A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 2.0 TSI FR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép és jó - 100000-ig

Szöveges ítélet

Előzőleg két évig, 36000 km-ig használtam egy 1,4 TSi White Edition Leont. Nagyon bejött, és "megjött az étvágy" a teljesítményre. Hasonló áron 200 LE körüli új autót máshol úgysem mértek, így az FR-re esett a választás.

Mikor először beültem, feltűnt, hogy bizony, ez a motor más... az egész autó "remegett", hogy mikor megyünk már! A gázpedál pedig elemi reakciókat produkált, az első időkben igen óvatosan léptem csak oda.
A menetteljesítményre nem lehet panasz! A 210 LE bőségesen elég még a német autópályán is, jó pár "nagyvadat" sikerült vele meglepni. 2000-nél elindul, 3000-nél már lendületes, de igazán 4000-es fordulatszám fölött él. Megy, mint a meszes! Ennek viszont van ára is, míg a turbómotor fogyasztása szabályos országúti haladás mellett 8 l/100 km körül tartható, élvezetes haladásnál ugyanez 100 km-enként 10-14 liter jóféle benzinbe fáj. Szerintem belefér, megéri!
Amit fontos hangsúlyozni: ez egy nagyon jó kis granturismo, ami a legtöbb ember igényét bőven kielégíti, napi használatban lendületes haladáshoz szuper - de nem sportkocsi!
Maga az autó kívülről nagyon szép, dögös, harmonikus, nem szögletes. Szerintem a Leon ezen szériája a legszebb formatervezésű a teljes sorozatból. Nagyon tetszett az A-oszlopba integrált ablaktörlő, a rejtett hátsó kilincs, az egész vas, ahogy volt.
Belül a függőleges 0-állású műszerek a műszerfalon régi versenyzős hagyományokat idéznek. Az enyémben alcantara borítású sportülések voltak. Ez jó és kell is, mert mikor az ember megérzi a dolgok ízét, feszegetni kezdi a kanyarsebességet, és akkor bizony kell az ülések jó oldaltartása. Hosszabb (> 1000 km) úton ugyanez kicsit kényelmetlen, olyankor kicsit szorít az ülés az út vége felé, az ember kockásra üli a nemesebb felét. A belső műanyagok távol vannak a prémiumtól, de amúgy nincs velük semmi baj - ez nem is a prémium-kategória. Egy helyről tapasztaltam némi műanyag-nyiszogást, a bal oldali külső szellőzőből jött némi rezgés, de nem volt zavaró.
A bordcomputer, infotainment szépen teszi a dolgát, sosem volt velük bajom. A középkonzolon talán szerencsésebb lett volna, ha a rádiós navi került volna felülre, és nem a klíma kezelőszervei, mert így elég alacsonyra kell lenézni, ha az ember menet közben akarja állítani a rádiót, ilyenkor értékes másodpercekre elvész a figyelem az útról.

Szerettem, hej, nagyon jókat mentünk!
De 100000 km-nél elkezdtek előjönni a hibák - lásd hibalista -, nekem pedig elegem lett a két-háromhavonta jövő hibaüzenetekből és drága javításokból. Így ma már mást boldogít a spanyol oroszlán.

Hibalista

- Nos, az autó 100000 km-ig rendesen tette a dolgát. Ott aztán egyszercsak elment az ötödik sebesség. Nem volt olcsó a javítás (3500 Eur - nem sebváltócsere!), a kuplungot is rendbe kellett tenni az 5. sebesség fogaskereke és valami tartóléc cseréje mellett. - 107000-nél elbúcsúzott a 3. henger, a gyújtószál hibája miatt. Ezt 250 euróból megúsztam.

Ide hordtam szervizbe

Rutinszervizek Magyarországon: Öttorony Autóház, Pécs. Hát... a kötelező szervízekre jók voltak, de nagyobbat nem bíznék rájuk.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

SEAT Winzer, Rheinfelden (Baden) - na ide ne menjetek. A tulaj nem kedves, de legalább leereszkedően bunkó, drágák, megbízhatatlanok a javítási idővel kapcsolatban, és eltűnnek az autóból dolgok, amiről ők persze nem tudnak. Sikerült eltüntetniük az egyedi mintázatú biztonsági felnirögzítő csavar ellendarabját,simán letagadták. A köv. kerékcserénél vért hu..ozott a szaki, míg a szűk járaton belül rá tudott hegeszteni a biztonsági csavarra egy másikat, amivel aztán nagy nehezen kijött a csavar.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 108000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 1.4 TSi White Edition Következő autója? Touareg V6 TDi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)