A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1.2 TSI COPA 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

EL COCHE

Szöveges ítélet

Az autót idén vásároltam.

Előtte is egy Leont hajtottam, mégpedig 1.6 MPI-t. A járgánnyal abszolúte elégedett voltam, mindent szerettem benne leszámítva a motorját, az azonban egy idő után egyszerűen irracionálissá tette az amúgy szívemnek kedves autó használatát, figyelemmel arra, hogy a munkám jellege folytán sokat kell utaznom saját költségemre.

Az ősöreg 1.6-os 8 szelepes szívóbenzines a maga 102 lóerejével korántsem nevezhető versenygépnek, a fogyasztása azonban horribilis volt: 11 liter városban, 9-10 autópályán, 7-8 országúton. Tehát adott egy autó, amelyik nem különösebben gyors, ám városban mégsem praktikus a nagy étvágya miatt. Gondolná az ember, hogy sebaj utazni biztos jó vele de sajnos nem. A sportosság oltárán feláldozták ezt is, ugyanis leonka az autópályán szintén majdnem annyit evett mint városban köszönhető ez a 8 szelepes motornak és az elképesztően rövid 5. fokozatnak (130 km/h nál kb. 4100-et forgott a motor, nagyon kellett volna még bele egy 6. sebesség is)

Most azonban áttérnék a használtan vett (1 évesen weltautonál) 1.2 TSI-re elvégre ezt az ítéletet erről az autóról írom.

Az egyre emelkedő üzemanyagárak miatt sürgőssé vált az előző benzintemető lecserélése. Alapvetően egy öregebb prémium dízelben gondolkodtam de a magyarországi viszonyok (leharcolt, visszatekert órájú külföldről behozott romok, valamint a dízelmotorok érzékenysége miatt nem mertem megkockáztatni egy esetleges többszázezres javítást és végeláthatatlan szervíz mizériát.

Végül hosszas keresgélés után fennakadtam a vw csoport által nemrég kifejlesztett TSI motorokon. Kedvező fogyasztás, ugyanolyan (vagy még talán jobb) teljesítmény mint a nagyobb szívóbenzines motoroké. És ha már bevált eddig a Leon, miért ne lehetne a következő is Leon? A motoron kívül eddig minden bejött benne.

Elég sok kereskedésben jártam mire megtaláltam az igazit: fekete, 1.2 tsi, copa felszereltség ami a teljesség igénye nélkül tartalmaz alufelnit, fedélzeti számítógépet, kormányról vezérelhető cd-mp3 lejátszót, usb-aux kimenetet, 6 gangos sebváltót, fűthető elektromosan állítható tükröket, gerinctámaszos üléseket, félautomata klímát, kanyarfényt, 8 légzsákot, ABS-t, kipörgésgátlót és tempomatot. Ez lényegében minden amire nekem szükségem van egy autó használata során, esetleg még egy digitklíma meg egy középső kartámasz jól jött volna.

+ Motor:

Leginkább az 1.2 TSI blokkról formálnék véleményt, hiszen magát az autót már mindenki jól ismerheti, túl sok meglepetést a faceliftes verzió sem tartogat a korábbihoz képest.

Röviden azt kaptam amit vártam: kultúrált csendes járás, ami néha csak a lánchajtás miatti enyhe zörejjel véteti észre magát.

Ha odalépsz neki és pörgeted akkor rendkívül dinamikusan indul meg; 1500-as fordulattól már elkezd húzni és nagyjából 4000ig ki is tart az ereje, felette azonban érdemes elváltani. A már 1500as fordulattól rendelkezésre álló 175 nm nyomaték ehhez az 1,3 tonnás kasztni mozgatásához szerintem bőségesen elég. Autópályán remekül használható a 6. fokozat, 100as tempónál 2200at, 130 nál így 2700 at pörög ami nagyon jót tesz a fogyasztásnak. Előzésekhez valamint gyorsításhoz azonban elengedhetetlen a visszaváltás ugyanis 6.ban az ereje a nullával egyenértékű.

Itt meg kell említsek negatívumot is: a motor hangja egyáltalán nem szép, és még kevésbé sportos. A régi 1.6os ebben a paraméterben jobb, annak gyönyörű öblös, markáns hangja volt ha odatapostál neki, ez a kis egykettes inkább csak elketyeg alattad. Ami még furcsa volt számomra; mintha az 1.6os érzetre jobban gyorsulna, de ennek valószínűleg az az oka, hogy a turbófeltöltős motor a nyomatékát egyenletesen adja le egy nagyobb tartományban.

Fogyasztás. Na igen, számomra ez egy kardinális kérdés és itt teljesített a legjobban a kis TSI. Akinek szempont a takarékosság annak mindenképpen tudom ezt a motort ajánlani, nem fog benne csalódni. Városban átlagos forgalom mellett 6,7-7,3 literrel beéri. ez nagyobb dugóban felkúszhat 8,5-9 re is azért. azonban ez ne riasszon el senkit, ha kicsit is folyamatos a haladás legrosszabb esetben is 7 literből megússza az ember.

Ahogy azt fentebb írtam, autópályán a 6. gangnak köszönhetően szintén kedvező marad a kocsi étvágya, 6-6,5 literrel beéri száz kilóméteren. Az országúti fogyasztás pedig egyenesen a dízelekkel vetekszik, ott nem torzít a gyár által megadott érték, az autó tényleg beéri 5 liter benzinnel.

Én főként városban használom a gépet, az átlagfogyasztás olyan 6,4-7 körül szokott alakulni (ez tényleg forgalomfüggő) de elmondhatom, hogy általában egy teljes tankkal közel 800 km tehető meg. Szerintem ez kiváló érték egy benzines kocsitól. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy ezek az értékek úgy értendőek, ha finoman kezeljük a gázpedált és próbáljuk betartani a board computer váltásra vonatkozó iránymutatásait. Ha rendszeresen pörgeted a gépet és tolod neki akkor 8-9 es fogyasztással azért számolhatsz.

Ami még kétséget ébreszthet, az az, hogy vajon mennyire lesznek tartósak ezek a kisköbcentis turbómotorok. Erről érdemi információt senki sem tud szolgáltatni, hiszen ez évek fog majdcsak kiderülni, de én bízom abban, hogy ezek is sokáig fogják húzni, mivel eleve alacsony fordulatszámon kell velük közlekedni nincs olyan nagy terhelésnek kitéve a blokk.

Ennyit a motorról, remélem sikerült árnyalt képet adnom az érdeklődőknek, mindenkit csak biztatni tudok a megvásárlására aki nem akar kompromisszumot kötni a dinamikus haladás és a kedvező fenntartás között! Aki viszont élményautózást akar, annak inkább ajánlom az 1.4-es TSI-t amelynek a fogyasztása szintén elfogadható, viszont az már érzetre is kegyetlenül megy.

+ Külső, belső, design, vezetési élmény

Ezt a részét mint ahogy korábban írtam nem kell különösebben bemutatnom. Ami a facelift előtti Leonokban jó volt az ebben a Leonban is a helyén van. Kényelmes ülések, elégséges beltér, könnyen értelmezhető kezelőszervek, letisztult forma. Igen, egyesek azt írják, hogy sivár és igénytelen a belseje, de ez talán a sportosság számlájára írható, nekem bejön.

A kényelemre eddig sem lehetett panasz, a gerinctámaszos ülés is szuper de azt tartsuk szem előtt, hogy ez egy főként sztem fiatalok számára készült autó, idősebb embereknek kissé nehézkes a beszállás.

A facelift előtti modellhez képest változás a külcsín tekintetében nem túl számottevő. Kívülről én megmondom őszintén nem sok változást vettem észre, talán kisebbek az emblémák, illetve a hátsó lámpát is picit átrajzolták, valamint nagyobb visszapillantó tükröket kapott. Szerintem eddig is szép volt, formája pedig időtálló.

Belül már több dolog is szemet szúrhat: új a műszerfal számlapja, és mostmár az egész fehéren világít beleértve a BC kijelzőjét is. A kormánykerék is megkapta a legújabb Seat design-t, illetve a zenelejátszó vezérlőjén kívül a fedélzeti számítógép kezelőszerve is ide költözött. Szerintem praktikus megoldás.

Ezen kívül még változott egy kicsit a zenelejátszó, a belső tér színe, valamint a klíma kezelőszervei is más csavarókat kaptak, de ezek tényleg nagyon apró változtatások.

Ami mellett nem mehetek még el szó nélkül az a vezethetőség. Nekem az az érzésem, hogy a SEAT a latinos sportos irányból egyre inkább a a kifinomult, elegáns németes irányba tolódik el. Az előző Leonom kormányzása rendkívül kemény, direkt volt és a kuplung, valamint a sebességváltó is határozott lábat/kezet kívánt.

Ez itt most az ellenkezőjére változott. A kormányszervó puha, a kuplung járása hihetetlenül finom, a sebességváltó pedig már-már a japán minőséget idézi. Mindenki döntse el maga, hogy melyik áll hozzá közelebb.

+ Összegzés:

Aki egy fiatalos, sportos de mégis kultúrált és megbízható autót keres, amelyre nem kell rákölteni a fél családi vagyont annak feltétlenül ajánlom az 1.2 TSI Leont, nem fog csalódást okozni!

Hibalista

- Az autó átvételekor indítás után kb. 30 másodpercig kerregő, csörömpölő hang volt hallható a motortérből, amely az alapjárat beállásával megszűnt. - - Ennek köszönhetően még átvétel előtt vezérműláncot cseréltek garanciában. Az indítás utáni kerregés elmúlt azonban 3 nap használat után arra leszek figyelmes, hogy gyorsításkor ismét előjön a hang... Remek. Minél magasabb fordulatszám annál erősebb kerepelés. Vissza a kereskedőhöz ahol majd' egy hétig ültek rajta, mire rájöttek, hogy a vezérműlánc cserénél a szerelő kolléga valószínűleg kissé hanyag volt és ezért az egyik láncfeszítő sín ki volt lazulva, az adta ezt a hangot. Meghúzták megragasztották, azóta minden rendben. - - Ez tkp nem egy komoly hiba, de elég bosszantó volt és macerás mire a végére jártam. - -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Leon 1.6 MPI Sport Limited Következő autója? EXEO/Audi A4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)