A kis túraautó ahogy én szeretem .
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem :) tervben volt az 1.4-es ibiza lecserélése mivel nem egy erőgép cserébe annyit benyel sőt még többet mint egy jó kis diesel . Ez nálunk már központi kérdés volt hogy mikor és milyen SEAT lesz a következő az Ibiza helyett . Annyi biztos volt hogy Leon vagy Altea lesz és diesel . És melyik motor ? az is jó kérdés ugyebár 1.9PDTDI vagy 2.0PDTDI ? Mivel egy 2.0PDTDI már van (Altea 170LE) azzal sem volt különösebb gondunk úgy gondoltuk mivel az 1.9-re még több jót mondanak legyen 1.9PDTDI a jól kiforrott technika .Mivel másodautónak nem kell olyan nagy ezért döntöttünk a Leon mellett ami nagyon megfogott bennünket a formája gyönyörű főleg feketében :) Mikor eldőlt mi legyen folyamatosan néztem a hirdetéseket mikor találom meg a megfelelő autót (mai napig követem a piacot a hobbim) találtam egy autót Pesten ami jónak tűnt de sajnos le volt már foglalva és el is vitték . Amikor az ember visszaszólt hogy elvitték rá 10 percre raknak fel egy új hirdetést ami 1.9 Pécsett van és fekete ígéretesnek tűnt . Rögtön telefon irány megnézni mivel sötét volt nem sok mindent láttunk de előtte Leont közelről nem nagyon néztünk nagyon megtetszett . Amit lehetett megnéztünk rajta rögtön feltűnt hogy külföldről jött M rendszám Belgiumból jött szervizkönyv is jónak tűnt . Természetesen anélkül hogy a szerelőnk megnézné nem vesszük meg . Szerdán volt a találkozó mivel emberünk felesége pont ezzel az autóval utazott el így este szombatot beszéltünk meg átvizsgálásra . Szombat találkozó irány a szerelő aki tüzetesen átvizsgálta próbaút minden azt mondta gyerekek ebbe a kocsiba tényleg ennyi van és ezt kell rajta cserélni . Felfogtuk elfogadtuk a dolgokat el is dőlt hogy meg kell venni szerencsére szombaton is csináltak eredetvizsgát így már aznap megvettük . Ennyit arról hogy került hozzánk :) Most az autóról : az első perctől bejött a sportos forma az üléspozíció van egy fajta feeling a futóműve is jó nagyon szépen belehet vele menni a kanyarokba szereti :)
Motor: hát 2.0PDTDI-n nevelkedtünk te hát elsőre nem volt meggyőző volt benne egy chip de igen amatőr munka volt 2500-ig semmit nem csinált olyan 120LE lehetett . Kis utánajárással találtam egy nagy nevű embert a chip szakmában akivel írattam rá egy új programot ami brutális lett 140LE 350NM az autó mintha kicserélték volna alulról úgy indul meg mint állat brutálisan jó lett az új program nem kell visszaváltani ahhoz képest hogy 1.9 nem nagyon van ellenfél az átlagautósnak az autója inkább 100LE vagy alatta . Senki ne gondolja hogy azt gondolom a Leon versenyautó saját bevallásom szerint ezzel a motorral egy dinamikusan autózható autó ami egész jól megy . Mit is mondjak még ? az autót saját igényeimre kezdtem szabni ami jelenleg is tart tervekkel tele vagyok .. Első lépésként gyári ülés ki FR szett be gyári kormány és váltógomb ki Cupra be nagyon sokat dobott az utastéren .. FR ülésbe fűtés nem tescos .. SprintBooster gázpedálelektronika bele mivel szerintem jó cucc és minden kocsinkba használjuk . A felniket amiket adtak hozzá rögtön télinek nyilvánítottuk arra tökéletes télen is alufelni kell az mutatósabb . Előző tulaj 205/55/16 méretet használt nekünk ez kicsi így 225/45/17-re váltottunk hozzáteszem a Leon a 18-at is elbírná ellenben a magyar utak nem nagyon .. de egyszer tuti 235/40/18 lesz mivel nem bírom ki .. Kapott egy tesztgyőztes Conti gumit Alutec felnikkel mutatós . A gyári féktárcsákat kicsit komolyabbra cseréltünk igen hamar meg lehet állni nagyobb sebességről is . A fejegységet kicseréltem komolyabbra amivel lehet telefonálni is + USB minden kapott Alpine hangszórókat .. sokkal jobban szól meg azért is kellett cserélni mivel az előző tulaj rakott bele hangtechnikát ( erősítő mélyláda )és ahhoz a gyári magnó és a gyári hangszóró szar volt . Még raktam bele egy K&N szűrőt amihez nagyon jó áron jutottam hozzá ismerem a karbantartását igényel egy kis figyelmet de autóbuzi tulajdonosnak ez nem probléma . A megfelelő lassulásról az ATE Sport fékek gondoskodnak igen harapósak . Amit még tervezek monster optika, 18-as felnik, talán egy komplett karosszéria fólia . A motor egyenlőre elég így ha egyszer elgurul a gyógyszer akkor vagy bele lesz ölve valamennyi és 200LE fölé lesz tuningolva vagy autócsere és FR TDI vagy Cupra benzin de egy darabig marad ez .
Összességében : Egy fiatalos sportos jó megjelenésű autó aminek át kell érezni a feelingjét .. ja és nem is fogyaszt sokat ha az ember vigyáz rá meghálálja az hogy a kopóalkatrészeket ki kell cserélni az egy dolog .. Inkább veszek egyet használtan és ráköltök hogy olyan legyen amilyenre szeretném minthogy vegyek egy új autót ami manapság nagyon drága és az árán használtan magasabb kategóriát kap az ember .. ( kihagytam még a kipufogót véget is lecseréltem Cuprára mivel a gyári abban a nagy lyukban hülyén nézett ki )
Hibalista
- Mivel használtan lett véve 1-2 kopó alakrészt kellett cserélni rajta de ez velejár . pl : féktárcsa , fékbetét , minden szűrőt és az olajat is lecseréltük .
Ide hordtam szervizbe
Pécs VW konszern gurujához .
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ibiza 1.4 sportline | Következő autója? | Leon Cupra Revo Stage |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
