Erőgép
Szöveges ítélet
Ausztriai munkavállalóként könnyebben ment a megvétele a kocsinak, mint magyarként, sajnos ez van.
Szóval 2011 Novemberében egy ismert használt autós oldalon keresgélve a Railjeten, Linz felé megpillantottam ennek a csodának a hirdetését, egy veszprémi márkakereskedésben. Történethez hozzátartozik, hogy akkoriban volt egy már tehermentes kis Corsám, amit imádtam, de 27 évesen család nélkül vágytam valami erős, sportos, de azért komfortos, mindennapos használatra is alkalmas, relatíve nem túl drága, olcsón fenntartható autóra, max. 7 millióig. Rengeteg autót néztem, szinte A-Z -ig, konkrét márka elképzelésem nem volt, nem vagyok fanatikus BMW-s Hondás stb, egyszerűen úgy összességében legyen jó az autó, és feleljen meg a már említett igényemnek. Megláttam Őt, mondom akkor el is dőlt a dolog. 9 hónapos, bőrön, és tetőablakon kívüli full xtra ami rendelhető bele, ajándék téli kerekekkel 19e km-rel DSG-vel,Xenonnal, Navigációval 2015ig gyári Garanciával, szóval minden ami jó és mindezt 5.69 M-ért. Bőven a max keret alatt volt, 170 lovas Dízel, hála Istennek már nem a PD-vel szerelt verzió, bár mondjuk ha megbízható lenne az, engem a hangja nem zavar, sőt, olyan erőst sugalló a PD hangja, de ez persze szubjektív vélemény.Elmentem , kipróbáltam, döntöttem, december 4-én már vihettem is haza:) Életem egyik legboldogabb szürke-ködös napja volt akkor:)
Külső:
Nekem a mai napig tetszik, annak ellenére, hogy majd 8 éves a desing, és a 2009es frissítésnél, sem történt sok változás. Arányos, sportos, igazi latin, temperamentumos.
Belső:
Nekem a 2009 utáni belső sokkal szimpatikusabb, ha minőségre nem is jobb, de a műszerek, a mutatók háttérvilágítása, sokkal barátságosabb, és kíméletesebb, mint az a vörös megvilágítás, és modernebbnek is tűnnek, persze ennyiben ki is merült a VW-el a hasonlóság, mert azért minőségben elmarad tőle, igaz olcsóbb is, és a technika ugyanaz. Most a téli hidegben egy-két műanyag hajlamos zörögni is, de ez engem nem érdekel, nem vagyok sznob( Akkor nem is ezt vettem volna)Ülések hihetetlen jók, egyszerre tart is, és kényelmes is. Kormány is nagyon jó fogású, tetszik , hogy alul kiegyenesedik, és nagyon jó dolog a bőrkormány( Corsa full fapad volt szinte)Minden kézre esik, bár a navi szerintem túl lent van, elvonja az ember figyelmét. Bluetooth-os MP3as CD-s rádió szerintem nem a legjobb hangzásban, ide el tudnám képzelni a Dynaudiót, ami a 6os Golfban is rendelhető xtra. Hátul magam mögött elférek( 180cm 110 kg)Mindent összevetve, pont annyira jó a beltere, hogy ne legyen kritizálni valóm, de azért nem egy VW a minőség.
Motor:
Főleg emaitt, meg az Xtrák miatt vettem meg:) Ugye szegény Corsám nem volt egy zabagép(4-5 liter/100km) de, "cserébe" nem is ment(75 Le 175 Nm, 1250KG)
Na most itt más a fizika. 170 lóerő 350Nm és kb.1410 kg. Első teszt alatt igen furcsa is volt, hogy ekkora erő van benne. (most már megszoktam) Félelmetes, hogy el tud rugaszkodni. 0-100 8sec, de mértem már 7,1et is, ami dízeltől igen komoly, a vége meg valahol 230 az óra szerint, de tartósan a 222-223at tartja. Nyilván nem így megyek vele mindig, de le kellett tesztelnem. Persze sok kihívó is akad, mert azért van megjelenése, főleg a 18-as felnikkel, meg az FR felirat is árulkodó. Azt mondom, hogy 170 lóerőig a beninesek elmaradnak. VTI-s Hondás gyerekek szeretnek izmozni, de a gyári 160 lovasnak semmi esélye ellenem, noha majd 300 kilóval könnyebb. Már a rajtnál(rajtprogrammal) kapnak kapásból egy autót, amit utána hiába próbál behozni, csak növekedik. Elismerem jó motor, meg lassan 15-20 éves autók,jól mennek de a mindennapi autózáshoz szerintem nem lóerő, hanem nyomaték kell, mert annak semmi értelme, hogy 6000 felett autózzunk, 12 literrel, üvöltő hanggal stb...Érdekesség képen rugalmassági tesztnek is alávetettem szegény VTI-s emberkémet, 3ból kigyorsítva, hááát, no comment:) kérdeztem is tőle, hogy a féket nyomta?:P Szóval ezért jó dolog a nagy nyomaték. 160 lovas 1.8 TSI A3 is csak lesett, hogy mi az ami levillogja, el is kezdte nyomni neki, de 180nál már majdnem meglöktem(félre nem állt, hisz Audija van, mit képzelek én mögötte)szóval fékeznem kellett, hogy ne boruljunk fel. 180 lovas 1.6 Turbo Astra, sajnos 200 felett ellép tőle, de olyankor vígasztal az a tudat, hogy neki ott eszik 20 litert, nekem meg ilyenkor is 11 a max. Itt megemlíteném, hogy szerintem a DSG rövidre lett véve, hiszen 130nál 2500öt forog a főtengely, és ennél jóval gyengébb(pl 1.6 cr tdi)autóknál is ennyi, vagy kevesebb az érték. Oké, ez egy sportosabb autó,de mikor eléri a 4200as fordulatot 6-ban még érzem, hogy menne , de a DSG sem engedi nagyon, meg ugye dízel révén ott már nem virgonc annyira( kb 221 ilyenkor a sebesség)Imádom a DSG-t, gyors, komfortos, takarékos, tiptronic funkcióval élvezetes is, viszont aki ilyet vesz 60e km-ként kell számolni a szervízen felül egy jó 80e forintos olajcserére is(DSG 7 max 250 NM-ig száraz kupplungos, ott nincs ez) Szerintem a fogyasztás is javulna , ha hosszabb lenne a 6. és simán elbírná(ha nem, visszaváltok )
Fogyasztás: lábfüggő azt tudom mondani. 90nél tempomattal 4,6-4.8(fedélzeti számítógép szerint)100nál 5-5.2L, 130nál 5.8-6.5 140nél 6.9-7.2 160nál 8-8,5 200nál olyan 10,5 220nál 11,8-12 körüli, de ezeket nem sokszor kell abszolválnom, mivel azért ésszel megyek. Szóval Verdikt: 10ből egy 8as a motor.
Futómű:
Na ez az a pont, ahol szerintem csak a Mégane RS, illetve a Focus RS jobb.
Brutális dolgokat lehet vele művelni. Kanyargós, szerpentínes helyeken, még az jóval drágább, és erősebb autók sem tudnak ellépni, A6 3.0TDI Quattro sem ért utol, pedig láttam, hogy vágódik rendesen, nem beszélve arról, hogy neki összkerekes hajtása, illetve 233 lovas 480NM-es motorja van. a Gyári XDS nem rossz dolog, de azért a sperrdiffinek nincs párja. Ez az XDS is szépen kienged a kanyarokból, de azért szerintem túl óvatos:) Szóval a futóműnek ez a része szuper, azonban a komfort bánja is ezt, főleg a 18as felnikkel. Nem hazai utakra való, de azért nem is kibírhatatlan, én nem bánom, hogy ilyen:)Simán olyan, mint ha sínen mennénk kocsival is:)
Fenntartása: relatív. nálam durván 7,8 liter a nagy átlag 33e kilométeren, de ebben volt mindenféle vezetési stílus, főleg sportosabb. Ilyen élményt, benzines 10-11 alatt nem ad. Szervíz sem horribilis eddig 2x 38e volt a 30 ill, 45e-s szervíz, a 60e-s húzosabb lesz, mert ott már ugye a DSG is kap új olajat. De ki lehet bírni, igaz magyar átlag fizetéshez relatíve drága a fenntartása.
Mindent összevetve nagyon jó autó ezért az árért, csak nehéz eladni, mivel árulom, de csak mert olcsóbb autót akarok, mivel lakás most az első. Nem bántam meg, de most már nem vennék ilyen drága autót, lehet öregszem és "kiéltem" magam. Azonban aki ilyenen töri a fejét, bátran ajánlom neki, szerintem a kategória egyik legjobb ár-értékű kompaktja.
Hibalista
- Egyenlőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
SEAT Motor Kft. TatabányaKötelező szervízekre vittem, sem rosszat, sem jót nem tudok mondani.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa D 1.3 CDTI Njoy ecoflex | Következő autója? | több is van |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
