A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (1999-2005)

Leon 1,9 TDI 110HP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Turbó olajkályha

Szöveges ítélet

Az autót használtan vettem, utólag már ezt azért megbántam!
Eleinte sokat bosszankodtam, amíg kisebb nagyobb nyűgjei voltak, ezt csak egy tetemes összegű javítás oldotta meg!
2 részre oszthatnám, az első javítás majdnem 200 000 Ft-ba került, ami az autó árának kicsengetése után eléggé mellbevágott. Kiköhögtem, nem volt más választás! Ezeket a hibákat sajnos egyáltalán nem lehetett észrevenni a vásárlás elött, bár valszeg, ha még alaposabb vagyok kiderültek volna! Na mind1 utólag könnyű okosnak lenni, kár siránkozni.
A második javítás a még kihagyott de nem lényeges problémákra korlátozódott, illetve egy kartel heggesztésre, leért az autó alja és szivárogni kezdett az olaj! Szuper pesti utak! Ekkor a téli gumikat is beszereztem! Újabb 100 000Ft a gumikkal együtt, de az autó végre kész lett!
Volt még 1 légtömegmérő tönkremenetel, 20 000 Ft! Baromi idegesítő dolog amikor ez a kis vacak tönkremegy! A gázt nyomom, az autó nem megy, a turbó tölt mint állat, csak éppen nincs mit töltsön! Erőtlen és vissza visszatér a teljes teljesítmény, szép nagy rántásokkal!
Csere után minden a régi lett!
Innentől kezdődött kialakulni bennem az autó iránti szeretet! :)
Ez az első diesel autóm! Elötte csak ezeket a kis közösnyomócsöves 1,3-as 1,4-es dieseleket próbáltam, azok nemigazán tetszettek. Ez, valami elképeztő! 1,9 110LE 235NM, nem egy erőművész de megy mint állat! Ez még ugye nem a PD TDI, csak a sima TDI! Valami hihetetlen, hogy 1100-on már hallani és érezni hogy tölt a turbó és egyre inkább kezd megindulni, majd 2000-n 2-esben még érezni egy nagyobb rántást is! Nagyon jól ki lehet ugrani vele, és nagyon jól húz! ennek ellenére a fogyasztása nagyon baráti!
40km-t megyek vele városban és 50-et városon kívül naponta! A fogyasztás a jobblábbal történő erőkifejtés mértékétől függően, 5,6-6,1l között van! Városon kívül 5,3l, max 90-el használva 5 vagy még annyi se! Nekem nagyon megtetszett az autó, nagyon jó vezetni, nagyon megy, bár egy 140LE-s PD TDI ellen már nem sokat ér, de a mai 1,6-os 110LE-s dieseleket lenyomja, a benzinesekről ne is beszéljünk! :)
Egyetlen hátránya hogy 4000 körül mintha elvágnák, elfogy az ereje! Így nem is forgatom addig, max 3500-ig, mivel teljesen felesleges! Városban úgy eljárkálok vele, hogy 2000 fölé nem forgatom. 5.ben 60-al 70el, persze ahol ezt a táblák megengedik! :)
Belseje szép, bár egyértelműen látszik rajta, hogy ez még a 90-es éveg végén készült! Mai autókhoz viszonyítva, kicsit talán ingerszegény! Kezelhetőségre viszont nincs panasz!
Amit még nagyon imádok az autóban, az a futóműve! A kanyarsebességek rendesen megnőttek, mióta ezt vezetem! Egyszerűen arra megy, amerre fordítom a kormányt! Nem pattog el, nem sodródik, megy! Persze nem is olyan komfortos, mint egy toyota corolláé, de ez abszolút nem billen be egy gyorsan vett kanyarnál!
Csomagtartója számomra hatalmas! 2 téligumi egymáson röhögve elfért!
Hátsó üléseken már azért szűk a hely, golf 4 örökség!
Hát most hirtelen ennyi, ha valami van, még írok! :)

30 000km-t pakoltam most már bele.
A helyzet annyiban változott, hogy eszméletlenül imádom az autót. Az eleinte meglévő nyűgjeit, szépen lerázta. Semmi gondom nem volt a turbójavítás óta, és valami hihetetlen jól fogyaszt! 5l a rekordom, de eccerűen nem lehet megállni hogy ne nyomja neki az ember. A fogyasztás amúgy beállt 5,7 körülire, +- 0,2. Ami nagyon jó, a Corsánk ami van 1,4-es lényegesen többet kajál, és közel se megy így! :)
Jajj, hogy imádom lenyomni vele a virgonckodó benyásokat! :)
Azért egy 1,8T-vel nem veszem fel a versenyt. :D
Most erősen gondolkodok egy chippen, meg egy turbócserén, van ugyanis egy másik egy GTB1756V típusú, ami annyiban különbözik a rajta lévő GT1749V-től, hogy alacsonyabban indul, és tovább bírja! Szóval ilyet be kell szereznem! :D
Ha megvan, és a chip is benne, írok újra!

Addig is Leon rlz! :)

62 000km
Eladtam az autót, de családban maradt. :)
Túl jó ahhoz hogy teljesen megváljak tőle.
A légtömegmérő megint megadta magát.
Egy tanács akinek ilyen motorral szerelt autója van:
Ha finoman adsz gázt és csak lassan nyomod be a pedált és az autó mégse úgy indul meg kisgáznál ahogy várod, hanem picit jobban oda kell lépni, de akkor már hirteleln ugrik, légtömegmérő a gond! Valószínűleg koszos, én nem vacakoltam vele, vettem másikat, persze nem gyárit mert az 35e, hanem utángyárotott (Bosch) 22e. Valszeg a gyári is az csak ott nagyobb az árrés. :)
A légtömegmérő kis rácsán egyébként ahogy megfogtam, arra lettem figyelmes hogy valami fekete dzsuva van rajta. Biztos a BKV buszok kipufogójából származó korom. Mert ugye szennyezni csak az autók szennyeznek, a buszok nem. :P

Ja amúgy most ne lincseljetek meg, de visszatértem a benzin világába. A család ugyanis bővült egy új Leon 1,4 TSI-vel.
Fantasztikus, de majd erről később ítélkezem, ha lesz benne elég km! :)

Hibalista

- Megvásárlás után sok kopó és fogyó eszköz ki lett cserélve.
- A fékektől kezdve az égszíjjakon át a vízpumpáig elég sokminden, még az első futómű szilentjei is!
- Sokba került majdnem 300 000Ft lett mire minden megfelelő lett! Ebbe már a téli gumit is beleszámoltam! :)
- Elromlani eddig a légtömegmérőnek sikerült!
-
- Megérkezett a következő hiba!
- A Turbó geometri lapátjának bütyke letört, emiatt a töltő nymás túlépés felfelé hibakódot adott. Az turbó ilyenkor átment szervízüzemmódba. Az autó teljesítménye kb a felére esett!
- Minden nagyobb turbószerviz a teljes turbó cseréjét javasolta, egy kisebb cég vállalta a javítást. Így "megúsztam" 70 000Ft-ból!
- A szervizes elmondta, hogy ott rontottam el, hogy nem benzinest vettem. Állítása szerint ezek a mai dízelek turbója a megemelt szervíz intervallum miatt elég hamar beadják az unalmast. Lassan jobban megéri benzinessel rohangálni, lehet hogy többe kerül a benzin, de mostanra már a benzinesek megbízhatóbbak!
- Ez eléggé elgondolkodtató!
- Én azért vettem dízelt, mert viszonylag sokat megyek vele, és spórolni akartam az üzemanyagon. Amit így megspóroltam, annak a többszörösét költöttem el javításokra, plussz még ugye ki kellett fizetni a dislel felárát! Erősen gondolkodok egy benzinesre történő váltásról!
- Amúgy iszonyatosn jó ez a disel motor, élmény vele menni, elég jó kis nyomatéka van, de már kezdem úgy érezni hogy annyira azért nem éri meg!
- Mindíg is benzin párti voltam, ez az első diselem, baromi jó, de azért problémás! Talán jobb lesz benzinesre váltani!
- Akinek van ellenvéleménye vagy egyező és meg is osztaná velem, az írjon a
- crazykid83@citromail.hu
- címre.
- Akinek csak kérdése vagy tanácsa van, azt is szívesen várom!!!
-

Ide hordtam szervizbe

Lajkó Autószervíz Zsámbék
Meg vagyok velük elégedve, bár lehetnének olcsóbbak is!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corsa C 1.4 Következő autója? Seat Leon 1,4 TSI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)