Igáspóniló
Szöveges ítélet
Cégautónak érkezett ez a csöppség. Rögtön els? nap elszaladt rutinos sof?r kollégám vezérm?szijat és sz?r?ket vásárolni, hogy megejthessük az els? szervizt. Az autósboltban átforgatták az összes katalógust, de sehol nem leltek benne vezérm?szijat, aztán belekukkantva a motortérbe derült ki, hogy efféle dolog nincs is benne! Jót derültünk ezen, és a kés?bbiekben is efféle vidám hangulatban teltek el a Seatos mindennapok. A raktere nagy, csak rövid, de teherbiró. A kényelem elfogadható, még egy-két németországi kiruccanás is elviselhet? volt benne. A motor aprócska, de megfelel?en er?s az autóhoz. A vége valahol 140 körül van óra szerint, de itt már halálhörgés jön bel?le, igazán 120 felett már nem szeret menni. A fogyasztása városban 6-7 liter, országúton kijön 5-6 között is. Nekem egyszer nyáron 4.2L jött ki, pedig 110-120-szal mentem nagyon sokat a Balcsi körül meg alatta Somogyországban, igaz ebb?l nem keveset buszok szélárnyékában. A motor elnyúhetetlen, még azt is kibirta, mikor hajnalban Sopronban egy átmulatott éjszaka után becsüccsentem a kocsiba, és elindultam a Balaton felé. Furcsa volt, hogy nem akar menni a kocsi, csak zajos meg er?lködik, de hát fáradt voltam, mentem vele, max 90-et tudott. A balcsinál derült ki, hogy végig 3.-ban tapostam neki, de meg sem kottyant a motornak ez a kis kinzás.Amúgy a motor szelephézaga beállithatatlan, mert a leggondosabb állitgatás után az els? inditás mindig a következ?képpen zajlott: motor beindit, majd fülelés. Csendes, finoman jár, majd ahogy kezd bemelegedni, megszólal valamelyik szelep, majd sorban a többi. A következ? inditásnál viszont már az els? perctöl fogva úgy kelepelnek, mintha hozzá sem nyúlt volna senki! Úgy tünik, ez ilyen. A kocsi többi része- eltekintve némi rozsdától- strapabiró, egy váltóbak csere volt mindössze. A soksof?rös üzemmódot is zokszó nélkül birja immáron kb 10 éve, ezalatt pedig belecsúszott vagy 250000, igaz most már eszi az olajat egy kicsit- kb 0.6L/1000km. Ez egy igásló, na jó, egy igáspóniló!
Hibalista
- váltótartó bak
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kadett D 1.3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
