Most jó ez vagy sem? Döntsd el Te!
Szöveges ítélet
Nos, sok mindent lehet írni a Leon-ról, de szerintem azt semmiképpen sem, hogy a legtökéletesebb autó, amivel valaha is találkoztam.
Mielőtt megvásároltuk a kocsit, szétnéztünk mindenfelé. Eredetileg Golf-ot akartunk venni, de az ár/érték arány miatt végül az 1,6-os Leon Sport Limited mellett döntöttünk, tekinve, hogy megegyezik a motorja az 1,6-os Golféval (talán pár lóerő a különbség a kettő között).
Tény és való, hogy nagyon szeretjük az autót, megnyerő a vonalvezetése, kényelmes és az árához képest egész jó felszereltséget, plusz még egy-két további extrát is kaptunk.
A belső tér kidolgozása - egy-két apróságtól eltekintve - igényes, a Sport Limited-ben az ülések nagyon kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk.
Sajnos már a második héten vissza kellett mennünk a szervizbe, mert a kipörgésgátló nem működött megfelelően, majd életének negyedik hetében újfent szervizbe került, mert egyrészt kigyulladt egy hibajelző lámpa a műszerfalon, másrészt pedig feltűnt, hogy magától lecsúszik a jobb hátsó, manuálisan üzemeltethető ablak. Legközelebb kb. 10 hetesen voltunk vele a szervizben, egyrészt az ajánlott olajcsere, másrészt pedig az USB-csatlakozó hibája miatt.
Becsületére legyen mondva a szerviznek, mindent gyorsan és rendesen kijavítottak, kedvesek voltak és mindig adtak csereautót amíg náluk volt az autó.
Ami a motort illeti, nos, itt már nem tudok olyan szépeket írni. Köztudott, hogy az új autók fogyasztása jóval magasabb, mint a katalógusokban beígért, de a 14-15 literes fogyasztást azért egy kicsit soknak tartottam egy 1,6-os motorhoz. Itt hozzátenném, hogy nem vagyok egy "nehéz talpú" sofőr,mindig odafigyelek a vezetési stílusomra és nem padlógázzal közlekedek, egyszóval odafigyelek a fogyasztásra.
Most cirka 12000 km-nél áll az óra és ott tartunk, hogy nagyságrendileg 12 literre csökkent a fogyasztás, ami ugyan haladás, de még mindig túlzottnak tartom, amikor viszonyítom a korábbi kocsimhoz, ami egy M3-as, 3,5 literes, tuningolt BMW volt és városban se nagyon ment a fogyasztása 8,5 - 9 liter fölé. Tehát kíváncsian várom, hogy mennyire fog lecsökkenni a fogyasztás, mire elérem a 20-25 ezer km-t, de őszintén szólva nem sok reményt fűzök hozzá, mert már a szervizben is megsúgták, hogy ne várjak 10 literes fogyasztásnál sokkal jobbat ettől a géptől.
Ez a motorban lévő mindösszesen 8 szelep miatt van, ami számomra érthetetlen, hiszen még az 1,4-es Leonban is 16 szelepes motor van, tehát ez minden bizonnyal egy tervezési hiányosság / hiba.
Nagyon hiányzik egy hatodik sebesség a kocsiból, hiszen már 120-130 km/h sebességnél is nagyon hangos a motor, tekintve hogy 4-5000-en pörög a motor. Szerintem nem tartott volna semmiből sem még berakni egy hatodik sebességet is és ezzel minden bizonnyal sok elégedetlen ügyféltől menekült volna meg a Seat...
Majdnem kimaradt, de meg kell még említenem: viszonylag forgalmas utcára nyíló garázsbejárónk van, ahol sokszor meg kell álljak a lejtő tetején, az utcára való kihajtás előtt. Eddig egyik autómnak sem okozott gondot ezen a lejtőn az elindulás, kivéve a Leon-t. Fel kell pörgetnem 4-5000-re a fordulatot, hogy lefulladás/visszagurulás nélkül ki tudjak állni, különben egy helyben pörög csak a kerék... :-(
Fontos megemlíteni, hogy azért van egy-két dolog az autóban, amit fantasztikusan jól sikerült eltalálnia a Seat fejlesztőinek, ezek pedig (a teljesség igénye nélkül):
-- lengéscsillapító - az egyik legjobb, amivel eddig autóim során találkoztam (Audi A3, Golf IV, BMW M3, PT Cruiser)
-- sebességváltó - tökéletesen működik, simán lehet váltani, akár két ujjal is
-- fék - erre bátran rámondom, hogy az összes, általam eddig vezetett kocsi közül ennek van a legjobb fékpedálja. Fantasztikusan jól ki van egyensúlyozva, nem is túl rövid, de nem is túl hosszú a pedál útja
-- a 8 hangszórós MP3-as hangrendszert nagyon jól eltalálták, "gyári" jellegéhez képest kifejezetten jól szól, mind hangerőt, mind pedig a minőséget tekintve
További - megítélésem szerinti - "hiányosságok"/hibák:
-- az autó méretéhez képest kissé apróra sikeredett külső tükrök
-- az elektromos tükör nem behajtható elektromosan (ezt külön extraként kell rendelni, ami szerintem nevetséges)
-- a sebességmérő pontatlan, kb. 10-12 km/h a tévedése
-- a régi Leonnal ellentétben itt már nem záródik a nyitva hagyott elektromos ablak automatikusan, amikor a riasztóval lezárjuk a kocsit (ez is egy külön extra, kb. 25-30 ezer forintba kerül a panel beszerelése)
A motorikus hiányosságoktól eltekintve egy nagyon jó autót ismertem meg a Leonban, megbízható és kényelmes, a minőségét tekintve teljes mértékben megéri az árát.
Amint azt már írtam, nagyon szeretjük ezt az autót, de ez inkább a - számomra - gyönyörű formatervezés miatt van, mert motorikusan azért hagy még kívánnivalókat maga után a kocsi.
Hibalista
- Hátsó (manuális) ablak magától kinyílik; kipörgésgátló meghibásodás; ABS meghibásodás; USB meghibásodás; sebességmérő pontatlan (ezt többszöri próbálkozásra sem sikerült javítani sajnos)
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Zrt., Kunigunda útja - nagyon korrektek, mindent igyekeznek elintézni a lehető leggyorsabban, mindig segítőkészek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | BMW 335 (M3) | Következő autója? | Jetta, bármilyen TSI motorral, esetleg Golf VI, ha egyszer végre kijön |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
