A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 2.0 TDI FR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tartalomhoz a FoRma : Leon FR TDI

Szöveges ítélet

Nos, megpróbálok objektív és tárgyilagos lenni. (nem lesz könnyű,mivel nagyon szerettem az autóm, olvasni sem lesz az, kicsit hosszúra sikerült az írásom) Egy átfogó képet szeretnék adni az autóról, ha netán valaki éppen egy ilyen típus vásárlásán gondolkozik talán segítségére lesz.
2009.augusztusában vettem egy barátomtól alig 2 évesen 58 000 km-el az órájában.5 évig volt nálam, azalatt 100 000 km-t tettünk meg együtt.Nem az első autóm volt.(előtte Alfa 156 SW szintén 5 évig)
A formája mindig is tetszett(ez persze szubjektív) ahogy ránéz az ember egyből száguldozhatnékja támad.Beülve csak erősödik a feeling.Vaskos jófogású kormány,passzentos de annál kényelmesebb sportülések,magas övvonal,jófogású gyors váltókar,FR logók több helyen az utastérben.
Apropó FR.A Formula Racing szavak rövidítése, amely nagyképűségnek tűnhet,de a WTCC-és sikereket tekintve talán nem is az.Valahol itt lehet a WTCC környékén a titok nyitja,(már ami a sportos kinézetet és az „instant get” feelinget illeti) annyit látta az ember a Tv-ben, hogy hajlamos azt hinni hogy ez a versenypályáról szabadult ki az utcára.Azt nem tudom mit örökölt a WTCC-ből mit sem,de az autó legerősebb pontja az bizony a futómű!
Az alap Leonhoz képest ültetett ,keményebb rugók,gátlók ,17-es felnik 225-ös papucsok.Nincs dülöngélés,nincs hintázás kemény gokart feeling, az van.
Jó minőségű aszfalton komoly dolgokra képes.Keményen betapad(értelmet nyer a sportülés),a csúszáshatár közelében 4 kerékkel kezd el csúszni,utána alulkormányozottá válik,de azért kontrollálható.A futómű szinte a végtelenségig arra törekszik hogy a gumis felével tartsa az aszfalton az autót.Nekem Pirelli P Zero abroncsok voltak fent,jól tapadnak,cserébe jól is kopnak.Az ESP persze hamar közbeszól(kikapcsolható).A kormány a mai autókhoz képest pontos,nagyon is az!Amikor átültem az Alfa 156-ból eleinte nem tűnt olyan közvetlennek(mivel ez elektromos szervós),de ahogy nő a tempó úgy válik precízzé , 160-180-as tempónál is olyan mintha sínen menne.Hihetetlen biztonságérzetet ad.Tényleg mint egy gokart.Néhány szó a motorról is.170Le 350 Nm 1330 kg-os önsúly(ebben benne van a 75 kg-os sofőr is.)Már alulról is jól húz, 1500-as fordulat alatt kezd el tolni ,turbólyuk nem igazán van,1800-as fordulattól tisztességgel megindul szépen épül fel az erő majd 3500-as fordulattól még rátesz egy lapáttal,olyan érzés mintha katapultálna, 5 év után is mosolyogtam ilyenkor.4000-es fordulatnál vége a mókának érdemes feljebb váltani,hogy újra toljon az a 350Nm.(inkább húzzon:)) . Úgy tépi a 350 Nm az autót,mint Floki a lábtörlőt.
A fékek is illenek az autó menettulajdonságaihoz,csapatásra alkalmasak,már kis pedálerőnél is nagyot harapnak.Azért egy picit jobb adagolhatóság rájuk férne,de egyáltalán nem rosszak.
A gyári 8.1-es gyorsulás 100-ra kicsit pesszimista,megvan az előbb is.Minden a rajton múlik mivel a 350Nm képes nagyon megcibálni,finomabb rajttal gyorsabb.(ESP kikapcs).A gyár által megadott végsebesség sem stimmel(214km/h).220 km/h-t mértem GPS-el,(az óra 235-öt mutatott egyébként)lehetséges hogy még ment volna egy picit de egyrészt lényegtelen mert 200 felett amúgy is csak vánszorog,másrészt nem akartam tovább nyúzni.
Ha el kellene helyeznem az autót a 4 kerekűek világában valahová a Subaru STI-k és a Lancer Evo-k mögé helyezném.Egy kanyargós szerpentinen vagy egy sima kanyargós úton tartja velük a lépést(a nyomaték ugye+a futómű ) egyenesben ellépnek oda a Cupra ereje kell.
Azt azért szeretném leszögezni, hogy a sportosnak mondott nagy német autóktól nem kell tartania.A Mercedes,BMW,Audi trió „sportos” modelljei legalább 300kg-al nehezebbek nála és a keménynek mondott futóművük valójában az FR-hez képest komfortosak.
A 3.0 TDI-kel 180-ig pariban van utána elmásznak tőle...az első kanyarig,ott fordul a kocka a 300kg többletet nem lehet elcsalni,bármilyen futóművel sem.Volt szerencsém ilyen alkalmakhoz az 5 év alatt,nehezen fogadják el a tulajdonosaik,hogy egy újonnan 12-16 milliós autótól ellép egy kis Seat a kanyarokban.Persze az a kis Seat újkorában 7.2 millió forintba került.Nem kevés pénz egy Leon-ért.Az alap Leonhoz viszonyított árkülönbözetet azonban jobbára a futóműre költötte el a gyár.Jól tették!Többet tud a Leon FR mint azt a legtöbben gondolják.
Használhatóság, kényelem, hibák:
Alapvetően 4 embernek kényelmes,van lábtér hátul is nem kell nyomorogni.Az ülés 800 km-es út után sem nyomta a hátsóm,kényelmes tart rendesen,a klíma teljesítménye is elegendő,egyszerű a tempomat,automata a 4 ablak,gyors,finom a váltó,fényszórók ereje is a jobbak között van(az enyém nem volt xenonos). 3 embernek azonban szűk vállban hátul,de nem is ezért akarnak kiszállni hanem a kemény futóműve miatt.Rosszminőségű,hullámos kijárt vidéki mellékutakon- igaz Magyarországon akad ilyen főút is bőven-, a menetkomfort a nullával egyenértékű!Ráz,pattog élvezhetetlen,de inkább szörnyű .Ezért családi autónak alkalmatlan!(megjegyezném hogy Magyarországon, tőlünk nyugatra...ohhh hagyjuk)Kirázza a családtagokból a lelket is.(vagy vesekövet ,kinek mit)
Pedig a fogyasztása is családbarát 5-6 liter között el lehet vele autózni(vidéken).Átlagban 5.4-es fogyasztásom volt, de nem tartottam fel a forgalmat néhány erőteljesebb előzés is belefér ebbe a fogyasztásba.7-9 liter amikor csapatós a tempó,de ekkor a motor ereje szinte teljesen kiaknázható,ilyenkor nagyon útban van mindenki.
A hibák...
120 000 Km-ig semmi,csak kötelező szervizek,kopó alkatrészek.Aztán 120 000-nél otthagyott az úton,megállt,előzés közben persze,elvégre ez egy élmény autó, amely adrenalint ad..Még sosem hagyott ott egy autóm se sehol,ez nálam válóok,de nagy dirrel-durral elnéztem neki.Mint kiderült megadta magát az egyik Pd elem.
Ez gyári hiba a 2007-2009 között gyártott motoroknál.Piszok mázlim volt,a Volkswagen csak 2012 második felében ismerte el a hibát,ekkor rendelték el a visszahívásokat az enyém októberben állt meg már éppen belefértem, így a szerviz 880 000 forintos számláját nem kellett kifizetnem.De addig(márpedig 150 000 km-nél egy Pd elem sem bírt ki többet)saját zsebből fizették a tulajdonosok!
Így vásárlásnál az első kérdés a Pd elemekre irányuljon,(2007-2009 közötti évjáratnál)bár mostanra elvileg mindet visszahívta a gyár.
140 000 km-nél hangosabban kezdett fütyülni a turbó.Levetettem elvittem szakszervízbe,ott közölték hogy a nyomóoldali lapát tengelyébe belemaródott valami,így turbófelújítás következett.
160 000 km-nél elment az erő, szívódizel lett belőle.Igen,megint a turbó,most a motor felől kapott be valamit és rágta cafrangosra a lapátot és kilincsművet, így újabb felújítás következett.
Ekkor gondolkozóba estem.2 évvel azelőtt lakhelyet és munkahelyet váltottam.Az addigi mindennapos tempós útvonal egy erdős rossz minőségű mellékútra cserélődött.Nem mertem(sötétben vadak jobbra balra) és nem is tudtam gyorsan menni(a zseniális futómű ugye).Mindennap 6-ik sebességfokozat, tempomat 85 km/h, 13-15 percig majd visszafelé ugyanez.Ezt a tili-toli tröttyögést egyetlen DPF szűrős motor sem bírja,nincs ideje a regenerációs ciklusra,eltömődik,majd megtelik a turbó is korommal.Hetekig,sőt hónapokig csak ezt az útvonalat jártam ,járom,nem volt időm meghajtani sehol.(az egyetlen örömöm a fogyasztás volt 4,7-5.0 között alakult)Az eredmény feljebb olvasható.Az életvitelemen pedig nem tudok változtani.Szóval eladtam.
7 év és 160 000 km után teljesen újszerű volt kívül beleül.Az ülések anyagai tartósak kopás nem látszott rajtuk, a kormány bőrözése is egészen kiváló nem volt még kifényesedve sem.Strapabíró anyagokból rakták össze az egész autót.Persze a keményebb műanyagok amiből jutott a beltérre bőven miért is ne lennének tartósak?Szerencsére azért nem a gagyi műanyag jutott a Seatnak,mert ezek azért nem karcolódnak,nem úgy mint az olasz társaik.A futóművére egy fillért nem kellett még költeni, 160 000 Km után tökéletes állapotban volt,elvégre nyomokban Golfot tartalmaz.
Kinek ajánlanám?
Családi autónak semmiképp.Ahhoz kicsi a csomagtere,kemény a futóműve(3 ember 1 heti cucca azért befért).Az autópálya sem az ő területe,ahhoz sok a futóműzaj,keményebbek az ülései (hátul),vödörhangú a rádiója.
Olyannak ajánlanám aki hosszabb utakra is jár, néha(vagy mindennap)szereti kiengedni a gőzt,szeret gyorsan kanyarogni,haladni,élményt is keres az autózásban: SZERET VEZETNI.



Hibalista

- PD elem,Turbó 2x

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervízek:Seat Pápa, Vörös Szombathely

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 156 SW Következő autója? Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)