1-es Golf, 2-es Golf, 3-as puttonnyal - Toledo… Érted!
Szöveges ítélet
A értékelés első részéhez olvasd el a Seat Leon „Auto no emoción!” értékelést alább:
„Ez az autó még az „auto emoción”-nal beköszönő gagyikorszak előtti. Semmi emoción, csak egy jó autó.
Mivel az autó nagyrésze a 3.-as, és ez előtti Golfból származik, már megszületésekor is elavult, de szerethető, kiforrott, jó autó. Ekkor még nem próbálkoztak újításokkal, fejlesztésekkel, álpraktikus-szupergagyi megoldásokkal (lsd. Altea Ál-hiperpratikusság….itélet). Fogtak egy elavult, de jó autót és többé-kevésbé updatelték.
Aki szereti a régi Golfokat – és aki nem – az is könnyen megszeretheti. Minden kézre áll benne, könnyen megszokható, minden a helyén van, könnyen mozog, ergonómikus, kényelmes, megfelel a nyolcvanas évek legkritikusabb követelményeinek is. Egy teljesen kiforrott modell. Kár hogy az autót a kilencvenes évek végén dobták piacra.
Az 1,6-os motor is a nyolcvanas évek követelményeihez illik. Talán egy kicsit erőtlen ma már. Szokásos Seat: 90.000 km fele komolyan lehet érezni a motor erodálódását. Egyre hangosabb, kicsit erőtlenebb, egyre nehézkesebben megy, és egyre többet fogyaszt. Ekkor kezd el a Check engine is rakoncátlankodni (szokásos Seat). 6-8 szor próbálták megcsinálni különböző Seat szervizekben, de 1-2000 km után újra jelzett. (szokásos Seat szerviz). Egyébként a fogyaztása jó. Városban 9, autópályán 9, országúton 8 (finoman 6).
Sajnos a VW konszern takarékossági mániája, hogy a Lupo-tól a Phaetonig minden típust egy alvázra építenek, itt is látszik. Hátul lehetetlen elférni benne. Bár a nyolcvanas években más hasonló kategóriájú autóban sem volt nagyobb hely hátul.
Szokásos Seat, az autó alacsony építésű, így mindenhol leér. Nem magyar útviszonyokra tervezték. Ez a rugózásában is meglátszik, ami a pesti útviszonyok között meglehetősen kemény. Egyébként kitűnően fekszi az utat, akár sportos is lehetne, ha a motorja bírná.
Összeségéban, aki egy megbízható, kiforrott, jó autót akar, bátran vegye meg, és gyorsan felejtse el a későbbi gagyi „auto emoción”-okat.”
Sokat nem tudok hozzátenni, legfeljebb a fogyasztása 0,5 literrel több mindenhol.
Mivel azt autót egy kategóriával nagyobbnak néz ki, az amorf csomagtartó miatt még szembetűnőbb, hogy hátul mennyire nem lehet elférni benne.
Sajnos a puttony miatt az autó úttartása sokat romlott. Kanyarokban erőteljesen tolja kifele a seggét, S kanyarban váratlan kellemetlen meglepetéseket is okozhat. Ez különösen egy Leonnal összehasonlítva ütközik ki. Egyébként is hasztalan volt ekkora puttonyt rátenni egy Golfra. Pakolásnál nem tudsz beérni a végéig. Ha keveset pakolsz bele, az mindig becsúszik legbelülre. Esős időben különösen kellemetlen, hogy egy-egy kipakolás után úgy néz ki a gatyád, mintha jobb esetben összehugyoztad volna, rosszabb esetben összehánytad volna magadat. Teljesen hasztalan ekkora típusidegen csomagtartó.
Hibalista
- Motorvezérlő elektronika
Ide hordtam szervizbe
Több különböző Seat szervíz
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiat Brava | Következő autója? | Seat Leon |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
