Szép és jó olajkályha
Szöveges ítélet
Nemrég vettem át ezt a vadállat autót. Elöljáróban is őszintén mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nagyon jó autó, ebben a kategóriában a legjobb vétel. Én is személy szerint az új ufós kinézetű Honda Civic és a Leon között hezitáltam. Aztán mivel ez dízelben majdnem annyiba került és hátulról sokkal szebb, mint a Civic ezért emellett döntöttem. Igaz nekem a Honda belülről jobban tetszett (kivéve ülések).
Stylance feleszereltséggel vettem és kértem bele egy gyári kormányról vezérelhető mp3-as egységet 8 hangszóróval. Jómagam zenével hangmérnökösködéssel is foglalkozom, nagyon jól szólnak a hangszórók, ezen nagyon meglepődtem. Igaz túl sok benne a basszus, de azt lehet csökkenteni - és ennek igazán az elektronikus zene rajongók fognak örülni. Lehet érezni ki a célcsoport. Erről azért is írtam, mert eddig senki nem osztottam meg a tapasztalatait a beépített audioval kapcsolatosan. Max annyit hogy jó vagy nem jó.
No de lássuk a medvét, mivel voltam tesztvezetésen már annyira nem lepett meg az a nyers erő ami ebből kiszakadt. Egy barátom is kipróbálta én addig átültem az ő Volvo s80 D5 163 lóerős gépébe, de abban nem lehetett olyan gyorsulást érezni mint a Leonban (igaz az jóval súlyosabb autó). Hozzá kell tenni az első sebesség fokozat nem alkalmas arra hogy az ember a kereket elfüstölje vele, csakis arra alkalmas hogy kimozdítsa bármilyen erős emelkedőn az autót. Minél nagyobb sebesség fokozatban vagyunk annál inkább lehet érezni a nyers erőt ami ebből a motorból kiszakad. Nagyon tudja röpíteni a maga másfél tonnáját. És milyen nagy sebességgel bele lehet menni a kanyarokba! A kanyarstabilitás mint egy sportautóé, ebben semmi túlzás nincs, szerintem jobb mint az Alfa Romeoké
Nagyon jó a sebváltó ami benne van, iszonyat hamar hozzá lehet szokni a pontos, szinte mikrokapcsolós hatfokozatú sebváltóhoz. Nekem "csak" 16 colos 55 perezésú 205-ös gumik vannak rajta, de teljesen korrekt, és emellé rázni sem ráz annyira. Amit sajnáltam a Sport up csomagból az a pirosas kinézetű sportülések, de hozzá kell tennem ami az "alap" Stylance-ban is benne van, azok is ugyanolyan jó tartású ülések, csakhát szürkék és a lábtartó nem állítható. Az ülések egyébként annnyira mélyre is lesüllyeszthetőek, hogy tényleg olyan mintha az ember valamilyen lapos sportkupéban ülne az ember.
A belső tér nincs annyira szép mint a Honda Civicé, de a megkapott krómbetétekkel a Stylance beltér sportosan korrekt és ízléses. Az hogy minden vakítóan pirosan világít még különlegesebbé teszi éjszaka.
A fogyasztásról annyit hogy csúcsforgalomban Bp-n keresztül Érdről Hatvanig nem autópályán végigvezetve 5.7 liter bejáratósan, tehát padlógáz nincs, és maximum 130-140 km/h.-ig és 2500-3000 fordulatszámig zavarva klímával együtt használva. És ez állítólag pár decit csökkenni fog még, mivel most bejáratós és emiatt többet fogyaszt.
Olajfogyást nem vettem észre, pedig nézem rendszeresen.
Mondták hogy ezt már nem úgy kell bejáratni mint a régi autókat, mert különben ellustul, de azért nagyon meghajtani sem szabad. Mivel nagynyomású dízelmotor, ezért a hidegen való sportos vezetést sem hálálja meg, meg kell várni amíg 90 fokot eléri a vízhőfok.
A benne lévő tempomat is nagyon jó, könnyen használható, én előtte soha nem használtam, de ezt használom.
Visszatérve erre a Civic - Leon harcra mindenki mindenfélét ír, de senki sem elfogulatlan, mindenki azt az autót védi amit ő maga megvett, vagy aminek a képviselője-kereskedője. Nekem momentán a Leon egy kicsivel jobban bejön összességében mint a Civic, de azt az autót is elfogadnám. Bár amit innen-onnan hallok, és ami nagyon nem jellemző a Hondára, hogy a kemény műanyagos és plexi illesztésű műszarfal nagyon hamar zörgőssé válik benne és valóban többet fogyaszt a vártnál a benzines 1.8-as verzió az a zért kissé negatívum. De viszont a legszebb belsőterű autók közé tartozik pölö. Ellenben ha már az ember vásárláson gondolkozik, és saját pénztárca rovására, akkor egyértelműnek tűnik a Leon, ami kívülről szebb, belülről is nagyon szép (krómozással meg még inkább) és a teljesítménye meg a legjobb. A Leonban leginkább a klasszkus értelemben vett autóértékek verhetetlenek azaz: a futómű, a kormányzhatóság/úttartás (pedig nekem nincs is ESP), váltómű, motor(teljesítmény és fogyasztás külön-külön is), sportosság és külcsíny.
A külcsínyhez annyit, hogy szerintem nem feketében szép, hanem ezüstben, pirosban, és egy viszonylag világosabb színű kékes szürke (Brisa kék ?) változatban.
De emellé jópár meglepő dolgot is kap az ember a Stylance felszereltségben (ami nem is szerepel a marktingfogások közt érdekes módon): az mp3-as lejétszó magasabb sebességnél hangosodik, lassuláskor halkul (állítható ennek a mértéke is), kulcsal leengedhető és felhúzható az össze ablak, érzékeli azt is ha valaki a jobb egyben is ül és jelzi annak is hogy kösse be a biztonsági övét és még egy sor apróásg, most csak hirtelen ezek jutottak eszembe.
Szervíztapasztalatot nem akarok nagyon szerezni, de az ajánlott olajcserére elviszem, ez 25.000 Ft-os pluszt jelent, egyébként 15.000-es a szervíz intervalluma. De mivel az új autókban egészen más adalékolású motorolaj van, nem árt ha az ember 1500-2000 után azt kicseréli, ha hosszú távon akarja használni az autóját.
Kiszámoltam hogy 100ezer kilométer alatt kb. 1 millió forintot fogok spórolni ezzel a motorral (fenttartási költségek is beleértve), azzal szemben mintha a benzines Honda Civicet vagy hasonló teljesítményű benzines motorú autót vettem vettem volna.
Hibalista
- Idáig semmi!
Ide hordtam szervizbe
M1 Autoplanet - króm légbeömlő betét beszerelés miatt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C3 | Következő autója? | Valamilyen dízel sportkupé! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
