A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1.4 TSi White Edition 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Étvágygerjesztő lendület...

Szöveges ítélet

Hat éves volt a régi gépem, már a cserén gondolkodtam. Egy ismerősöm megkért, kísérjem el autónézőbe a SEAT márkakereskedésbe. Amíg ő ügyintézett, megláttam a Leont, beleültem - és "elveszett ember" voltam. Nem hagyott nyugodni a dolog. Este a netet bújtam, itt találtam rá a White Editionre. Nagyon tetszettek mind a műszaki paraméterek, mind a felszereltség. Másnap visszamentem, kipróbáltam - és ment a rendelés. Én voltam a világ legboldogabb embere.

Az autó külső megjelenése talán az egyik legizgalmasabb a kategóriában. Az alapforma egyszerű, de szép és lendületes. Finom részletek az elülső és hátsó lámpák íve, a hátsó ajtók nyitóberendezése, ami Alfa Romeohoz hasonlóan felül, az ablak szintjében található (sokan nézték háromajtósnak a kocsit). Kifejezetten tetszett az A-oszlopokba integrált ablaktörlő elhelyezése.
Sok elismerő pillantást arattunk. Walter Da Silva jó munkát végzett.

Az 1,4 literes, turbós motor a maga 125 lóerejével és 200 nm nyomatékával lendületesen mozgatja az 1250 kg-os kasznit. A maximális nyomaték a dokumentáció szerint 1500/min fordulattól áll rendelkezésre, de itt ne várjunk csodát. 1500-tól megy, 2000-től lendületes, de az igazi varázslat 3000-es fordulat fölött kezdődik. Turbólyuk gyakorlatilag nem érzékelhető. De fütyül! :) A hat sebességes váltó pontosan kapcsolható.
A futómű feszes, sportos, köszönhetően a sport up csomagnak. A futómű pontosan és gyorsan reagál a kormány jelzéseire, a szervó pontosan működik. Mindez a vezetőülésben élvezetes, a hátul ülő érzékenyebb gyomrúaknak sok lehet. Pláne a magyar utak kitűnő burkolatán. Nem kell megijedni, a Taxi-sorozatból ismert jelenetekre azért nem kell számítani! Jól tartja az egyenest, a kanyarsebessége meglepően nagy. Ha kezdjük túlfeszíteni a húrt, egy határ után finom oldalirányú billenő jelzéssel adja tudtunkra, hogy ennyi elég lesz. Gázelvétel azonnal rendezi a helyzetet, nem kell fékezni. Körforgalomban a határ túllépésével kicsit túrja az orrát.
A fékek erősek és harapósak, szinte nyers hirtelenséggel. Némi megszokás után szépen adagolható a fékerő. Nálam sosem váltak nyúlóssá, bár az is igaz, sosem vittem pályára, és nem is fékezek durván.
Mindez elég a lendületes haladáshoz.

A biztonságtechnika jó. Övek rendben, légzsákok száma megfelelő, ABS van. A fék fog rendesen. Az adaptív fényszórók kitűnőek.

Belül igen jó oldaltartású, relatíve alacsonyan található ülések fogadják az embert. Egy biztos, nem az átlagos nyugdíjasok kedvelt pozíciója, szüleim nem is szerették. A műszerfalon a szokásos információk találhatók meg: sebesség, fordulatszám, benzinmennyiség, vízhőmérséklet. Az olajhőmérséklet és a turbónyomás még jobb lenne, de ezeket az autó nem jelzi ki. Mindez a felhasználó számára jottányit sem csökkent a kocsi használati értékén, és ugye nem versenyautóról van szó. Kedves részlet, hogy a fordulatszám és a sebességmérő 0 állása függőleges helyzetben van, igazi versenyautós tradíció. A bőr borítású, mélységében is állítható kormány fogása kifejezetten jó. Innen (is) vezérelhetjük a rádiót. Ami zavaró, a kormányművön bal oldalon lenn található, az állításhoz lazítandó kallantyúba könnyen beüti az ember a térdét. A rádió a sok hangszórónak hála jól szól, bár nagy hangerőnél, ill. ha külső egységet (auxiliary port) kapcsolunk rá, torzít. USB az enyémben nem volt.
Van fedélzeti számítógép, ami a pillanatnyi és átlagfogyasztáson kívül megadja a hatótávolságot, az út időtartamát és hosszát, valamint ha szeretnénk, egy sebességhatárnál figyelmeztető jelzést is ad.
Van tempomat is, ami autópályán kifejezetten hasznos - egyébként pedig a sebességhatár betartásában segíthet :).
A vállvonalon alul minden fekete, felette a fehér szín uralja a teret. Ha felnézünk, két irányban is nyitható tetőablakot találunk. Ez tavaszi napokon sok szép pillanatot ad, nyáron inkább zavaró a betűző forró nap. Szerencsére erre az esetre ott a kétzónás klíma. A klíma télen is jó szolgálatot tesz, relatíve gyorsan jégmentessé tudja tenni a szélvédőt. A ventillátor igazi szélvihart is tud keverni. Kár, hogy a klíma nélkül csak levegőfúvásra nem használható.
A felhasznált anyagok minősége kielégítő. A műszerfalon habosított a műanyag, egyéb helyeken kemény, kopogós. Összhatásban ez nem zavaró, nem egy prémium luxuslimuzinban ülünk.

A kocsi mindennapi használati értéke a kategóriának megfelelő. A csomagtartó mérete kielégítő. Az átlagos fogyasztás 100 km-enként nálam 7 l körül volt, de szerettem gyorsan hajtani. Városon kívül ugyanez tempósan haladva 6,5, városon belül 8,5 l/100 km.

Műszakilag a két év alatt semmi probléma nem adódott sem a motorral, sem a futóművel. Az olajat egyáltalán nem ette, a szervizes cserétől eltekintve nem kellett bele utántölteni.

Két év után elváltak útjaink. Nem elégedetenség miatt adtam el, erősebbre vágytam (lásd. következő autó). A csere napján délután már el is vitték, a vásárló csak annyit mondott: de k...a jó autó ez!

Hibalista

- Vételnél a jobb hátsó ablak kicsit szorult automatikus felhúzásnál. Szilikonspray megoldotta.

Ide hordtam szervizbe

Vörös Autóház Kft. Pécs. Udvariasak voltak, de csak az elvárható mértékben. Csak a rutinszervizek alkalmával kellett igénybe vennem a szolgáltatásukat.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Clio 1,2 16V Extréme Következő autója? Leon 2,0 TSi FR
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)