A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1,4 TSI White (Yellow) Edition 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Sárga veszedelem!

Szöveges ítélet

Amikor először találkoztam az 1,4 TSI motorral, egy sárga tesztautóban próbálhattam ki. Az első intenzív gyorsításnál éreztem, ez az, ez az én világom. Én egy 1,9 TDI régi Leonból ültem át. Ahhoz képest ez erősebb, de kisebb nyomatékkal rendelkezik, mégis röhögve lenyomja dinamikában is. Brutálisan meg tud lódulni. Persze a motor méretéhez képest, mert azért egy 2.0 TFSI vagy egy 2.0 PD TDI FR azért más világ, na de ez csak 1,4! A régi TDI után az döbbentett meg leginkább, hogy a turbójuk ennél a motornál alig alig ismert fogalom. Rálépek a gázra azonnal megindul. Nem próbléma neki az 1200-as fordulatról gyorsulni, mivel már ilyen alacsonyan is tölt a turbó. A régi dízelben csak 1500-tól jött a erő. Pedig mindenhol azt híresztelik, milyen jók a dízelek hogy alul is húznak, hát próbálják ki ezt. Eszméletlen jó. Kicsit kéne bele még nyomaték és akkor 2500 fölé felesleges lenne forgatni. :)
Szóval az autó nagyon megy.
Ami még nagyon megfogott a régihez képest a futómű. Nem túrja az orrát, mint a régi, és a kanyarsebességek drasztikusan megnövekedtek.
A kormány nekem elsőre túl könnyűnek tünt, de gyorsan hozzá lehet szokni, nagyon pontos.
Ez a White Edition felszereltég nagy 5let volt tőlük, sok olyan extrát megkaptam amiért amúgy nem fizettem volna. A 17” kerekek nagyon megdobják a kinézetét, ami az auto talán legerősebb oldala, a motorral együtt. Kívülről gyönyörű én a White Editiont végül Yellow Edition-ként kaptam meg! :) (én kértem így)
A középkonzol tényleg nem egy nagy szám, de ha azt vesszük, hogy ez egy sportos auto, és inkább a funkció a lényeg, máris más a helyzet. Kezelése nagyon egyszerű, minden jó helyen van.

1 dolgot bánok hogy pluszba kértem, ez pedig az USB csatlakozó. Sajnos ez messze nem sikerült úgy ahogy vártam. Van hogy egyszerűen leáll a lejátszás a pendriveról.
Érzékeny a rácsatlakoztatott eszköz minőségére, ha egy régi pendrivot kötök rá, akadozik, szóval ezt most nem is használom így. Marad a CD, az viszont teljesen jó. Egy brutálisan karcos újraírható lemezt is simán olvasott, szóval egy rossz szót se tudok mondani rá.

Én mindig is úgy gondoltam, hogy a xenon felesleges, teljesen jól lehet látni a halogénnal is. Ehhez se kértem volna, de benne volt a csomagban. Azóta egészen máshogy gondolom. Sokkal többet lehet látni, már már fotonágyú! :)
Kanyarkövetés is nagyon jó funkció, főleg egy jó kis szerpentinen.
A fényszóró, bixenon. Kicsit most hozzászólnék előző ítélkezőhöz (White Angel címmel írt), hogy ez bizony bixenon. Ugyanis a bixenon nem azt jelenti, hogy a refi egy külön xenon fényszóróból áll, hanem abból hogy ha rávágjuk a refit, a xenon magasabbra áll be, a halogén, ahogy a kézikönyv is írja, csak kiegészítő világítás!!!
A lámpán szépen lehet is látni mikor ráteszem a refit, hogy a xenon fej feljebb húzza magát! Szóval nem írtak el semmit!
Beindítás után ha rögtön felkapcsoljuk, lehet látni ahogy lefut a xenon öntesztje, fel le jobbra balra mozgatja a fejet.


Ha már a másokhoz hozzászólásnál tartok, kicst szólnék a "Szép,jó,de csak Seat minőség....." ítélkezőhöz is.
Nem értem hogy miért fikázza az 1,4-es motor nagy fogyasztással amikor neki nem az van. Nekem is elég nehéz lábam van, én is úgy számoltam hogy 8-10 között lesz a fogyasztásom, és láss csodát 7,5-nél eddig mindíg megállt. Pedig hajtom rendesen. Na, tényleg nem enne ez 6 liter városban, csak itt kicsit több pacit kell etetni, és benzinnel!
De megnyugtató hogy türelmetlenségének gyümölcse egy kerregő gyenge, de keveset fogyasztó autó lett.

Én 5 hónapot vártam rá, ez már már vicces, de megérte. Zseniális motor! Dízel vásárlók sokszor emlegetik, hogy soha többé benzinest. Javaslom, 1x próbálják ki azért ezt a TSI-t. Lehet megváltozik a véleményük! Nekem megváltozott!

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Planetauto M1
Egyenlőre megkapják a 10 pontot, egyenlőre :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11111
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Leon 1,9 TDI Következő autója? Nissan 300ZX :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)