám mivel naponta minimum 60 km-t teszek meg kifejezetten rossz minőségű úton, így jobb ez. Még így is kap a műszerfal az igazi pesti macskakövek okozta robaj megszűnésekor -mély együttérzésem jeleként- egy baráti "vállveregetést".
Összességében egy nagyon szerethető autó ez, gyönyörű külsővel (amely főleg mögötte haladva jóval nagyobbnak is mutatja, mint amekkora), kategóriájában igényes belsővel, szépen felszerelve, s megbízható motorral.
_____________
Kiegészítés!
Nos eladtam! Borzalmasan fájó szívvel váltunk meg tőle, hiszen 2004-től 2011-ig becsülettel szolgálta az 5 fős családot! (Végre a három gyermekhez sikerült egy egyterűt beszerezni). Szerencsére ismerőshöz került, aki remélem, hogy hasonló gondoskodással fogja majd meghálálni a mindig hadra fogható "Fekete párducot".
Ha ilyen autó vásárlását tervezed, s van ismert előéletű példány, ne habozz! Azonnal vedd meg, nem fogod megbánni!
Hibalista
- A gyári tompított (H7) izzók szinte napra pontosan 1 évig bírják. - 3 évesen volt egy kisebb koccanás, lökhárító javítás 5e. - 3,5 évesen a jobb külső tükör nem fűtött, lap csere kb. 12e. - 6 évesen egy elektronikai kütyüt kellett cserélni, mert égett a légzsák kontroll lámpa. - 6,5 évesen (eladás előtt) pillangószelep tisztítás. Állítólag legyen az Golf, Octavia, vagy Toledo néha meg kell ejteni ennél a motornál. No nem mondom, majd 160e km alatt minden autónak ennyi motorikus hibája legyen csak! Vigyázzatok! Először motorvezérlést akartak velem cseréltetni! Ne dőljetek be a diagnosztikai lámpának! Így csak 16e pénzbe fájt.
Ide hordtam szervizbe
Seat Komarno, Szlovákia
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Seat Pápa (Gold Transz), ma már Skoda Pápa!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 157000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | Chevrolet Orlando |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
