A precíz német spanyol álarccal 1.5 TSI Xcellence
Szöveges ítélet
Az autót mi konfiguráltuk és vettük át 1 éve, azóta 12 ezer km ment bele. Pozitív, hogy az Xcellence csomagban szinte minden extra benne volt, egy-két dolgot kellett csak hozzátenni. A motorral viszont kompromisszumot kellett kötni, két opció volt csak benzinesben 1.5 elsőkerék-meghajtás manuális váltóval vagy 2.0 összekerék automatával. Az árkülönbség 2.5M Ft volt, annyit nekünk nem ért, így maradt az 1.5.
A külső szubjektív, szerintem azonban messze a legszebb autó az egy alapra épülő trió közül (Tarraco, Kodiaq, Tiguan Allspace). Plusz nem tucatautó, nagyon kevés van belőle, az emberek megnézik, rácsodálkoznak.
A belső is el van találva, kellemes az anyaghasználat, sötétben szépek a világító díszcsíkok, a bőr/szövet/alcantara ülések kényelmesek és jól tartanak, a memóriás ülés opció hasznos, megérte a felárat.
A digitális km óra meglepően szép grafikájú, részletesen személyre szabható, szép a mozgása az "analóg" mutatóknak. A középső kijelzőn láthatóan kisebb a felbontás és lassabb a rendszer de még elfogadható határokon belül. Az autóval kapcsolatban nagyon sok minden paraméterezhető, beállítható ami hatalmas pluszpont. A gyári navi frissítés a SEAT szalon állításával ellentétben ingyenes, a legfrissebb térképek bármikor letölthetők a seat.com oldalról. :D
A vezetéssegítő rendszerekről kizárólag jókat tudok írni. Autópályán az adaptív sávtartó és adaptív tempomat páros tökéletesen működik. Gyönyörűen a sávban tartja az autót és pont úgy és akkor lassít és gyorsít amikor én is tenném.
A sávtartó nem tolakodó, főutakon is hasznos, ott ugyan nem lehet rábízni az autót de segít a sávban tartani, autópályán viszont lehet közben enni-inni, amíg nem szól, hogy fogjam meg a kormányt. Ha nem fogom meg, nyom egy kis büntetőféket. :)
A városon belüli vészfék funkciót egyszer volt szerencsém kipróbálni, egy gyorsuló autósor újra megállt, én nem figyeltem, az autó satuzott és megálltunk.
A teljes LED csomag alap a Tarracónál, nagyon látványos a sötétben vezetés akár még Xenonról áttérve is. Az automata távolsági fényszóró (nem mátrix hanem fel-le kapcsol) szinte nem hibázik, egyedül autópályán kell kikapcsolni, ott nem mindig észleli a szembejövőket.
Beats audio is van (feláras), a pótkerékben egy mélynyomóval. Szépen szól csak sajnos full hangerőn a mély hatására a jobb oldali ajtón a borítás berezonál, ezt szerintem majd garanciában megoldják ha egyszer visszaviszem.
A kávédarálózós trolloknak jelezném, hogy az 1.5 turbós benzines motor meglepően dinamikusan mozgatja a Tarracót és vegyes használatban simán 7 liter alá vihető a fogyasztás. Városon kívül 5,5 liter körül fogyaszt, csak várossal 9 körül.
Egyetlen negatívumot tudok felhozni, hogy a könnyű motor, elsőkerék-hajtás és a magas építés miatt emelkedőn, nedves úton nagyon hamar elkapar. Egyszer egy 21 százalékos aszfaltos emelkedőn egyszerűen nem lehetett vele felfele elindulni. A kerekek folyamatosan elpörögtek, amit persze az elektronika próbált tiltani.
Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, minden része precízen megtervezett, minden úgy működik ahogy kell.
Hibalista
- Az egy év és 12 ezer km alatt semmi nem romlott el rajta, garanciális javítás sem történt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Sorento | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
