A német latin
Szöveges ítélet
Fél éve vettem, most 5 éves az autó. Meg vagyok elégedve vele eddig. kb 4-5 ezer km-t raktam bele, ennek nagy része német autópálya. Meglehetősen jól felszerelt ( tempomat, digit klíma, cd-s rádió, fed comp. ) igazából semmit nem hiányolok belőle. Elől igen kényelmes az utóbbi 1 hónapban elég nagy távokat tettem meg vele német autópályán. 10-12 óra vezetés után is úgy szálltam ki belőle, ahogy be. Szerintem ez fontos, mert egy ülésről ilyenkor derül ki, hogy kényelmes-e. A könyöktámasz elég jó helyen van, pakolható is, nagyon hiányozna ha nem lenne. A váltója természetesen németes, pontos, feszes, szeretem. Amit még nagyon imádok, az a vastag bőrkormány. Jó fogni. 1es Méganeból ültem át és ott se a váltó, se a kormány nemvolt ilyen, de pláne nem kényelmes. Valójában kormány és váltó tekintetében ( de úgy általában is ) igen férfias autó. A futóműve szerintem kategóriájában az egyik legjobb. Feszes, stabil, határozottan jókat lehet vele kanyarodni. Érezni a sportosságot, de ha az ember elragadtatja magát és húz egy komolyabbat azért ez is elkezd ám kúszni, hiába nem arra való, de mégis remekül fog. Sajnos ezek az utak ezt a művet is kikészítik, szilent csere valószínűleg gyakori lesz. Hátul helykínálat, golf padlólemez miatt nem igazán hatalmas, de azért 2000-2500 kmes úton simán elvoltak hátul 3an. Csomagtere igen nagy, sokan panaszkodnak a szájnyílásra, valóban nem olyan nagy, de nekem sosem okozott fejfájást eddig. A motorja a jól ismert 1.6 16V VW moci. 105 lóerővel és 148 Nm-el. Na ez egy érdekes pont, ugyanis velem egyedül igen jól megy, sőt 5 emberrel megpakolva, autobahn-on gond nélkül lehet ( természetesen reális elvárásokkal ) vele autózni nem egyszer futottam meg óra szerint a 200-at vele. Viszont egy pici emelkedő, mintha megölné a motort, amennyire jól megy egyébként, ilyenkor annyira szarul. Igencsak nyomni kell neki, ha nem akarom h levillogjanak. Maga az autó 1225 kiló , tehát én igazából meg vagyok elégedve a teljesítményével, de ha most vennék egyet, 1.8 lenne vagy 1.9 TDi. Összességében nem városba való autó, ott tömegénél fogva is lomha, nagydarabnak érződik, kényelmesebb autópályán. Én örülök, hogy megvettem, sokat szeretnék még megtenni vele. Ami furcsa, az a belső tető kárpit és maga a tető közötti űr, amit onnan észlelek, h kong egyet ajtó becsapásnál. Ettől függetlenül, az autó összerakott, egyben van. VW elektronikája miatt, nem egyszer volt már téves jelzés a komputer felől ( pl.: full teli hűtővíznél figyelmeztet, hogy üres, aztán csak abbahagyja. Az elektromos gázpedál lámpája is villan néha, de eddig sose volt vele még valódi gond..) Én szeretem, német minőség, latinos szívvel, számomra ezt jelenti a Seat ezt én érzem benne. A fogyasztása télen városban 10 felé is csoroghat ( ehhez hozzá tartozik, hogy én nehezen tudok kis pedállal vezetni ), Autópályán akár 7-8 körül elmegy. Sosem voltam tempomat párti, de ebben a gépben megszerettem. Okos, jól működik. Hosszú távon akár fél - 1 liter körül is lehet spórolni csak a tempomattal. Ja és gombbal kövérebbet gyorsít, mint pedálra :) Végezetül azt tudom mondani, és szeretem, jó választás volt, a Leonból kinőttem, pont ez való nekem.
Hibalista
- fél éve van nálam, eddig csak akksi, ékszíj
- utak miatt toronyszilent
-
Ide hordtam szervizbe
Bárdi Autó Gyorsszervíz Budakeszi
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mégane | Következő autója? | Audi (A4-A6) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
