A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Toledo (1991-1999)

Toledo 1,8 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Spanyolosan németes autó - várható(?) hibákkal

Szöveges ítélet

Használtan vettem 2005 októberében márkakereskedésből. Kicsit használtnak, kicsit réginek tűnt, de nekem tetszett a maga 13 évével. Na meg az Eurotax ára alatt sikerült hozzájutnom. Tudtam, kell rá költenem, de ez benne van a pakliban. Aki használt autót vesz, az szánjon rá még 100-200ezret az autóra, mert sok a hanyag tulaj.
Szóval megvettem, elégedett voltam vele kb 600 km-ig, amikor is elkezdte enni a vizet. Autószerelőmmel szétszedtük, és az idióta, "okos" előző tulaj a szerelőjével rosszul csinálta meg a hengerfejezést. Lusták voltak letakarítani, letisztitani a felületet, szakadt volt a tömítés összekenve valami fehér ragaccsal, így nem csoda, hogy megint megégett. Tessék már végre tisztességes munkát kiadni a kezükből kedves szerelők!!! - tisztelet a kivételnek.
Ezután megint használtam jó sok ideig, közben javítgattam az apró hibákat - lásd szervíztapasztalat.
Én elégedett voltam vele, megfelelő úttartása van (185/60-as gumikkal), lehet vele menni is - 180-190 autópályán. A fordulatszám: városban 50-nél ~1900 4-esben, 120-al autópályán ~3300 5-ösben. Hogy egyedül vagy 5-en ülünk benne, azt meg se érzi. A csomagtere óriási - bármi befér. Példa: kedves öcsém biciklijét el kellett vinni, ő meg úgy akarta berakni, hogy semmit se csavar ki belőle. És lásd, befért - lehajtott ülésekkel. Ami a felszereltséget illeti: elektromos ablakok, tükrök, fűthető tükrök, 4 belső lámpa, riasztó, központi zár, hővédő üvegezés, szervo, immo, vonóhorog, színrefújt lökhárító+tükrök, csomagtér és kesztyűtartó világítás, ködlámpa stb.
Fogyasztása változó: télen volt 6,9 is - Debrecen-Bp útvonal, de inkább 7,1-7,2, de ha sokat megyek városban, akkor 7.8 is volt már - 2500-nál váltani szoktam. A 98-ast jobban szereti, 95-ösből fél literrel többet eszik és rángat is alapjáraton kicsit. Ha belerakom a gázt, akkor majd azt is megírom.
Ez az az autó, ami nekem kell: otthon szerelhető, olcsó fenntartani és meg van benne minden ami kell.

Majd frissítek még az ítéletemen. És még egy apróság: nem autószerelő a szakmám, hanem informatikus :)

2007.08.02:
Összességében nem rossz autó. De. Mint minden 10 évnél idősebb autóval, ezzel is voltak gondok. Átlag havi ráköltésem elérte a 15e Ft-ot - alkatrészek csak. Viszont egy újabb autónál nem kell ennyit rákölteni, az a törlesztőrészletben viszi el.
Szerencsére 2006. júliusban belerakattam a gázt. Nagyon szépen megy vele. Átlagfogyasztás kb 10 liter gázból - tél-nyár mindegy neki. Teljesítményben nincs nagy különbség, így is lehet tempósan haladni. Végszükség esetén átkapcsolok benzinre. Csomagtere lecsökkent, de így is elegendően nagy és jól pakolható. És azóta az olaj is tisztább. A motor is kicsit halkabb lett.
Természetesen a 250e-nél több futott km megtette hatását az autón - belülről zörög néha, de megszokható.

Hibalista

- Hát miket is írjak...Hála az előző tulajdonos(oknak) volt(van) rajta mit csinálni. De azt hozzáteszem, hogy még az eredeti alkatrészek voltak benne rengeteg helyen - soha nem cserélték őket. Az alkatrészeket a szokásos helyekről - mindenki által ismert alkatrészkereskedők - szoktam beszerezni és egész tűrhető áruak. Gyárit inkább kihagyom - amikor csak tehetem
-
- 1. hengerfej - az "okos" előző tulajnál lusták voltak letisztítani az előző tömítés darabjait. Mivel magam és a szerelőm csináltuk a javítást, így olcsón megúsztam ~18.000 Ft mindennel együtt
- 2. a hűtőn lévő kiegyenlítő sapka nem tartotta meg a nyomást - valszeg soha nem cserélték még -- bontóban 1e Ft
- 3. aksi - egyik hideg januári reggelen -27 fokban nem indult az autó, kicseréltem egy rendes aksira - 55Ah szerintem kevés, raktam bele 74-eset -- 11e Ft
- 4. rángatott az autó - megállt alattam a Hungárián belső sáv délután 14 óra körül dugóban :( És még vagy 10-szer hazáig - nem budapesti vagyok. Lelkendeztem és szidalmaztam... Amit cseréltem:
- - rotor(valszeg soha nem cserélték előtte)
- - gyújtókábel
- - üzemanyagszűrő(nem lehetett rajta átfújni)
- - vákuumcsövek
- - gyújtótrafó(kiderült, nem volt szükséges)
- - elosztófedél(legalább van tartalék)
- - karburátor talp(az idióta "okoska" megpróbálta megragasztani a törött talpat SZILOPLASZTTAL, így nem csoda, ha falsot szívott)
- - lambda szonda(még folyamatban)
- - a kanisztercső műanyag csatlakozója az injektor hátulján(csak gyárból lehet megrendelni, a 20 Ft-os műanyag kerül javítókészletben 2000 Ft-ba - ha nem barbárkodnak vele, akkor kibír 10 évet simán) -- összesen kb. 34e Ft - de van tartalékalkatrészem is
- 5. fűtés - egyszerűen nem ment, gyenge volt, szétkaptam a műszerfalat, kitakarítottam, azóta tökéletes és nem nyom az arcomba 2 kg port - valszeg ezt se takarították soha -- saját magam ingyen
- 6. kipufogó hátsó dob - sajnos elég nagy hangja volt már
- 7. plusz a szokásos dolgok megvételkor: olaj, szűrők, szíjak, görgők, gumit is cserélni kellett -- kb. 80e Ft
-
- Még voltak apróságok: egy led a fűtéskapcsoló háttérvilágításához, a váltó picit nehezen veszi be az 1-est, de ezen is hamarosan fogok segíteni - olajcserével
-
- 2007.08.02:
- A legutóbbi ítélkezésem óta voltak változások. Sajnos erre az autóra is költeni kell. Csak címszavakban: kopóalkatrészek(téli és nyári gumi, olajcserék, 1-2 izzó - kontakhiba volt), vízpumpa házzal, termosztát, olajteknő tömítés, futóműfelújítás(tornyok, 4 db lengéscsillapító, gömbfejek), jobb belső féltengelycsukló, főfékhenger, komplett küszöbcsere alvázfoltozással. Összegszerűen egy vagyont költöttem rá - de legalább van futóművem és fékem, új küszöbeim vannak, nincs lyuk az autó alatt. Már "csak" szilenteket és katalizátort kellene cserélni. Múlt héten csináltam a leszakadt tetőt - leesett a szövet, kivettem az egészet, majd fémvödrös Palmatexszel telekentem és vissza az egész.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam, mivel nem bízok dilettánsokban - bocs a becsületesektől. Mindenféle hülyeséget beszélnek, le akarnak húzni. 1-2 dolgot magam is meg tudok tenni, igaz lassabban, de az időmbe belefér. Azért csak 8, mert eltoltam 1-2 dolgot.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Ismerős autószerelő. Ő még az igazi, aki ért az autókhoz és nem mindent cserélni akar. Egy hibája van: nehezen elérhető és a legújabb autókkal ő se nagyon tud mit kezdeni.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 218000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiesta(1981-es) Következő autója? Ilyen árak és minőség mellett kihagyom - talán Volvo V70 az álmom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Toledo 1991

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)