Vörös ördög
Szöveges ítélet
Nekem egy egyhatos, sport up csomagos új Leonom van, pirosban. Egy vörös kis ördög, úgy néz ki, mint egy lopakodó bestia. Szerelem első látásra, még attól is kiráz a hideg és elolvadok, ha szembejön egy másik. Kevés ilyen szép autót gyártanak, bár elfogult vagyok, és különben is, előtte is Leonom volt. Jól megy, fogja az utat, élvezet vele a kanyarvadászat, bár a peres gumi szar úton rázós. Abból pedig van bőven. A városban nem szeretem használni, simán 9 felett fogyaszt, ami kint normálisan 7-8 közé vihető. A városi zabálás lehetne kicsit kevesebb, egyébként tökéletesen elégedett vagyok vele! Dízelben jobb lenne, de kritika a gyárnak (vagy az importőrnek), hogy iszonyat magas az árkülönbség, és traktorhangú. A benzinesnek iszonyat szép hangja van, még a feleségem is odavan érte. A belső dízájn szerintem teljesen rendben van, és hát erre is számítottam az Altea-Toledo után. Ez az első autóm, amivel nem 3-400 km-t megyek naponta, csak a városban használom, így a hétköznapokhoz teljesen elég a vas, és bombasztikusan néz ki! Vigyázni fogok rá!
Előtte vezettem 8 hónapig egy új Focust (cégautó volt). Én nem akarom bántani Fordékat, de magamnak soha nem vennék, össze sem hasonlítható a két autó...
Az előtt pedig a régi Leonom volt, szintén egyhatos, Adrenalin. 110 ezret mentem vele bő másfél év alatt, és megint Seatot vettem. Talán nem véletlen...
Hibalista
- 2006. november: Az előző ítéletem óta bő 6 ezret tettem bele: azóta egyszer nem akart rendesen működni a bal első el. ablakemelő, és kétszer meghülyült a cd-m (mp3-as)... Egyébként hibátlan!
-
- 2007.április: A 15 ezres szervíz után néhány gondolat: a legutolsó ítéletem óta többször előfordul, hogy a kesztyűtartó előtti részen a motorban kopog valami, hol halkabban, hol egész zavaróan, amiről a szervízben tudomást sem vettek... Más problémám azóta sem volt. Igaz, a kötelez szervíz átvizsgálás során rájöttek, hogy a bal első féltengelynél valami gumitömítés nem volt jó, ezért cserélni kellett. Pénzbe nem fájt, garanciális volt, valószínűleg így jött le a szalagról...
-
- 30ezres szervíz, majdnem 2 év, semmi baj az autónak, nem romlott el rajta semmi, nem bosszantott semmi, csak a kötelező szervízre kellett vinni - szerencsére.
-
- 2008. 09: 45 ezres szervíz, minden rendben az autóval, kivéve, hogy a szervíz előtti napon nem zárt a központi zár elinduláskor, és az elektromos tükrök nem akartak ki-be fordulni. Többszöri újraindítás után elmúlt (persze a szervízben b...ták megnézni, hiába kértem őket szépen...
Ide hordtam szervizbe
Seat Márkaszervíz, Szigetszentmiklós
2007. április, 15 ezres kötelező szervíz: Az autót átvizsgálva, kitakarítva kaptam meg a kötelező szervíz után. Szombaton (!!!) is van szervíz, ami nekem sokkal kényelmesebb - jó ötletnek tartom. Korrekt volt az időpontegyeztetés, a munkafelvétel, a szervízbe nemcsak az üvegfalon keresztül láttam, hogy mit csinálnak az autómmal, hanem be is vittek, megmutatták, mit fognak rajta cserélni, szóval valahogy így kell ezt szerintem csinálni. A számla 43 ezer volt, ami kicsit foghúzós, viszont úgy vagyok vele, hogy egy év alatt ennyit kellett ráköltenem, ami már barátibb...
Bár azt a kopogást még meg kell nézetnem...
2007. májusában sikerült egy idiótának belémtolatni a parkolóban, ezért kénytelen voltam ismét szervízbe vinni az autót. A károkozó kötelező biztosítására történő első lökhárító javítás volt porondon. A szervízben teljesen korrektek voltak, két nap alatt megoldották a problémát: egyik reggel vittem, másik délután elhozhattam a vasat. Az autót ismételten kitakarítva és lemosva vehettem át, bár a szervízben valaki üvöltette benne a zenét, úgyhagyták a hangerőt. Az egyetlen gyenge pontja a történetnek a csereautó volt, ugyanis kb. 4 hétig hetente (néha hetente többször is) egyeztettünk a szervízvezető kollégával, hogy melyik nap vihetem az autót. Persze nem lett ott addigra a csereautó. Viszont inkább kivártam, minthogy más helyre vigyem... Egy korrekt kis Cordobát kaptam helyette, természetesen teljesen tiszta állapotban... Összességében nem lehet okom panaszra...
A 30ezres szervízkor sem lehet okom panaszra, ugyanoda vittem, mint eddig is. A megbeszélt időre készen volt az autó, megvártam, nem mentem el addig. Hátsó lámpában kellett izzót cserélni, mert szerintük halványabban világított, mint kellett volna, és otthon nehéz cserélni. Mindegy. Lemosva kaptam vissza az autót, és elvileg mindent megcsináltak rajta. Korrekt volt, de 57 ezret fizettem érte - a fogamat húzták!
45 ezres szervíz: többet nem viszem ide az autómat!!! Minden szarral le akartak húzni, több dolgot lehúzattam a tételes listáról. Másik két szervízből kértem az alatt az idő alatt ajánlatot, amíg bütykölték a vasat, és legkevesebb 20ezerrel fizettem volna kevesebbet máshol (tételes lista szerint!). Azt gondolom, ez nevetséges. A válaszuk az volt, hogy írjam meg mailben... Szóval, máshová viszem, ennyit Szigetszentmiklósról...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 46500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Leon | Következő autója? | Talán a következő is Seat lesz... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
