Turbó olajkályha
Szöveges ítélet
Az autót használtan vettem, utólag már ezt azért megbántam!
Eleinte sokat bosszankodtam, amíg kisebb nagyobb nyűgjei voltak, ezt csak egy tetemes összegű javítás oldotta meg!
2 részre oszthatnám, az első javítás majdnem 200 000 Ft-ba került, ami az autó árának kicsengetése után eléggé mellbevágott. Kiköhögtem, nem volt más választás! Ezeket a hibákat sajnos egyáltalán nem lehetett észrevenni a vásárlás elött, bár valszeg, ha még alaposabb vagyok kiderültek volna! Na mind1 utólag könnyű okosnak lenni, kár siránkozni.
A második javítás a még kihagyott de nem lényeges problémákra korlátozódott, illetve egy kartel heggesztésre, leért az autó alja és szivárogni kezdett az olaj! Szuper pesti utak! Ekkor a téli gumikat is beszereztem! Újabb 100 000Ft a gumikkal együtt, de az autó végre kész lett!
Volt még 1 légtömegmérő tönkremenetel, 20 000 Ft! Baromi idegesítő dolog amikor ez a kis vacak tönkremegy! A gázt nyomom, az autó nem megy, a turbó tölt mint állat, csak éppen nincs mit töltsön! Erőtlen és vissza visszatér a teljes teljesítmény, szép nagy rántásokkal!
Csere után minden a régi lett!
Innentől kezdődött kialakulni bennem az autó iránti szeretet! :)
Ez az első diesel autóm! Elötte csak ezeket a kis közösnyomócsöves 1,3-as 1,4-es dieseleket próbáltam, azok nemigazán tetszettek. Ez, valami elképeztő! 1,9 110LE 235NM, nem egy erőművész de megy mint állat! Ez még ugye nem a PD TDI, csak a sima TDI! Valami hihetetlen, hogy 1100-on már hallani és érezni hogy tölt a turbó és egyre inkább kezd megindulni, majd 2000-n 2-esben még érezni egy nagyobb rántást is! Nagyon jól ki lehet ugrani vele, és nagyon jól húz! ennek ellenére a fogyasztása nagyon baráti!
40km-t megyek vele városban és 50-et városon kívül naponta! A fogyasztás a jobblábbal történő erőkifejtés mértékétől függően, 5,6-6,1l között van! Városon kívül 5,3l, max 90-el használva 5 vagy még annyi se! Nekem nagyon megtetszett az autó, nagyon jó vezetni, nagyon megy, bár egy 140LE-s PD TDI ellen már nem sokat ér, de a mai 1,6-os 110LE-s dieseleket lenyomja, a benzinesekről ne is beszéljünk! :)
Egyetlen hátránya hogy 4000 körül mintha elvágnák, elfogy az ereje! Így nem is forgatom addig, max 3500-ig, mivel teljesen felesleges! Városban úgy eljárkálok vele, hogy 2000 fölé nem forgatom. 5.ben 60-al 70el, persze ahol ezt a táblák megengedik! :)
Belseje szép, bár egyértelműen látszik rajta, hogy ez még a 90-es éveg végén készült! Mai autókhoz viszonyítva, kicsit talán ingerszegény! Kezelhetőségre viszont nincs panasz!
Amit még nagyon imádok az autóban, az a futóműve! A kanyarsebességek rendesen megnőttek, mióta ezt vezetem! Egyszerűen arra megy, amerre fordítom a kormányt! Nem pattog el, nem sodródik, megy! Persze nem is olyan komfortos, mint egy toyota corolláé, de ez abszolút nem billen be egy gyorsan vett kanyarnál!
Csomagtartója számomra hatalmas! 2 téligumi egymáson röhögve elfért!
Hátsó üléseken már azért szűk a hely, golf 4 örökség!
Hát most hirtelen ennyi, ha valami van, még írok! :)
30 000km-t pakoltam most már bele.
A helyzet annyiban változott, hogy eszméletlenül imádom az autót. Az eleinte meglévő nyűgjeit, szépen lerázta. Semmi gondom nem volt a turbójavítás óta, és valami hihetetlen jól fogyaszt! 5l a rekordom, de eccerűen nem lehet megállni hogy ne nyomja neki az ember. A fogyasztás amúgy beállt 5,7 körülire, +- 0,2. Ami nagyon jó, a Corsánk ami van 1,4-es lényegesen többet kajál, és közel se megy így! :)
Jajj, hogy imádom lenyomni vele a virgonckodó benyásokat! :)
Azért egy 1,8T-vel nem veszem fel a versenyt. :D
Most erősen gondolkodok egy chippen, meg egy turbócserén, van ugyanis egy másik egy GTB1756V típusú, ami annyiban különbözik a rajta lévő GT1749V-től, hogy alacsonyabban indul, és tovább bírja! Szóval ilyet be kell szereznem! :D
Ha megvan, és a chip is benne, írok újra!
Addig is Leon rlz! :)
62 000km
Eladtam az autót, de családban maradt. :)
Túl jó ahhoz hogy teljesen megváljak tőle.
A légtömegmérő megint megadta magát.
Egy tanács akinek ilyen motorral szerelt autója van:
Ha finoman adsz gázt és csak lassan nyomod be a pedált és az autó mégse úgy indul meg kisgáznál ahogy várod, hanem picit jobban oda kell lépni, de akkor már hirteleln ugrik, légtömegmérő a gond! Valószínűleg koszos, én nem vacakoltam vele, vettem másikat, persze nem gyárit mert az 35e, hanem utángyárotott (Bosch) 22e. Valszeg a gyári is az csak ott nagyobb az árrés. :)
A légtömegmérő kis rácsán egyébként ahogy megfogtam, arra lettem figyelmes hogy valami fekete dzsuva van rajta. Biztos a BKV buszok kipufogójából származó korom. Mert ugye szennyezni csak az autók szennyeznek, a buszok nem. :P
Ja amúgy most ne lincseljetek meg, de visszatértem a benzin világába. A család ugyanis bővült egy új Leon 1,4 TSI-vel.
Fantasztikus, de majd erről később ítélkezem, ha lesz benne elég km! :)
Hibalista
- Megvásárlás után sok kopó és fogyó eszköz ki lett cserélve.
- A fékektől kezdve az égszíjjakon át a vízpumpáig elég sokminden, még az első futómű szilentjei is!
- Sokba került majdnem 300 000Ft lett mire minden megfelelő lett! Ebbe már a téli gumit is beleszámoltam! :)
- Elromlani eddig a légtömegmérőnek sikerült!
-
- Megérkezett a következő hiba!
- A Turbó geometri lapátjának bütyke letört, emiatt a töltő nymás túlépés felfelé hibakódot adott. Az turbó ilyenkor átment szervízüzemmódba. Az autó teljesítménye kb a felére esett!
- Minden nagyobb turbószerviz a teljes turbó cseréjét javasolta, egy kisebb cég vállalta a javítást. Így "megúsztam" 70 000Ft-ból!
- A szervizes elmondta, hogy ott rontottam el, hogy nem benzinest vettem. Állítása szerint ezek a mai dízelek turbója a megemelt szervíz intervallum miatt elég hamar beadják az unalmast. Lassan jobban megéri benzinessel rohangálni, lehet hogy többe kerül a benzin, de mostanra már a benzinesek megbízhatóbbak!
- Ez eléggé elgondolkodtató!
- Én azért vettem dízelt, mert viszonylag sokat megyek vele, és spórolni akartam az üzemanyagon. Amit így megspóroltam, annak a többszörösét költöttem el javításokra, plussz még ugye ki kellett fizetni a dislel felárát! Erősen gondolkodok egy benzinesre történő váltásról!
- Amúgy iszonyatosn jó ez a disel motor, élmény vele menni, elég jó kis nyomatéka van, de már kezdem úgy érezni hogy annyira azért nem éri meg!
- Mindíg is benzin párti voltam, ez az első diselem, baromi jó, de azért problémás! Talán jobb lesz benzinesre váltani!
- Akinek van ellenvéleménye vagy egyező és meg is osztaná velem, az írjon a
- crazykid83@citromail.hu
- címre.
- Akinek csak kérdése vagy tanácsa van, azt is szívesen várom!!!
-
Ide hordtam szervizbe
Lajkó Autószervíz Zsámbék
Meg vagyok velük elégedve, bár lehetnének olcsóbbak is!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa C 1.4 | Következő autója? | Seat Leon 1,4 TSI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
