A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1,6 Sport Limited 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

"Fürdés" után... :)

Szöveges ítélet

Kényelem:

Sport csomagban benne vannak a sport ülések, valamint sport futóművel rendeltük (2 cm-rel ültetett, keményebb rugózású).
A sport ülések nagyonnagyon jók! Fantasztikus az oldaltartásuk, jó hosszú ülőlappal. Az első ülésekkel csupán két bajom van: ereszteném még alacsonyabbra (nem sokkal vagyok két méter alatt...) és deréktámaszt raknék beléjük, gondolván a hosszabb utakra. (nem katasztrófa, bőven a kibírható kategória határain belül van így is, de azért elférne az állítható deréktámasz.)
Könyöklő nincs benne gyárilag. Vettünk utángyártottat... Ez úgy néz ki, hogy a könyöklő alá adnak egy hatalmas dobozt is, gondolván, hogy abba majd lehet pakolni... Persze csak így épp az olyan embereknek kényelmes, akiknek a termetükhöz arányos felkar helyett fele akkora van, és ezért 10 cm-rel feljebb van a könyökük az átlagnál. Sebaj, alsó, felső rész szétszed, felső bepróbál, kis barkács, zsanér felcsavaroz felső résszel doboz nélkül. A két középső pohártartó tökéletesen használható a könyöklő alatt (palack nem fér el benne), a gombokat nem takarja, egyedül a hátsó ülések felé néző (amúgy sem túl praktikus) CD tárolóból vesz el két helyet, de legalább kényelmes.
Jobb egyben az ülés hasonló, mint bal oldalt, de nem állítható magasságban. A lábhely itt pazar, mivel a kesztyűtartó nagyon előre van tolva (kicsi is, de sebaj).
És ha már itt tartunk, tárolórekeszek: két pohártartó a könyöklő alatt, egy a váltó előtt, és ez előtt még egy nagyobb lyuk. A két első ajtóban két viszonylag nagy zseb. Vezetőülés alatt még egy közepes (övtáska kényelmesen belefér). Térkép, CD-k, kezelési útmutató, rágók, tollak, stb kényelmesen utaztatják magukat. Hátul viszont gyakorlatilag csak az előbb említett CD tárolásra kialakított mélyedés van, és egy zseb a jobb első ülésen.
A hátsó traktus elég. Akkora ember, mint én, úgysem ül mögöttem, a többiek elférnek (viszonylag meredek támlával vezetek), jobb hátul pedig nincs baj, mert a jobb egyben is több a hely. Közép pedig... mint egy átlagos kompakt. :)
Kényelem továbbá: a telefon a középkonzol alatti, első lyukban és a könyöklő alatti mély pohártartóban is "el tud bújni" a blúfos elől, ilyenkor folyamatosan össze-, szétkapcsolódnak és nyivákolnak a zene közben. Zene: a lejátszó MP3-as CD-s, USB-s, teljesen korrektül szól, szerintem nincsen semmi baja. Szoktam is néha feltekerni jó hangosra. :) A pendrájvot kicsit idiótán kezeli és jól eldúgták az USB-t: a jobb első ülés alatt, az ülés elején lenyitható fedelű kis fiókban kell kotorászni... (tapsvihar... de legalább nem töri le egy rossz mozdulat az adathordozót)
A vezetői környezet kiváló, a kormány nagyon kényelmes, jók a gombjai is, a váltó, kézifék jó helyen, vészvillogó, hifi, klíma, ablaktekerentyűk mind kényelmesen "megközelíthetők". Műszerfal sötétben nagyon szép (piros, alaphelyzetben lefele mutató függőleges mutatók).
Viszont a szélvédő lapos, az A oszlop vastag, hátulról (ahonnan én vezetek) sokszor kell kukucskálni. De a tükrök jók, bár a plafon alacsony, ezért a középső tükör is kitakar egy jó adagot a szélvédő jobb oldalából.
Futómű kemény (sport ugyebár). Hozzá kell szokni, utána nem zavaró közepes úton, a rossz utat hagyjuk, jó úton viszont kárpótol mindenért! Semmi dőlés, oda megy ahova akarom, pontosan, és szépen, és fog és tapad és egyáltalán... És nem tudom, hogy csinálták a mérnökök, de gyorsabb kanyarvételre előbb a fara indul meg... juppííí. :D
Szóval kényelem 8, szeressünk benne ülni!


Teljesítmény, fogyasztás:

Az 1,6-os őskövület motor 102 lóereje az elégséges kategóriába esik. A kevesebb szelep miatt (8) viszont alul nyomatékosabb. Kényelmesen lehet vele autózni 2000-2500 fordulat alatt is, 5500 fölé nem is nagyon érdemes pörgetni (6000-től piros, asszem kicsit 6500 előtt tilt). A kipufogórendszert viszont dicséret illeti. 3500 felett olyan, de olyan szép hangja van a benzinégetésnek... :) Előzéskor még a zenét is lehalkítom... :P
Rövid távon, városi indulás-megállás-piros-indulás-lassít-kanyar-stbstb 8-8,5 liter az átlag. Folyamatos, 65-90-es haladás esetén le lehet tornászni 6,5 literre (ilyenkor 7-re nem művészet, 6,4-nél kevesebbet még nem láttam a computeren). Autópályát viszont annyira nem szeresse, sokat pörög (110-3500, 150-4750...) 150 körüli átlagtempónál már 10 környékén, vagy kicsit felette járunk fogyasztásban... Végét még nem próbáltam, de 180-ig azért megy, érezni a haladást (jó is a német autópálya... :P). (Gyári végsebesség 184 km/h)
Teljesítmény tehát lehetne jobb, de elég. 6.


Fenntartási költség:

1 éves kötelező szervíz 40000 Ft, hátsó ablaktörlő-cserével (3 éves húgom úgy akarta kinyitni a csomagtartót, hogy a vízszintes ablaktörlőt lehúzta függőlegesbe... :) )
A 8 literes átlag talán kicsit sok. El tudnék képzelni kevesebbet is.
Ezen kívül csak benzint kér, és remélem így is marad még sokáig (ez az 1,6-os már eléggé kiforrott szerintem, különben nem forgalmaznák...)
Ez összesen 9.


Megbízhatóság:

Csúnya lenne, ha 1 év alatt komoly baja lenne... Amúgy meg remélem sokáig nem lesz baja.
No comment once, 10.


Szervíztapasztalat:

Lsd a szervíznél. Vácon kívül a Dunaautó centrumban voltunk még. Vác jobb, kedvesek, jó a hangulat, segítőkészek, rendesek. De szervíztapasztalat nem sok van: próba, megrendelés - téligumi odavitele (maradt nálunk előző autóról és télen vettük át ezt) - átvétel - első olajcsere - gumicsere kétszer - 1. éves kötelező szervíz.
No comment twice, 10.


Szerettem-e:

Még megvan, és nagyon szeretem, szeretjük...
Teljesítményileg nem a legjobb, de nagyon jókat lehet vele autózni! (off: amikor átvettük a mienket, akkor kezdték forgalmazni az 1,4 TSI-t, 23 lóerő és egy sebességi fokozat, valamint minimális 200e Ft többlettel... Kevesebb fogyasztással, turbófeltöltővel... De mindig lehet jobb autót találni, mint az épp aktuális...) Szóval gyorsulásban nem ver padlóhoz, de a hangélmény elég jó, ha számításba vesszük, hogy gyári, akkor egyenesen tökély. :) A sport futómű miatt viszont kanyarokban tényleg padlóra tesz. Ilyenkor lehet nagyon jókat autózni vele! Ebben partner a nagyon jó fogású és pontos kormány, és a rövid és pontos váltó. A kuplung viszont kicsit hosszú és túlszervózott (sajnos a kormány is túl könnyű). A letámasztott gázpedál nagyon jó és kényelmes, de azt azért megkérném az egyik tervezőtől, hogy üljön be és csinálja meg (nem kell sokszor, legyen mondjuk) hússzor azt, hogy a gázról a fékre teszi a lábát... Vezetve nem zavaró, de ha erre figyel az ember, akkor feltűnik a nagy mélységbeli különbség.
Apró bosszantó hibák: ha a golfba kerül hátra is olvasólámpa, kesztyűtartóvilágítás, és csillapítás a majrévas visszacsapódásának, ebbe miért nem jut???
Egyébként még beszélni is szépen beszél (németül legalábbis biztos), a kétoldalú klíma szépen teszi a dolgát, az ülésfűtés is jó. A fényszórómosó is hasznos, az ablaktörlők pedig remekek (oldalról egymás fele törlős, és szuperül töröl és sokat)
A műszerfal vöröses színben pompázik, ez sötétben szokatlan, de nagyon jó hangulatot ad az autónak. A műszeregységet három körbe rendezve, kicsit igénytelen matricázással (?) oldották meg, de ez is csak akkor zavaró, ha hibát keres az ember, ráadásul csak nappal látszik. Amúgy balról: 1 lyuk vízhőfoknak, benzinszintnek, és kijelzőnek (okos, sokat lehet birizgálni), 1 lyuk középen fordulatszámnak és 1 lyuk jobb oldalt sebességnek, utóbbi kettő mutatója függőleges alaphelyzetben... A csíkozás fehér, a mutatók pirosak... Jól néz ki. :)
A bőr kormány és váltógomb a pontosságával, a fantasztikus sport ülés és futómű, és a letámasztott gázpedál kiváló összeállítás. :) És ha lemosatom, akkor mindig újra beleszeretek... :D (magazin szerint Crono sárga)


Megérte-e:

1 év használat után mindenképp, remélem 5 év múlva is ezt fogom tudni mondani.

Hibalista

- Rükit nehezen vette - első olajcserénél (2500 km táján) kijavították ingyen
- Bal első oldalajtó nyikorgott - megolajozták ingyen
- Jégeső elkapott Horvátországban (a barmok az autópályán egy sima kis felüljáró alá beálltak 4en a 3 sáv széltében, és nem engedtek el senkit, ott álltunk a szakadó szőlőszemnyi jégben és anyáztunk...) Casco-ra megvolt.

Ide hordtam szervizbe

Vác, Dunakanyar Autócentrum

Az eladó kedves, jófej, a munkafelvételesek szintén, a szervíz időpontra odaérve gyors (1 éves kötelező megvolt az előre megmondott 2 óra helyett 1,5 órából), időpontot lekésve horror (ha ide hordja az ember szervízbe az autót, ingyen tárolják az épp nem használt gumit, a mienk ott van, a gumicserére adott időpontot késtem le, így 2 óra volt a gumicsere...)
Nem drágák (a gumicsere 2000 forint volt, mint más gumisnál), rendesek (maradék olajat is megkaptuk a kötelező után, lejöttek értünk a komphoz, amikor úgy alakult).
Ja és további kedvezményeket adnak munkadíjra, ha oda visszük javítani.
Az egész család teljesen meg van elégedve velük. 10es.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Superb, 2.0 PD TDI, Trend Következő autója? marad még...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)