Sportos elegancia, üdv a Leon klubban
Szöveges ítélet
Azt gondolom, aki Leont vásárol (ezzel kizárva a széles választékot kategóriájában és árában), a német elemeket ötvöző spanyolos esztétikát kedveli meg, mintegy´első látásra szerelem´részeként. Ezért akár egy klubhoz tartozónak is mondhatjuk magunkat, mi Leonosok...
Ennek ellénere szeretnék objektíven véleményt formálni. Az autó természetesen külsőleg gyönyörű (ötküllős felnivel), belsőleg pedig nekem teljes mértékben megfelel visszafogott színvilága, rusztikus eleganciája. Nagyon tetszik a vadító piros háttérvilágítás, a fehéren skálázott körökkel vegyítve. A gombok bordázása kellően izgalmassá teszi őket, elkerülvén a´gagyi´gomb kategóriát. Az ülések kényelmesek, bár hosszú útra a huzat alá beépítettem plussz deréktámaszt, mert az ülésé nekem nem elég, hiába állítottam maximum gerinctartásra, előbb-utóbb hátfájással végződött. Amit még hiányoltam, a kuplung melletti lábtartó, hogy ne közvetlenül a kárpiton pihentessem a lábam. Ezért rendeltem a tartozéklistából egy alumíniumot és pár perc alatt felszerelték. A beépített cd számomra kielégítő (nem vagyok igazán kihegyezve az ilyesmire).
Hát igen, a hangok és a műanyagok:) ezek mindig vita tárgyát képezik, hogy hány milliót kelljen is fizetni azért, hogy teljesen kiküszöbölhetőek, ill. megfelelőek legyenek egy autóban. Azt gondolom, az árak úgy vannak beállítva, hogy éppen többet fizess érte, mint amit valójában megér, tehát egy bőrrel többet húznak le rólunk. Ezt el kellett fogadjam, vagy ne vegyek autót. Több, mint 4 millió ft esetében elvárható lenne a belső műanyag jobb minősége és a pici zörgések kiiktatása is, de nem így van. Az, hogy a kesztyűtartóban nincs vedőkárpit az alján (ide-oda csúsznak a dolgok tapadás nélkül), egészen sajnálatos... A klíma (attól függően, merre néznek a szélső fúvókák és mennyire változtatod a hőfokot) időnként enyhén megrecsegteti a kárpitot az ajtók belső felén (nem feltűnő).
A klíma külön bekezdést érdemel. Igencsak elégedett vagyok hőfokszabályozó rendszerével, viszont lévén, hogy majdnem fejmagasságban vannak a fúvókák, néhez úgy beálltani, hogy ne a nyak és a mellkas felső tájékára fújja a levegőt. Persze, megfelelő próbálgatás után el lehet érni a kívánt hatást és utána nagyon kellemes (félig az ablak párátlanító fokozatában használom, másik felében a testre).
Élvezet vezetni, úttartása kiváló (a Bakonyban élek és használom), igazi női szíveket dobogtató alkat (párom szerint is:). Ha megszűnnek a spanyol összerakásból származó gondok idővel és a kipufogó is bírni fogja, hosszú évekig fogom használni az autót!:)
Mindenkinek kellemes vezetési élményt kívánok hozzá!
Hibalista
- 1.Nem kellően zsírozott kuplung, időnként nyikorog.
- 2.Fékek kissé reszelő hangja.
Ide hordtam szervizbe
Seat Tatabánya
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ring Auto Veszprém
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Seat Cordoba | Következő autója? | Seat Leon |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
