"Fürdés" után... :)
Szöveges ítélet
Kényelem:
Sport csomagban benne vannak a sport ülések, valamint sport futóművel rendeltük (2 cm-rel ültetett, keményebb rugózású).
A sport ülések nagyonnagyon jók! Fantasztikus az oldaltartásuk, jó hosszú ülőlappal. Az első ülésekkel csupán két bajom van: ereszteném még alacsonyabbra (nem sokkal vagyok két méter alatt...) és deréktámaszt raknék beléjük, gondolván a hosszabb utakra. (nem katasztrófa, bőven a kibírható kategória határain belül van így is, de azért elférne az állítható deréktámasz.)
Könyöklő nincs benne gyárilag. Vettünk utángyártottat... Ez úgy néz ki, hogy a könyöklő alá adnak egy hatalmas dobozt is, gondolván, hogy abba majd lehet pakolni... Persze csak így épp az olyan embereknek kényelmes, akiknek a termetükhöz arányos felkar helyett fele akkora van, és ezért 10 cm-rel feljebb van a könyökük az átlagnál. Sebaj, alsó, felső rész szétszed, felső bepróbál, kis barkács, zsanér felcsavaroz felső résszel doboz nélkül. A két középső pohártartó tökéletesen használható a könyöklő alatt (palack nem fér el benne), a gombokat nem takarja, egyedül a hátsó ülések felé néző (amúgy sem túl praktikus) CD tárolóból vesz el két helyet, de legalább kényelmes.
Jobb egyben az ülés hasonló, mint bal oldalt, de nem állítható magasságban. A lábhely itt pazar, mivel a kesztyűtartó nagyon előre van tolva (kicsi is, de sebaj).
És ha már itt tartunk, tárolórekeszek: két pohártartó a könyöklő alatt, egy a váltó előtt, és ez előtt még egy nagyobb lyuk. A két első ajtóban két viszonylag nagy zseb. Vezetőülés alatt még egy közepes (övtáska kényelmesen belefér). Térkép, CD-k, kezelési útmutató, rágók, tollak, stb kényelmesen utaztatják magukat. Hátul viszont gyakorlatilag csak az előbb említett CD tárolásra kialakított mélyedés van, és egy zseb a jobb első ülésen.
A hátsó traktus elég. Akkora ember, mint én, úgysem ül mögöttem, a többiek elférnek (viszonylag meredek támlával vezetek), jobb hátul pedig nincs baj, mert a jobb egyben is több a hely. Közép pedig... mint egy átlagos kompakt. :)
Kényelem továbbá: a telefon a középkonzol alatti, első lyukban és a könyöklő alatti mély pohártartóban is "el tud bújni" a blúfos elől, ilyenkor folyamatosan össze-, szétkapcsolódnak és nyivákolnak a zene közben. Zene: a lejátszó MP3-as CD-s, USB-s, teljesen korrektül szól, szerintem nincsen semmi baja. Szoktam is néha feltekerni jó hangosra. :) A pendrájvot kicsit idiótán kezeli és jól eldúgták az USB-t: a jobb első ülés alatt, az ülés elején lenyitható fedelű kis fiókban kell kotorászni... (tapsvihar... de legalább nem töri le egy rossz mozdulat az adathordozót)
A vezetői környezet kiváló, a kormány nagyon kényelmes, jók a gombjai is, a váltó, kézifék jó helyen, vészvillogó, hifi, klíma, ablaktekerentyűk mind kényelmesen "megközelíthetők". Műszerfal sötétben nagyon szép (piros, alaphelyzetben lefele mutató függőleges mutatók).
Viszont a szélvédő lapos, az A oszlop vastag, hátulról (ahonnan én vezetek) sokszor kell kukucskálni. De a tükrök jók, bár a plafon alacsony, ezért a középső tükör is kitakar egy jó adagot a szélvédő jobb oldalából.
Futómű kemény (sport ugyebár). Hozzá kell szokni, utána nem zavaró közepes úton, a rossz utat hagyjuk, jó úton viszont kárpótol mindenért! Semmi dőlés, oda megy ahova akarom, pontosan, és szépen, és fog és tapad és egyáltalán... És nem tudom, hogy csinálták a mérnökök, de gyorsabb kanyarvételre előbb a fara indul meg... juppííí. :D
Szóval kényelem 8, szeressünk benne ülni!
Teljesítmény, fogyasztás:
Az 1,6-os őskövület motor 102 lóereje az elégséges kategóriába esik. A kevesebb szelep miatt (8) viszont alul nyomatékosabb. Kényelmesen lehet vele autózni 2000-2500 fordulat alatt is, 5500 fölé nem is nagyon érdemes pörgetni (6000-től piros, asszem kicsit 6500 előtt tilt). A kipufogórendszert viszont dicséret illeti. 3500 felett olyan, de olyan szép hangja van a benzinégetésnek... :) Előzéskor még a zenét is lehalkítom... :P
Rövid távon, városi indulás-megállás-piros-indulás-lassít-kanyar-stbstb 8-8,5 liter az átlag. Folyamatos, 65-90-es haladás esetén le lehet tornászni 6,5 literre (ilyenkor 7-re nem művészet, 6,4-nél kevesebbet még nem láttam a computeren). Autópályát viszont annyira nem szeresse, sokat pörög (110-3500, 150-4750...) 150 körüli átlagtempónál már 10 környékén, vagy kicsit felette járunk fogyasztásban... Végét még nem próbáltam, de 180-ig azért megy, érezni a haladást (jó is a német autópálya... :P). (Gyári végsebesség 184 km/h)
Teljesítmény tehát lehetne jobb, de elég. 6.
Fenntartási költség:
1 éves kötelező szervíz 40000 Ft, hátsó ablaktörlő-cserével (3 éves húgom úgy akarta kinyitni a csomagtartót, hogy a vízszintes ablaktörlőt lehúzta függőlegesbe... :) )
A 8 literes átlag talán kicsit sok. El tudnék képzelni kevesebbet is.
Ezen kívül csak benzint kér, és remélem így is marad még sokáig (ez az 1,6-os már eléggé kiforrott szerintem, különben nem forgalmaznák...)
Ez összesen 9.
Megbízhatóság:
Csúnya lenne, ha 1 év alatt komoly baja lenne... Amúgy meg remélem sokáig nem lesz baja.
No comment once, 10.
Szervíztapasztalat:
Lsd a szervíznél. Vácon kívül a Dunaautó centrumban voltunk még. Vác jobb, kedvesek, jó a hangulat, segítőkészek, rendesek. De szervíztapasztalat nem sok van: próba, megrendelés - téligumi odavitele (maradt nálunk előző autóról és télen vettük át ezt) - átvétel - első olajcsere - gumicsere kétszer - 1. éves kötelező szervíz.
No comment twice, 10.
Szerettem-e:
Még megvan, és nagyon szeretem, szeretjük...
Teljesítményileg nem a legjobb, de nagyon jókat lehet vele autózni! (off: amikor átvettük a mienket, akkor kezdték forgalmazni az 1,4 TSI-t, 23 lóerő és egy sebességi fokozat, valamint minimális 200e Ft többlettel... Kevesebb fogyasztással, turbófeltöltővel... De mindig lehet jobb autót találni, mint az épp aktuális...) Szóval gyorsulásban nem ver padlóhoz, de a hangélmény elég jó, ha számításba vesszük, hogy gyári, akkor egyenesen tökély. :) A sport futómű miatt viszont kanyarokban tényleg padlóra tesz. Ilyenkor lehet nagyon jókat autózni vele! Ebben partner a nagyon jó fogású és pontos kormány, és a rövid és pontos váltó. A kuplung viszont kicsit hosszú és túlszervózott (sajnos a kormány is túl könnyű). A letámasztott gázpedál nagyon jó és kényelmes, de azt azért megkérném az egyik tervezőtől, hogy üljön be és csinálja meg (nem kell sokszor, legyen mondjuk) hússzor azt, hogy a gázról a fékre teszi a lábát... Vezetve nem zavaró, de ha erre figyel az ember, akkor feltűnik a nagy mélységbeli különbség.
Apró bosszantó hibák: ha a golfba kerül hátra is olvasólámpa, kesztyűtartóvilágítás, és csillapítás a majrévas visszacsapódásának, ebbe miért nem jut???
Egyébként még beszélni is szépen beszél (németül legalábbis biztos), a kétoldalú klíma szépen teszi a dolgát, az ülésfűtés is jó. A fényszórómosó is hasznos, az ablaktörlők pedig remekek (oldalról egymás fele törlős, és szuperül töröl és sokat)
A műszerfal vöröses színben pompázik, ez sötétben szokatlan, de nagyon jó hangulatot ad az autónak. A műszeregységet három körbe rendezve, kicsit igénytelen matricázással (?) oldották meg, de ez is csak akkor zavaró, ha hibát keres az ember, ráadásul csak nappal látszik. Amúgy balról: 1 lyuk vízhőfoknak, benzinszintnek, és kijelzőnek (okos, sokat lehet birizgálni), 1 lyuk középen fordulatszámnak és 1 lyuk jobb oldalt sebességnek, utóbbi kettő mutatója függőleges alaphelyzetben... A csíkozás fehér, a mutatók pirosak... Jól néz ki. :)
A bőr kormány és váltógomb a pontosságával, a fantasztikus sport ülés és futómű, és a letámasztott gázpedál kiváló összeállítás. :) És ha lemosatom, akkor mindig újra beleszeretek... :D (magazin szerint Crono sárga)
Megérte-e:
1 év használat után mindenképp, remélem 5 év múlva is ezt fogom tudni mondani.
Hibalista
- Rükit nehezen vette - első olajcserénél (2500 km táján) kijavították ingyen
- Bal első oldalajtó nyikorgott - megolajozták ingyen
- Jégeső elkapott Horvátországban (a barmok az autópályán egy sima kis felüljáró alá beálltak 4en a 3 sáv széltében, és nem engedtek el senkit, ott álltunk a szakadó szőlőszemnyi jégben és anyáztunk...) Casco-ra megvolt.
Ide hordtam szervizbe
Vác, Dunakanyar Autócentrum
Az eladó kedves, jófej, a munkafelvételesek szintén, a szervíz időpontra odaérve gyors (1 éves kötelező megvolt az előre megmondott 2 óra helyett 1,5 órából), időpontot lekésve horror (ha ide hordja az ember szervízbe az autót, ingyen tárolják az épp nem használt gumit, a mienk ott van, a gumicserére adott időpontot késtem le, így 2 óra volt a gumicsere...)
Nem drágák (a gumicsere 2000 forint volt, mint más gumisnál), rendesek (maradék olajat is megkaptuk a kötelező után, lejöttek értünk a komphoz, amikor úgy alakult).
Ja és további kedvezményeket adnak munkadíjra, ha oda visszük javítani.
Az egész család teljesen meg van elégedve velük. 10es.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Superb, 2.0 PD TDI, Trend | Következő autója? | marad még... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
