A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1.4 TSi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A "kicsi Cupra" - Leon 1.4 TSI

Szöveges ítélet

Egy telemarketinges hívással kezdődött. Érdeklődtek, hogy lenne-e kedvünk kipróbálni egy SEAT-ot! Épp autóvásárlás előtt álltunk. Nosza, rajta, menjünk! Az alapkoncepció a fejemben teljesen másról szólt, de gondoltam egy ingyenvezetés jól jöhet. Bemutatták az 1.4 TSI-t! Már hallottam róla természetesen, hiszen autóbolond vagyok, de nem vettem komolyan... ameddig a mellettem ülő értékesítő nem mondta: "-Lehet neki nyomni"! Mire visszértem tudtam, hogy megtaláltam a következő autómat. Vettünk egyet 0-km-rel! Ennyi is lehetne az írás, mert sokat elárultam az autóról, de folytatom! Átvétel után kezdődött a bejáratás! Az első 1000 km nagyon finoman, óvatosan! Fogyasztás bejáratósan 7.8l/100km!!! Hibátlan, gondoltam! És alapvetően az is maradt! Tudtam, hogy kövérgázas időszakában, majd többet fog fogyasztani, hiszen a teljesítmény nem jön a levegőből(még)! De most sem megy 8.6 fölé, klímával sem! 1000km után finom taposgatás a gázra, 1500-tól pedig megkezdődött a kiégetés! Hibátlanul teljesített, és teljesít most is 7000km megtétele után.
Hihetetlen halk, de azért picit morog a +3 LE-t adó, hangolt kipufogója. A motor 1250-től 160Nm-t ad, majd 1750-től felépül a teljes, 0,8 BAR-os töltőnyomás 200Nm-t tolva az aszfaltra, és ez ki is tart 4000-ig! Igen! A nyomatékgörbe itt nem görbe, hanem egyenes! Folyamatos nyomatékcsúcs?! Talán kár, hogy az elődökhöz képest kivették a kompresszort, és így "csak" 125 LE a Golf GT-hez, és az A3 Sportback-hez képest, de kisebb turbót kapott, és így nincs turbólyuk, illetve kisebb fordulattól tölt.
A váltója szinte hibátlan. Rövid, pontos, szinte bekattan a helyére! Futómű még a sportosra hangolt 206 XS Sport után is nagyon jó! Szinte ugyanazt tudja, mint az kisautó!
Az ülés nagyon jó! Comb, és hátoldal tartása kifejezetten magas! 184cm-t, és 100kg-ot legalábbis nagyon jól helyéntart. Impreza WRX tulajdonos barátom első megjegyzése is erre irányult! Ergonómiailag sem rossz! Alapvetően minden kézre esik. Ez a négy tulajdonsága igazi élményautózást nyújt számomra, bárhol is közlekedjek vele, de országúton a legkellemesebb! A motor karakterisztikája lehetővé teszi a visszakapcsolgatás nélküli előzgetéseket, kigyorsításokat, rizikó nélkül. Ha elindulsz, beférsz!
Előző cikkekben olvastam a HiFi-ről, hogy nem túl jó! Hát nem tudom! Egy barátomnak megmutattam, és azt kérdezte, milyen mélyláda van benne! ÉS NINCS! Tökéletesen be lehet állítani, csak kis odafigyelést igényel!

És egy történet a végére!
Megkérdeztem a barátomat, hogy ki szeretné-e próbálni! Neki egy Opel Astra GTC-je van 1.4 szívóbenzin! Mivel hozzám hasonlóan autóőrült, igennel felelt. Ment két kört egy hatalmas, üres területen! Majd kiszállt. Ha nem lett volna füle, körberöhögi a fejét! Amikor meg tudott szólalni annyit mondott:
"-Azthiszem meg kell változtatnom a véleményem!"
"-Amennyiben?"
"-Eddig úgy gondoltam, hogy ez a motor egy parasztvakítás! 1.4, még ha van is rajta egy csiga! Több pénzért lehet elsütni a laikusoknak! De tévedtem! Ez brutálisan jól megy! Azt hiszem megvan a következő autóm!
"-Mész még egy kört?"
"-Nem! Annál rosszabb lesz visszaülni a csigámba!

Majd elkezdett számolgatni!
"-Mennyiért vetted?"
"-Kerek 4.4."
"-Hát igen, még ebben is jobb! A motor azt tudja, mint egy 1.8-2.0 literes! Ha megnézem Opelból, akkor sokkal többért lehet megvenni."
"-És 402 méteren is tud annyit! 16.637 - 137km/h"

Hát igen! Ár/érték arányban is nagyon jó!

És mégegy adat: a legvége 210km/h. Nem megy többet leejtőn sem! A computer nem engedi, pedig CSAK 4850-et forog! 210-nél 4850rpm??? Igen!!

Rosszat most köszönöm, nem írok!

Tisztelettel, és üdvözlettel:

Opeter

Hibalista

- 8000km - a multikormány elkezdett hámlani! Az alsó részén - ahol nem is fogom - a felső bőrréteg megadta magát. Hasonló kormánnyal rendelkező ismerőseimnél azonban ez nem jelentkezett, de több hekyrőll hallottam, hogy a VW konszernnél ez előfordul.
- 13900km kuplung nyikorgott. Felhívtam a szervízt, hogy belehetne-e már 14e-nél vinni megcsinálni az első kötelező szervízt. Szeretettel vártak. Kedden reggel leadtam, mondván délután hozhatom. Csereautót nem kaptam. Délelőtt hívtak: le kell szedni a váltómat, hogy lássák a kuplungszerkezetet, és még egy napot maradnia kell az autónak. Krach! Megbontani a gyári rendszert? Nem jó dolog, tapasztalatból tudom! Mindegy, ha kell, hát kell! Másnap délután kíváncsi voltam mi lehet az autóval, mert Ők nem kerestek. Közölték, hogy nem tudják kiadni az autót, mert KUPLUNGSZERKEZET, KINYOMÓCSAPÁGY, ÉS KUPLUNGMUNKAHENGER CSERE szükséges! 14200km-nél??? Mitől? Ja, azt nem tudják! Mikor lesz kész? Talán holnap! Attól függ, hogy hoznak-e alkatrész, vagy sem! Kiborultam Minden bizalmam ebben az autóban volt, és most elvesztettem! Harmadnap délután kettőkor ismét hívtam a "szak"szervízt, mert megint nem sikerült megtalálniuk! Természetesen az autó nem készült el, mert nem érkezett meg az alkatrész! Pfff! Vicc! Nekem kb. 20 beszállítóm van! Hasonlót egyiknek sem engedek meg!!! De mondták, hogy adnak csereautót! Most itt ülök a kollégám mellett, aki visz a cserejárműért.

Ide hordtam szervizbe

Vác - SEAT Dunakanyar, Dunakanyar Autócentrum

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 14245
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 206 XS Sport Következő autója? Ezután csak egy Cupra jöhet!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)