A szenvedélyes spanyol
Szöveges ítélet
Választásom azért esett erre a típusra, mert 2.500eFt-ért néztem használt autókat, ezért az árért 31.000km-el kevés más típus jött szóba. A Seat Toledo-nak kimondottan tetszett a formája (mai napig kevés vetélytársa akad formailag ebben a kategóriában, gondolok itt a kocka német szüleire), hatalmas a csomagtartója és mindenképpen benzinest szerettem volna. Jó választásnak tűnt a kiforrott szívó 1,6-os, a gyári 105PS kellő erőt biztosít de csak 3000rpm felett. Alacsony fordulaton iszonyatosan lomha, csodát nem kell várni a technikai adatok ismertek. Aki "versenyautót" szeretne az válassza a turbós motorokat. A jármű megvásárlása után azonnal át lett alakítva benzin-gázüzeművé.
Így elmondhatom, hogy a tankolásoknál (60literes henger alakú tartály a csomagtartóban, 48 liter gázt lehet bele tankolni) nem izzadtam meg, 6-7eFt-ból megtettem vele 600km-t. Tévhit az, hogy a gáz tönkreteszi a motort, meg lomhább tőle az autó, ezt azok állítják akik nem értenek hozzá, sajnos sok ilyen ember is ír ítéletet. Aki ezt a típust válassza az egy megbízható, masszív, hihetetlen jó kanyarstabilitású autót kap, melyet olcsó fenntartani üzemeltetni. Pl. elvégeztettem a komplett vezérléscserét 50.000km-nél, lehet megköveznek érte, de ekkor már 5 éves volt az autó jobbnak láttam a békességet(vezérműszíj-kicsi, nagy(mert ugye kettőt kellett bele tervezni:),feszítők, görgők, vízpumpa, gyári anyagokkal 70ezerért. Nem tudom más típusoknál hogy van ez, de a Seatomban a gyári fékbetétek vannak még 67ekm után is, állapotukból kiderül kb 30-40ekm-t kibírnak még. Jelenleg még mindig a birtokomban van az autó, eladni nem tervezem addig amíg nem kell rá már irreálisan sokat költeni.
Leírom azt is ami számomra nem tetszik az autóban, de ez is egyénfüggő: kényelmetlenek hosszútávon az ülések, hátulra való kilátás katasztrófa (tolatóradar lett a megoldás rá, mivel a tükrökből semmit nem látni a hátsó ajtókilincs mögötti részből, + a C oszlop vastagsága még rátesz 1 lapáttal), a váltó is elég fura volt számomra, idővel megszoktam, de túl feszes, szinte beugrik a helyére, "kajakból" kell váltani, nem egy francia kifinomult leheletváltó.
Hibalista
- Jobb első ablakemelő mechanika, gyári 25eFt volt.
Ide hordtam szervizbe
Magán szerelő, megbízható gyors, olcsó, kitűnő munkát végez.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Seat Exeo, vagy Leon 2.0TFSI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
