Leon(si) 1.6
Szöveges ítélet
Leon(si) 1.6 (2006)
Az eredeti célpont egy Golf V 1.6 MPI típus lett volna, ha lett volna. Mert ami volt, az olyan is volt, így nem lett. A Seat nem szerepelt a vágyott autómárkák között, a véletlen (vagy ki miben hisz), hozta így.
Az információk szerint az ebben a példányban is található MPI 1.6-os motor az autó gyártásakor, a Volkswagen csoport legmegbízhatóbb alkotása a benzinesek között ( állítólag ma is ). A maga 102 lóerejével, 10 liter feletti városi és ahhoz közelítő autópályás ( óra szerint 140-nél már 4500 felett van a fordulatszám) és a 11,7 sec .százra gyorsulása nem teszi kívánatossá ezt a konstrukciót. Összefoglalva : sokat eszik és lomha. Hajlamos az olaj csipegetésre is. A vásárlást követően semlegesen álltam az autóhoz, a formavilága tetszett, a belső tér élőben jobban néz ki mint a képeken , de a fent leírt paraméterek alapján döbbenetes vezetési élményre nem számítottam.
A csoda nem következett be, viszont kellemesen meglepődtem , amikor napi viszonylatban vezettem.
Korábban kipróbáltam a német nagybácsit, a Golf V-öt. Nem volt rossz, de semleges hatás maradt utána. A Seat Leon futómű hangolása, kormányzása, sebességváltó összehangolása olyan jól sikerült, hogy érzetre becsapott, és képes volt a sportos vezetési élmény illúzióját adni. Ehhez a sebességváltóval gyakran kell kapcsolgatni, ez a motor 3000-es fordulat alatt „halott”.
Szerintem jó vezetni. Nagyon régen nem volt Volkswagen csoportos autóm, így számomra meglepetést okozott, amikor az autópályán a navigációval összehasonlítva a sebességmérő mutatója 10km különbséget mutatott. Tudomásul vettem, a 140 az új 130. Többségében japán autókat birtokoltam, azokhoz képes szervizelés szempontjából kissé foglalkozósabb, de eddig a pillanatig katasztrófális hibája, indulás képtelensége nem volt. Azon meglepődtem, hogy drágább hozzá az alkatrész mint a korábbi Honda Civichez, pedig ugyanabba a szervizbe vittem . A megvásárláskor a próbakör a nagy könyvben leírtak szerint hideg motorral történt, talán ezért nem hallottam a nyelestengely csapágy kezdődő agonizációját, kb . 100 kilométer múlva már igen. A szakszerviz 300 ezer forintos ajánlata ( az alig használt kuplungot is ki akarták cserélni, mivel ilyenkor ez a bevett eljárás) a valóság talaján
140 ezer forintból megvalósult. Ez és a három év múlva bekövetkező bal első és hátsó ajtózár csere ( 156 ezer HUF ) volt a legsúlyosabb kiadás a nálam töltött évek során. Ez utóbbi típus hibának számít a Volkswagen régebbi szériákban. Nem olvastam róla a gyakori hibák között, de nálam eddig három hátsó lámpa búrát és két oldalsó index búrát is cserélni kellett az évek során, olyan mértékben párásodtak és lötyögtek, pedig megkímélt autó volt, élete jelentős részét garázsban töltötte. Egy év használat után cserére jelentkezett egy kerékcsapágy is, valamint a kürt sem szólalt meg. Három izzót is cserélni kellett. A vásárlást követően kárpittisztításra adtam oda a Leont, azt követően kb. 1 hónap múlva felfedeztem, hogy a hátsó sor középső ülésének biztonsági öve nem húzódik vissza, elromlott a szerkezet. Hogy mi történt, mi nem, azóta is rejtély. A kötelező szervizeléseken túli javítások sora jelenleg itt tart, ez az elmúlt három év eseménye. Negatív tulajdonságként a kiláthatóságot említeném, ami a karosszéria formájából és a külső tükrök méretéből és alakjából adódik. A Párhuzamos parkolást szokni kell, kezdőknek nehézséget okozhat.
Hibalista
- nyelestengely csapágy ( 140.000-Ft), Bal oldali zárak ( 156.000-FT ) Kürt(12.000-Ft), izzók, lámpabúrák, kerékcsapágy (46.000-Ft), termosztát csere.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
