A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 2.0L PD TDI DSG Stylance 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Leóka

Szöveges ítélet

Bevezetőnek a felszereltség: 2.0L PD TDI DSG Stylance + az extrák: Sport-up csomag (225/45/R17 felni/abroncs, sportülések), ESP, kormányról vezérlehető CD-rádió, USB csati, parkoló radar, riasztó, „B” oszloptól sötétített üvegezés, sport futómű, téli csomag (fűthető első ülések és ablakmosó fúvókák, fényszórómosó).

Miért ezt? Az automataváltós kocsikat régóta szeretem, ez idáig 4 különböző lelkivilágú automatát vezettem, melyek közt van ez a DSG is egy Audi A3-asba építve. Ez utóbbi kifejezetten szimpatikus volt, így esett volna egy ilyenre a választás, ha belefért volna a keretbe. De a saját realitásom talaján maradva, Leon bőrbe bújva jó pár millióval olcsóbban jutottam hozzá ugyanahhoz az alvázhoz, motorhoz és váltóhoz (számomra szebb külső dizájn mellett) amihez szerettem volna.

Napi használatban a fogyasztási értékek felülről közelítik a gyári értékeket, az A3-nál valamelyest kevesebbet fogyaszt a 110kg-s súlykülönbségből adódóan. Alacsony fordulaton ugyan erőtlenke, de egy kis lélegzetvétel után (ha felpörög a turbó) kifejezetten dinamikus, menet közben azonnal ugrik. A „Sport futómű” valójában az FR szériafutóműve, átlag kocsinál határozottan keményebb, Bp. Thököly útra nem ajánlom, de aki szereti érezni, hogy a kocsi az úton van, és nem velencei gondolázásra vágyik, annak kifejezetten tetszeni fog. A kerék Pirelli P7-es gumival szerelt, 225-ös voltához képest vizes úton is kifejezetten jól tapad, akár kanyarban akár fékezéskor. Szárazon az abroncs és futómű kombináció hihetetlen kanyarokra képes (főleg ilyen áron). A 3 betűs kombinációk garmadája (ABS, TCS, EBD, ESP, …) biztosítja, hogy egy hülye is az úton maradjon vele a legtöbb esetben. Csak az félelmetes, hogy ha ennyire közelítik a biztonságos sávot a haláloshoz, és csökken az átmenet a kettő közt, akkor vajon mikor következik be az, hogy az ember elszáll vele?

A váltó alapvetően mindent megold, ritkán van szükség a beavatkozásra, ami alapvetően a lejtőn jelentkezik, ahol S(port) állásba húzva kényelmes motorféket biztosít. A kezelőszervek (tempomat, rádió, boardcomputer) jól használható helyre kerültek. A Sportülések jól tartanak kifejezetten kényelmesek egy mérethatárig (én 172cm/65kg vagyok, de a 175cm/100kg ismerősöm már csak passzentosan „fér bele” a kagylóba). Az előző Peugeot 307-esemhez képest 10cm-rel hosszabb a kocsi, a csomagtartó a maga 340L-ével, 80L-el kisebb, azonban ez a méretkülönbség egyértelműen az utastér javára lett fordítva. A csomagtartó magas hátsó peremére sokan azt mondják, hogy nehezen pakolható, szerintem inkább nem dől ki a cucc, ha tele van, és ki kell nyitni. Az ülésfűtés gyors, és mivel a hátat is melegíti, az embernek nincs olyan érzése, mintha befosott volna. Extra pozitívum, hogy a szerviz figyelmeztetett az első 5.000km-en akár 1L olajat is megehet, akkor és azóta is rendszeresen ellenőrizve azonban még mindig nem látható változás a nívópálcán.

Leon tele van alig észrevehető, ám kedves apró figyelmességekkel is:
- Kocsiból kiugorva már zárom is az ajtót, de az asszony még nem csukta be a sajátját, semmi gond, a gép emlékszik a kérésre és az utolsó nyitott ajtó becsukódásakor zár, és jelez.
- Szélvédő mosást követő 4-5 automata törlés után kivár 4-5 mp-et és töröl még 1-et, hogy az addig lefolyó szert is eltüntesse.
- Távirányító nyitó/záró gombjával nyithatóak/zárhatóak az ablakok, így nyáron a kocsihoz közeledve kellemesen átszellőztethető az egész belső tér.
- A motorosan behajtható tükrök kézzel kapcsolhatóak, így eldönthetem, hogy szeretném-e.
- A tompított fényszóró „coming home”-os, azaz folyamatosan bekapcsolva hagyható: indításkor már világít, zárás után 30mp-el kikapcsol.
- A sötétített üvegek pont annyira sötétítettek, hogy azért jól át lehessen látni rajuk, és inkább az infra tartományban szűrnek jól, tűző napnál érezhetően kellemesebb hátul.

A lista folytatható lenne, de most inkább a negatívumok:

- A középkonzol RONDA, le kéne lőni, aki ilyet tervez, bár, ha emiatt olcsóbb az Audinál, akkor lehet, hogy ez szándékos volt, és ebben az esetben kifejezetten köszönöm!
- Alapjáratról nagyot sóhajt, mielőtt elindulna.
- A „PD” német rövidítés valószínűleg „TH” azaz „Trakor Hangú”-t jelenthet magyarul.
- Tároló helyek… hát ezt nagyon elfelejtette valaki: a „kesztyűtartó” fogalmat, a szó legeslegszorosabb értelmében kell venni, emellett a „tároló a jobb első ülés háttámláján”-t is. PONT. A bal első ülés alá még 2 db 3dl-es sör befér, majd elfelejtettem.
- USB. Ez úgy ahogy van egy vicc. Sok minden ráköthető, de van egy alapszabály: főkönyvtárban lévő mp3-at nem játszik le, 1-6 db könyvtárnak kell a gyökérben lenni és ezek tartalmát hajlandó lejátszani, a hetediket már nem látja, az első hat azonban tartalmazhat végtelen alkönyvtárat és fájlt, de a számcímeket nem olvassa be, hanem a hat főkönyvtáron belül besorszámozza egytől végtelenig. Ember legyen a talpán, aki megjegyzi, hogy a Led Zeppelin IV album 40-nél, vagy 50-nél kezdődik, és külön elismerés annak, aki idáig el is lépeget egyesével. Hozzáteszem: az mp3 Cd normálisan működik és az előadó/számcímeket is beolvassa… Egyébként az USB csati a jobb első ülés alján van.
- A tolatóradar 25cm-nél sípol folyamatosan, ennyit még a szememmel is látok, főleg automata váltóval jó lehet centizni, nyugodtan levihették volna ezt a határt 10-15cm-re.
- A fényszórómosó kényszerajándék az ülésfűtéshez (én inkább a Xenon lámpához adnám), de a baj inkább az, hogy nem mossa le a lámpát, ellenben a kocsi olyan lesz tőle, mintha taknyos lenne kétoldalt.
- a vezetőnél az ablaknyitó gombok kissé távolabb vannak, mint kényelmes lenne, így előfordul, hogy a hátsó ablakot húzom le az első helyett (az esik kézre ugyanis).

Bár nem használom még elég régen, nagyon megszerettem, kifejezetten jó kocsi annak, akinek a lelke hasonló kategóriájú autótól nyugszik meg. Kellően sportos, kellően gazdaságos, meglehetősen jól gyorsul (és ami fontosabb: jól lassul), a kormányozhatóság, a futómű, a váltó kifejezetten jók. A hibák perifériálisak a legtöbb esetben (inkább viccesek, mint dühítőek). Illetve meglepőek a már 6 éves Peugeotból átülve azt látni, hogy ami ott és akkor (kényelmi szempontból) természetes volt, az itt nincs, vagy extra.

Hibalista

- Egyenlőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Budánál lesz szervizelve, tapasztalat később felkerül.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 307 1.6 Aut. Presence Következő autója? Seat Leon / Audi A3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)