A Golf árnyékában.. méltatlanul alulértékelt..
Szöveges ítélet
Ez az írás egyből 2 autóról is fog szólni, ugyanis 1 éven belül vettem 2 használt kombi Leont.
Az 1. autó 2017-es 1,4 TSI csak a 92kw-os motor, style felszereltséggel, alap 16-os felnik, szerencsére elöl-hátul LED lámpa, halogénnel senki ne vegye, mert baromi hasznos extra és látványos is, tükörbehajtás, belső tükör is elsötétedik, esőszenzor stb. stb.
A kocsiban a vételkor kerek 140 ezer km volt, valószínűleg valami lóti futis autó lehetett, mert évente 70 ezret tettek meg vele ami nem kevés, de ha valaki belegondol ezt a mennyiséget csak pályán lehet beledarálni, ami talán nem is biztos, hogy probléma, de az tuti, hogy ezzel nem vártak pereket leállítás után, hogy lehűljön a rendszer normálisan.. A kuplung már érezhetően kemény volt és magasabban fogott mint illene. Már a próbakör alatt is hallottam valami "nyöszörgést" elölről, de úgy voltam vele, hogy úgyis garanciális a kocsi még 1,5 évig, tehát ennek megfelelően be is vittem az egyik Porsche kereskedésbe és garanciában javították a szilenteket amik elfáradtak utána nem jött elő a hang.
Ezen kívül még 1 olajcserére vittem az autót egy másik Seat szervizbe 16. ker.., ahol a szerviz után vettem észre, hogy a csomagtartóban lévő 1L olajam hiányzik.. remélem legalább a kocsimba töltötték bele, de minimum szégyelljék magukat, mert nekem leszámláztak 4L olajat. Továbbá amikor bevittem az autót a szervizbe említettem nekik, hogy valami nagyon idegesítő rezgő hang jön bal kéz felől a műszerfalból, amikor visszaadták a kocsit azt mondták nem tapasztaltak semmit, kigurultam az utcából és 150 m múlva ugyanúgy zörgött az ami állításuk szerint 5 km próbakör alatt nem.. na mindegy is már mert az autót 1 hétre rá el is adtam többért mint vettem!
Ezután úgy voltam vele, most várok pár hónapot mire lesz új autó aztán pár nappal később találtam egy fiatalabb Leon kombit, de ez már xcellence felszereltséggel, modell frissítés utáni verzió, 52 ezer km volt benne, nagyon kényelmes félbőr sport ülések, tovább fejlesztett LED lámpák amik kb. a Holdig világítanak, szép 17es felnik, téli nyári gumival, sérülés mentes és nagyon sokat nem is kellett ráfizetnem az előzőhöz képest. Ami egyből feltűnt az újabban, hogy a 17-es felnik sport futómű nélkül nagyot tudnak ütni. Ez is 1,4 TSI 125 lovas kivitel ami bőven elég pályán is gond nélkül viszi a 180-at és nem süketül meg benne senki, lámpánál bőven állva hagyja a 25 éves egekig "tuningolt" fostalicskákat. Komfort futóművet csak a 150 lóerős verziókba szerelnek sajnos..úgyhogy úgy kell vezetnem, hogy minden kicsinek is tűnő lyukat, csatornafedelet kerülni kell, mert durva hangokat tud produkálni.. ami még fekete pont a kocsiban, hogy a középkonzol pereme a vezető térdénél sajnos kopogós műanyag, ami a golfban, octaviaban puha gumírozott, ugyanez az ajtókárpit felső borítása ami a Leonban minimálisan puha műanyag az a golfban, octaviaban puhább és nem lesz lila a könyökön 300 km után. A műszerfal szerencsére kellemes puha anyagból készült. Az ajtókban található hangulatvilágítás baromi jól néz sötétben, amihez társul a lábtérfény, középkonzolban is el van rejtve egy led, plusz a tetőkárpitban is van 2 led ami szintén hozzájárul a hangulathoz.
Ha valaki ült már mind 3 konszern autóban és becsukja a szemét a Leonban nem mondja meg milyen márkában ül, de ha valaki egy fapados verziót venne azt most verje ki a fejéből, mert a Leon nagyon gusztustalanul néz ki fapad verzióban, míg egy golfban alap a bőrkormány, könyöklő, bőr váltógomb, az egy Leonban feláras bőven és anélkül hányinger a belseje, ajtó borítás is kopogós. Szerencsére a SEAT-nak volt esze és elkezdték kőkeményen hírdetni az FR-t és az xcellence felszereltséget és egy fullos Leon jóval olcsóbb tud lenni mint egy fullos Golf. Ízlések és pofonok, de szerintem a Leon sportosabb mint a golf köszönhetően az éleknek és a lámpáknak.
Keveset használom a kocsit és azt is inkább városban, de így is 7 liter körül meg áll a fogyasztása. A kocsi színe ún. nevada fehér metál a fényezése ami nagyon jól néz ki a napfényben, nem az a klasszik cég autós fehér, az előző leon az volt és eléggé látszik a különbség.
Kicsit alul értékelt autóról van szó véleményem szerint, sajnos mindig is a golf árnyékában kell lennie emiatt, minimálisan itt-ott gyengébb minőségű anyagokat használtak a beltérben. Szerencsére ez a Seat már nem az az ócska seat ami 10 éve volt még mondjuk, ezt mutatja az is, hogy Európában több mint 1 millió Leont eladtak az elmúlt években ebből a típusból.
Aki ilyenben gondolkodik az tényleg felejtse el az undormány fapad kivitelt, mert az utána csak fikázni fogja, hogy mekkora szar, közben csak pár százassal kellene többet költeni és lehetne egyből közel fullos autója valakinek. Plusz infóként hahun lévő fapados leonok 95%-a kölcsönzős autók voltak..
Összefoglalva k*rva jó autó a Leon, talán kombiban hasznosabb, mert ha egyszer pakolni kell, akkor van hova, de ez ízlés kérdése csak. Ennél többre egyszerűen nincs szükség hétköznapi autózáshoz még max. egy dsg váltó tenné kellemesebbé amikor dugóban ül valaki. Aki pedig emberkedni akar az vegyen 15 éves 3 ezres tdi A6-ot és költse rá az életét.
Hibalista
- 1. autó: Szilent "nyekergés" garanciában javítva
- 2. autó: Váltógombról kopott a bőr szintén garanciában kicserélték szoknyával együtt.
Ide hordtam szervizbe
Szabó Autójavító Seat márkaszerviz
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Porsche M5
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Leon ST | Következő autója? | A4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
