A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2020)

Leon 1.4 TSI DSG PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gombtalanság

Szöveges ítélet

A korábbi Vw Polo után valami nagyobbat, kombit szerettem volna venni, mert a munka során is szükségem van nagyobb csomagtartóra és a bringák is jobban elférnek benne. Végül a Seat Leonra esett a választás, mert vezethetőségben, árban, felszereltségben ez állt legközelebb az ideálishoz. Sajnos akkor még nem volt elérhető pl a Vw Golf kombi, vagy a Skoda Octavia kombi benzines automatával, amelyek esetleg még szóba jöhettek volna. Augusztusban rendeltem meg egy mild hibridet. Rá pár hétre megjelent a plug-in hibrid verzió, amit eredetileg kinéztem magamnak, és szerencsére sikerült a rendelést módosítani, így azt vehettem át decemberben. Ami mellette szólt:
- Árban kicsit drágább volt a plug-in hibrid, de fele akkora volt a különbség, mint a Skoda Superb vagy Passat GTE esetében.
-Rendszerteljesítménye nagyobb,204 Le, így papíron kb olyan, mintha egy 190Le 2.0 benzinest vettem volna.
-Az WLTP adatok alapján fogyasztásban nincs különbség a lemerült plug-in hibrid és a mild hibrid 1,5 tsi motor között, töltéstől függően Spritmonitor.de szerint 2 literrel eszik kevesebbet egy hasonló autó benzines társainál.
-A munkahelyemen tudom tölteni és a városban, ahol lakom ugyan nem jár ingyen parkolás a zöld rendszámért, viszont ugyanannyi beállni egy töltőhöz és tölteni, mintha a parkolást fizetném.
Ami esetleg ellene szólt:
-Kisebb a csomagtartó és csak elektromos állófűtés volt hozzá.

Még előbb is megjött, mint a mild hibrid verziót átvehettem volna. Kicsit aggódtam, hogy az alap piros szín milyen lesz, de így is gyönyörű az autó, egész nap nézegetném.

Az átvétel után először vezettem elektromos üzemű autót, meglepően könnyű volt városban, gyorsul rendesen 50-ig. Hidegben a hatótáv a WLTP 60km helyett sajnos csak 30-40 km. Aztán lemerül és indul is az 1.4 tsi, ami ugye nem enne kevesebbet, mint a hasonló 1,5 tsi...Városban rövid úton 10 literrel is lehet számolni, ami attól is lehet, hogy amikor beröffen a motor 20-30 literes pillanatnyi fogyasztása van még álló helyzetben is, persze lehet, hogy így védi a motort, de nekem a sima benzines nem csinált ilyet ilyen sokáig. Autópályán 130 körül 8,5 liter, országúton 100 körül 6,5 litert mutat, ami egy hibridtől sok nekem. Elvileg ugye ilyen sebességnél már nem a súly számítana, hanem az aerodinamika, pörögnie sem kell nagyon, hiszen ott van tartaléknak a villanymotor nyomatéka, így nem értem, miért kell ennyit ennie. Remélem, a bejáratás és olajcsere után csökken majd ez az érték. A magas fogyasztás oka az is lehet, hogy a motor lassan melegszik be, ami azért is lehet, mert a többi VW csoportos hibridhez képest ennél elfelejtették(?) a hűtőrácsot letakarni. A Passat,Golf GTE, Skoda Superb IV szinte alig kap levegőt, úgy le van takarva. Télen 20-30 km alatt sem éri el a 80 fokot az olaj hőmérséklete. Szépen vált az autó az elektromos és hibrid üzem között, csak néha van akadozás.
Ami probléma nekem, az az, hogy nem lehet beállítani, hogy meddig tartsa folyamatosan az adott töltést, vagy pl. városban menjen elektromosan, városon kívül meg hibrid üzemben tartsa a töltést, vagy ossza el 500km-re a töltést, mert addig nem fogom tölteni. Az elektromos állófűtés miatt reggelre kellene tartalékolnom. Így rámegyek a hibrid üzemre, beállítom, hogy tartsa az adott töltést. Van olyan, hogy ennek ellenére elkezdi fogyasztani… Ráadásul minden indulásnál újra és újra rá kell nyomnom a töltéstartásra, miért nem képes megjegyezni?? Ha sikerül megőrizni a töltést, reggel szépen felfűtené a kocsit, de nem mindig teszi, hol megy, hol nem, nem üzembiztos.

Gombtalanság:
Az első furcsa dolog, amikor beültem, a gombok hiánya volt, amit még mindig szoknom kell. A klíma az érintőképernyőre költözött, így macerás babrálni. Jobb automatán hagyni, és teszi a dolgát. A lámpát is érinteni kell, na ez gáz… Legszívesebben folyamatosan tompítottan hagynám, hogy elöl és hátul is világítson, a led már úgysem fogyaszt sokat. DE nem lehet, minden indításnál újból rá kell nyomni. A ködlámpa bekapcsolása életveszély. Ködben próbálod eltalálni a gombot, és hopp lekapcsolod a világítást stb. Az automata távolsági fényszóró hol működik, hol nem. Az ülésfűtést is “érinteni” kell...bekapcsolása még nem gond indulásnál, viszont menet közben 3x rákoppintani a csúszkára jó pár másodpercet vesz el a figyelmemből, amíg nem az utat nézem. Pláne sötétben, amikor ez csúszka nincs kivilágítva nem életbiztosítás. Nyugodtan köthették volna a kormányfűtés gombhoz, hogy az is kapcsoljon be vele.
A Vw családon belüli hierarchia miatti “butítások” is több helyen tetten érhetők. Egyrészt a tolatókamerát nem tették a Seat jel alá, így mindig koszos lesz. A hátsó ajtó nyitója rossz helyen van, pont oda rakódik le a legtöbb kosz a karosszéria kialakítása miatt. Nekem tetszik ez a jelvénybillentős csomagtérnyitás, de ezt tudva inkább elektromosat rendeltem volna. Nincs ablakmosó folyadékszintjelző, ami az előző fele ennyibe kerülő kis Polomban már benne volt. Ezt hogy lehetett kihagyni?

Biztonság:
-A biztonsági rendszerek működése legtöbbször jó, de nem tökéletes. Az adaptív tempomat néha egy kanyarban a túlsó oldalon lévő álló autó miatt elkezd hatalmasat fékezni. Volt olyan, hogy az előttem lekanyarodó autó miatt kezdett nagy fékezésbe, mikor már az autó sehol sem volt. Lassú a reakciója. Szerencsére egyik esetben sem jött mögöttem senki. Előfordult olyan, hogy a belső sávban álló autó miatt kimentem a külső sávba, az autó észrevette az álló autót, de később kezdett fékezni, amikor már a másik sávban voltam, így majdnem belém jött egy autó. Gyorsan rá kellett lépnem a gázra, hogy észrevegye magát az elektronika.
-A sávtartó olyan szigorú, ha nem a mértani közepén megyek, sípol, pedig elvileg jobbra tartás van. Alig enged kinézni a lassabban haladó jármű mögül előzés előtt.
-Ha leveszem az egyik kezemet a kormányról, mert az ülésfűtést próbálom érintéssel kikapcsolni, már sípol is, hogy fogjam meg rendesen.


Összességében egyelőre nem vagyok elégedett, mivel egy jónak tűnő autót buta hibákkal sikerült elrontani. A fogyasztása remélem lejjebb megy, mert így átverés a zöldség. Jelenleg 5,7 liter benzin és 10kWh a fogyasztás az első 5000km-en úgy, hogy szinte minden hétköznap töltöttem. Ennyi erővel egy 2 literes dízelt is vehettem volna, az is majdnem így menne és zöldebb lenne. Az érdekes EU szabályok miatt most ilyenekkel lesznek tele az utak. Persze ha rendesen lenne programozva, szerintem még hibrid üzemben is képes lenne kevesebbet enni egy ilyen autó, mint a hasonló erős sima benzines megfelelője (lásd pl Toyota, Ford, Kia) A gombtalanság szerintem mást is zavarni fog, és akár olyan balhé is lehet belőle, mint a csaló dízelek esetében. A biztonsági rendszerek hibái is sok vezetőt kergethetnek balesetbe (pl. hátulról beléjük megy valaki, ha nem adnak időben gázt).
Remélem, érkeznek hozzá programfrissítések, ahol ezeket a hibákat kijavítják.

2021.04.14.
Jeleztem a hibákat az importőrnek, egyelőre még nincs megoldás. Továbbra sem lehet beállítani a hibrid töltéstartást hosszabb időre, mindig elektromosan akar indulni.

FÉK:
A fékekről nem írtam még, pedig az is megér egy misét. Mivel hibrid/ elektromos autó, így rekuperálás is történik, az autó maga állítja a fékerőt automata üzemmódban. Ami azért eléggé kiszámíthatatlan. Egyszer fent fog a fék és simán megállsz, másszor a padlóig kell nyomnod, és majdnem belemész az előtted lévőbe, vagy nem tudsz megállni a zebra előtt a gyalogosnak!!! Így inkább beállítottam maximumra a rekuperálást. Ami azt jelenti, hogy gázelvételre már lassítja a kocsit, és tölti vissza az akkumulátort. A fék meg kb ugyanott fog. Ez a kisebbik rossz megoldás, és így a hagyományos féket kevesebbszer kell használni.

FOGYASZTÁS:
A gyári értékek WLTP szerint elektromos üzemben 15kwh, hibrid-töltésmegtartás üzemben 6 liter/100 km. A korábbi autómnál(Vw Polo 1.2 tsi dsg) az én lábam 16%-kal volt nehezebb, mint a WLTP adat, 6 helyett 7,2 liter lett az átlagom Spritmonitor szerint. Így ennél is kb. ilyen különbséggel számoltam. Jelenleg 10kwh és 5,6l/100km az átlagom. Ez így még mindig nem az igazi, és a dízel enne kb. ugyanennyit a töltögetés nyűge nélkül. Lemerült akkumulátornál, hibrid üzemben talán még képes hozni az autó a megfelelő átlagot, viszont elektromosan országúton és városban télen 30, tavasszal eddig 24kwh átlaggal tudok eljárni, tehát a 16% többletfogyasztás, 18kwh helyett itt 60-100%-kal eszik többet, ami az jelenti, hogy a WLTP 60 km helyett 35, max 40 jön ki, ami semmire sem elég. :(

Hibalista

- -A jobb oldali ködlámpa hibáját jelzi néha a fedélzeti számítógép. Szervízben megcsinálták. Egy ideig nem jelzett, pár napja ismét. - -Az állófűtés hol megy, hol nem. Jött rá frissítés, de nem az igazi. - -Szoftver: A használati utasítás szerint nem szabad sokáig lemerült akkumulátorral állni hagyni az autót. A kocsi viszont képtelen arra, hogy tartsa a töltést, hiába állítom be. Jeleztem már többször is a képviseletnek. Egyelőre semmi előrelépés nincs.

Ide hordtam szervizbe

Savaria Autóház Szombathely

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Polo Következő autója? Mustang mach-e
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2020

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)