Húúú, vagány kis dögöd van!
Szöveges ítélet
Elég lesújtó véleményeket olvastam az autóról. Kicsit tartottam is emiatt, de mégis bátor voltam és ezt a kocsit választottam. Rengeteg szervíz mondta, hogy ha nem akarok törzsvendég lenni az autójavítóknál, akkor inkább áldozzam fel a kb. 30 LE teljesítményt és vegyek 1.9-es TDI-t, ne 2.0 literest, mert azzal igen sok a gond, kiforratlan még. Megfogadtam a tanácsot és milyen jól tettem...
Motorikusan nekem OK az autó, bár a feláldozott teljesítményt némi chip tuning orvosolja 80-100e Ft fejében. Ekkor már rendesen gyűri az aszfaltot, de vigyázzunk, mert a gumit is jó étvággyal eszi ekkor. Az olajat EGYÁLTALÁN nem fogyasztja!!! Nem tudom hogy csak én vagyok szerencsés, vagy akik rémtörténeteket mondanak a "híresen olajzabáló VW TDI-ről" azok túloznak, de komolyan mondom semennyi olajat nem eszik, pedig nem kímélem a jobb pedált. A használat 75%-ban padlógázas autópálya, ritkán közúti 90-100, városban 50-60 körül gurulgatok. ogyasztása így autópályán padlógázon 7 liter, városban nyugisan 6.5-6.7, közúton 5,2-5,5. Átlagom az elmúlt 4300 km alatt: 6.56 l.
Egyéni rekord: kiránduláskor tengerparton nyugisan (80-90) közlekedve 1002 km megtétele után tudtam 54,4 litert beletankolni!!!
Nekem egy elég jól felszerelt példány van, ülésfűtés, és multikormány nincs benne, ezen kívül minden. Megjelenésre klassz az autó, a széles gumik és a nagy alufelnik elég vagány külsőt adnak, nem beszélve a gyárilag sötétített ablakokról.
Eddig minden percízen működik rajta, egy szenzor kivételével (anyós ülés utas érzékelője) nem volt elektromos gondom sem, az ajtók, kormányállítás, ülés, deréktámasz, stb. minden patent.
A lábtér hátul meglepően nagy és a csomagtartó is kellemes meglepetés. 4-en 1 heti csomagokkal könnyedén és kényelmesen, 5-en kevesebb csomaggal, de szintén elférve tudunk utazni. Az autó helykínálatát a külső és a forma alapján könnyű alábecsülni. Az ülések körüli rakodótér is elegendő, van bőven hely mindennek (telefon, italok, térkép, újságok, kulcs, aprópénz, iratok, stb.) és igényes a kialakítás is. Nekem nemdohányzó változat van, így +1 pohártartóm van és egyszerre tudok telefont és navit vagy PDA-t tölteni, mert így két csatlakozó található az utastérben.
A belső piros fény sötétben nagyon klassz. Ha valakinek szempont az ilyesmi is: a felkínált hazafuvarozást eddig egyetlen hölgyemény se utasította vissza és mind-mind elismerően pislantottak körbe a kocsiban. A sok dicsérő megjegyzés közül talán ez tetszett a legjobban: "Húúú, vagány kis dögöd van!"
Hogy negatívumot is mondjak: az anyós ülés biztonsági öve ha nincs bekötve, akkor hepe-hupás úton a B-oszlop műanyag borításának verődik néha és a kopogó hang bosszantó lehet. Bár ellensúlyozható lenne a 8 hangszórós gyári hi-fi-vel, ami baromi jól szól, én inkább csendben élvezem az autót és nem harsogva. Más kellemtlen tapasztalatom nincs.
Egyszóval imádom. Semmi rosszat nem tudok róla elmondani és a szervízháttér is elég jó, a javítási/karbantartási árak nem borsosak, inkább átlagosak.
Hibalista
- Anyós ülés utas érzékelője. Emiatt folyton csipogott, hogy kapcsolja be az ott ülő "utas" a biztosnsági övet. Garanciában kicserélték és azóta semmi gond.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 307 1.4 16v | Következő autója? | BMW 330d vagy 335d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
