Szép és jó - 100000-ig
Szöveges ítélet
Előzőleg két évig, 36000 km-ig használtam egy 1,4 TSi White Edition Leont. Nagyon bejött, és "megjött az étvágy" a teljesítményre. Hasonló áron 200 LE körüli új autót máshol úgysem mértek, így az FR-re esett a választás.
Mikor először beültem, feltűnt, hogy bizony, ez a motor más... az egész autó "remegett", hogy mikor megyünk már! A gázpedál pedig elemi reakciókat produkált, az első időkben igen óvatosan léptem csak oda.
A menetteljesítményre nem lehet panasz! A 210 LE bőségesen elég még a német autópályán is, jó pár "nagyvadat" sikerült vele meglepni. 2000-nél elindul, 3000-nél már lendületes, de igazán 4000-es fordulatszám fölött él. Megy, mint a meszes! Ennek viszont van ára is, míg a turbómotor fogyasztása szabályos országúti haladás mellett 8 l/100 km körül tartható, élvezetes haladásnál ugyanez 100 km-enként 10-14 liter jóféle benzinbe fáj. Szerintem belefér, megéri!
Amit fontos hangsúlyozni: ez egy nagyon jó kis granturismo, ami a legtöbb ember igényét bőven kielégíti, napi használatban lendületes haladáshoz szuper - de nem sportkocsi!
Maga az autó kívülről nagyon szép, dögös, harmonikus, nem szögletes. Szerintem a Leon ezen szériája a legszebb formatervezésű a teljes sorozatból. Nagyon tetszett az A-oszlopba integrált ablaktörlő, a rejtett hátsó kilincs, az egész vas, ahogy volt.
Belül a függőleges 0-állású műszerek a műszerfalon régi versenyzős hagyományokat idéznek. Az enyémben alcantara borítású sportülések voltak. Ez jó és kell is, mert mikor az ember megérzi a dolgok ízét, feszegetni kezdi a kanyarsebességet, és akkor bizony kell az ülések jó oldaltartása. Hosszabb (> 1000 km) úton ugyanez kicsit kényelmetlen, olyankor kicsit szorít az ülés az út vége felé, az ember kockásra üli a nemesebb felét. A belső műanyagok távol vannak a prémiumtól, de amúgy nincs velük semmi baj - ez nem is a prémium-kategória. Egy helyről tapasztaltam némi műanyag-nyiszogást, a bal oldali külső szellőzőből jött némi rezgés, de nem volt zavaró.
A bordcomputer, infotainment szépen teszi a dolgát, sosem volt velük bajom. A középkonzolon talán szerencsésebb lett volna, ha a rádiós navi került volna felülre, és nem a klíma kezelőszervei, mert így elég alacsonyra kell lenézni, ha az ember menet közben akarja állítani a rádiót, ilyenkor értékes másodpercekre elvész a figyelem az útról.
Szerettem, hej, nagyon jókat mentünk!
De 100000 km-nél elkezdtek előjönni a hibák - lásd hibalista -, nekem pedig elegem lett a két-háromhavonta jövő hibaüzenetekből és drága javításokból. Így ma már mást boldogít a spanyol oroszlán.
Hibalista
- Nos, az autó 100000 km-ig rendesen tette a dolgát. Ott aztán egyszercsak elment az ötödik sebesség. Nem volt olcsó a javítás (3500 Eur - nem sebváltócsere!), a kuplungot is rendbe kellett tenni az 5. sebesség fogaskereke és valami tartóléc cseréje mellett. - 107000-nél elbúcsúzott a 3. henger, a gyújtószál hibája miatt. Ezt 250 euróból megúsztam.
Ide hordtam szervizbe
Rutinszervizek Magyarországon: Öttorony Autóház, Pécs. Hát... a kötelező szervízekre jók voltak, de nagyobbat nem bíznék rájuk.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
SEAT Winzer, Rheinfelden (Baden) - na ide ne menjetek. A tulaj nem kedves, de legalább leereszkedően bunkó, drágák, megbízhatatlanok a javítási idővel kapcsolatban, és eltűnnek az autóból dolgok, amiről ők persze nem tudnak. Sikerült eltüntetniük az egyedi mintázatú biztonsági felnirögzítő csavar ellendarabját,simán letagadták. A köv. kerékcserénél vért hu..ozott a szaki, míg a szűk járaton belül rá tudott hegeszteni a biztonsági csavarra egy másikat, amivel aztán nagy nehezen kijött a csavar.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.4 TSi White Edition | Következő autója? | Touareg V6 TDi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
