A hűséges Fenevad
Szöveges ítélet
A kocsit újonann vettem 2005 decemberében, . Egy 2001-es suzuki swift-ből ültem át. Ég és föld volt a különbség. Jelenleg majdnem 131.000km van a kocsiban.
-A vezetőülés sajnos új kora óta nyikorog, többször voltam vele a porsche Győr-ben, ahol jól beszilikonozták, és tönkretették, de ez sajnos csak több év után derült ki. Nem voltam elég agresszív, h garanciában cseréltessem, így csak 2x leszedték róla a huzatot, visszarakták, aminek eredményeképp, most hátul pereg belőle a szivacs, a gerinctámasz teljesen tönkrement, és a huzat csálén áll rajta.
-Eddig 3 kerékcsapágyat evett meg, amit kicsit soknak találok. Mindhárom Németországban lett cserélve, benzinkúton 274, audi szervízben 314 euro volt a csere. Darabja persze.
-A távirányító egyszer tönkrement, garanciában cserélték
-elég gyakran jelez izzó hibát. A tompítottakat gyakrabban eszi meg (eddig 2x cserélve), a többi hiba fals jelzés volt.
-a bal első tükröt cserélni kellett, mert új korában egy túlbuzgó, de hozzánemértő szakember a mosóban kézzel behajtotta. Utána még évekig működött, nyöszörögve, végül a mechanika megadta magát. Németben cserélték, 100euro volt
-az első ködlámpák hamar kitörnek, bontóban vettem másikat 12.000Ft-ért
Általánosságban:
nagyon elégedett vagyok vele. A klíma szuper,nagyon jól hűt, gáz még nem volt töltve. Télen nagyon hamar jön a meleg is. Az ülések nagyon kényelmesek, a 6 hangszóró szépen szól, de csak ha nem üvöltetem. A csomagtér elég nagy, habár pakolni nem a legegyszerűbb. Hátul hatalmas hely van (én 172cm vagyok) Kilátni belőle sajnos nagyon nehéz, én felszereltem egy tolaókamerát hátra. Kuplungcsere még nem volt, kéttömegű lendkerék csere még nem volt, befecskendezőcsre még nem volt, a hátsó fékbetéteket és tárcsákat 120k-nál cserélték, az elsők még a gyáriak. A fogyasztása 6 liter körüli, télen-nyáron, vegyes használatban. A fedélzeti számítógép kevesebbet mutat. Nagyon jól megy, habár alacsony fordulaton gyenge, 6.-ban nagyon jó utazó autó. Az olajat csipegeti, olyan fél liert töltök utána 15.000-ként. Castrolt veszek bele. 40euro 5 liter. Még soha nem hagyott cserben! Mindig emlékezni fogok rá, mint az első komolyabb autómra. Azért jópárszor megmentett mikor hibáztam.
Amit szeretek benne:
-szép forma
-nagy csomagtér
-kényelmes és nagy utastér (hátul is próbáltam, nyaraláskor)
-erős és jó motor, alacsony fogyasztással
-jó úttartás
-nagyon jó tartású ülések
-vastag kormány
-megbízható
-erős fékek
Amit nem szeretek:
-lehetne halkabb
-hidegen zavaró motorhang
-rossz kilátás, leginkább hátra
-zizegő hangszórók
Hibalista
- -Vezetőülés (nyikorog, nem csrélték) - -Kerékcsapágy (az első 70.000-nél, a többi időaránmyosan a maradék 60.000 alatt) - -Távirányító - -Izzók (tompított) - -Bal oldali külső tükör - -Ködlámpa,első
Ide hordtam szervizbe
- Seat Miskolc, egy ismerősöm dolgozik ott- Fischer Automobile, Ursensollen (Audi, Seat, VW, skoda)(egyik alkalommal csapágycsere után nem húzták meg a kormányösszekötőt, de amúgy korrektek)- Auto Fleischauer, Bonn (audi árak, de teljesen korrekt)- Werkstatt Esso Bonn (Esso benzinkút Bonn) /kerákcsapágycsere, olcsóbb volt mint az audi, de minőségben ua/
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
- Porsche Győr, egyszer vittem oda, többet nem, bunkók, nemtörődömök- Seat Komárom (drága volt, de beszélnek magyarul is)
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 131000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1,3 | Következő autója? | A6 kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
