Az eddigi legjobb Seat(om).
Szöveges ítélet
Írtam már egy Toledo-s bejegyzést (2013-as)
Ez már a harmadik Seatom.
Weltautós verzióban vásároltam ezt is 8.000 km-rel.
Eddig 52.000 km-t tettem bele kilenc hónap alatt. Használom na.
Leginkább autópályán és országúton használom (85 %), a maradék város (15 %).
Az utolsó 30.000 km átlaga 6.0. Kezdeteben ez 6.2-6.3 volt. Egyszerűen nem tudtam betelni a gyorsulással. A legbrutálisabb emelkedőn gyorsulni. Már elmúltam negyven, nem vagyok az a boyracer típus, de egyszerűen megszáll a kisördög, ha beleülök.
Külső:
Szerintem nagyon szép. A most futó Octavia és Golf testvérmodellje, szerintem a legszebb a három közül.
Külső méretei ideálisak. Parkolni tökéletesen lehetett vele.
Még a mai napig megnézik az emberek. Full LED világítású, szerintem egyszerűen zseniális. Tűéles fényt ad este.
Nappali DLR-je is nagyon ütős. A hátsó lámpák is LED-esek. Szerintem gyönyörű rajzolattal.
Belső:
Méretei belül jók. Én 180 magas vagyok, mögém simán be lehetett ülni, hogy még majd egy tenyérnyi hely maradt a térd előtt.
Az ülései klasszissal jobbak a Toledonál. Több száz kilométer után sem fáradok benne.
Öt ember is el tudott volna benne utazni, ha ült volna benne valaha is öt ember, de nem :-)
Ergonómia szerintem egész jó. Kapcsolók már az Golf/Octavia szériából. Jó megfogni őket.
Style felszereltség: tolatóradar (akusztikus és kijelzőn történő visszajelzéssel), téli csomag (fűthető ülések, fúvókák, tükrök), Hill-hold, audio-streaming BT-vel felszerelt audió rendszer, kihangosító stb.
Az audió rendszer hangzását nagyon eltalálták szerintem. A kihangosító összehasonlítva a korábbi Toledoval ég és föld ennek a javára. Ellenben a rádió antennája nem a legjobb. Ahol a Toledoval jött mondjuk a Jazzy, ott most egy frankó szlovák adót fog :-)
Csomagtér mérete: jól pakolható, de a Toledo érzésre nagyobb. Persze le lehet hajtani az üléseket, akkor brutál. Két szintű a csomagtér. A csomagtérből egy mozdulattal dönthetők a hátsó ülések. Roló elrejthető a burkolat alá. Felcsévélése automata.
A Octavia/Golf/Leon testvér hármasból ennek van a legkisebb csomagtartója. (610/600/587)
Motor:
nyomatékos (250 NM, 140 LE), nagyon jó dinamikával 1500 ford/perctől rendelkezésre álló nyomatékkal, hat sebességes váltó. Jó ritmusban lehet vele autózni. Nem volt tolakodó hangja. Gyorsulása 8 másodperc körüli. 80-120 között hihetetlen jól gyorsul bármilyen fokozatban. 130-ról hatodikban egy pillanat és csippan a 145-re beállított sebesség túllépésre figyelmeztető hang. Végsebességet nem próbáltam.
Az autó nagyon könnyű, a gyári Pirelli nyári gumik képesek kettesben és hármasban is kipörögni egy-egy erősebb gyorsításkor. Szerintem hóban elég nagy szívás lesz majd haladni emiatt. (Téli gumi Pirelli Sottozero II)
Start&Stop rendszerű a motorja. Szerintem egész jól optimalizálva. Hidegen, nem optimális körülmények között nem aktiválja magát.
90-es "cammogásnál" 5.0-5.2 a fogyasztás tempomattal.
Élményfaktor:
Konkrétan szeretek benne utazni, a mai napig jó beleülni.
Szerviz:
200.000 km vagy 4 év, én a SEAT Szabó-hoz hordtam. 30.000 km-ként átlag 90.000 Ft volt mobilitás garancia hosszabbítással.
Update: 2016. március: 74.500 km-rel ment tovább a kocsi. Hibamentes állapotban.
Hibalista
- A 60.000 Km-es szerviznél jeleztem, hogy a csomagtartó teleszkópjai nem tökéletesek. Megvizsgálták, garanciában csere.
Ide hordtam szervizbe
SEAT Szabó (Budapest) - ajánlott
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 74500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Toledo 1,2 TSI Style | Következő autója? | Leon ST 1,4 TSI (150 Le) FR ACT S&S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
