A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (1999-2005)

Leon 1.8 20VT 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Szerény de ütős!

Szöveges ítélet

Mikor megjelent már tetszett a forma, de akkor még a Seat Ibiza 1.4i-met hajtottam.
Kezdett kevés lenni a 60Le, ezért elkezdtem megfelelő utód után kutatni. Ibiza Cupra-t akartam, de Leon lett belőle.

2001. november végén került hozzám.
A vásárlás gyorsan ment: csütörtökön megnéztem, pénteken lefoglalóztam.
Mikor haverommal megnéztük a próbaút után fülig érő szájjal mentünk hazafele, még életemben nem éreztem olyat amit abban az autóban. Akkor tudtuk meg, hogy ez már egy „erősített” változat, ama három betűs tuningcég tulajdonosa csinálta magának.
A saját mérésük szerint 224Le és 341Nm. Hmm…
Az autó alig múlt egy éves és 23e km-t futott, gyönyörű szép állapotban volt kívül, belül.
Akkor még nem sok 1.8T futkosott az utakon, így nagy meglepetéseket okozott elég komoly és drága autóknak, ráadásul a motorra utaló feliratot is levarázsolták, így tényleg csak a hozzáértők látták mivel van dolguk.

A gyári 205/55 R16-os gumikat tavasszal gyorsan lecseréltem, ezeket ugyanis még hármasban is eltekerte. Kapott 225/45 R17-est ekkor már csak kettesig. Bár a hatalmas nyomaték miatt télen folyamatos gond volt a tapadás a téli gumi és a sok hárombetűs kütyü ellenére is, még ötösben is képes volt elpörögni.

Városi közlekedésre nem is lehet ennél alkalmasabb autót kitalálni, a kicsi turbó miatt (ami egyben a hátránya is :-) ), már alapjárat fölött szépen húz, nem kell folyamatosan üvegelni, hogy menyjen, lehet nyomatékból autózni, van belőle bőven. Sőt a gázpedált még folyamatosan vissza is kell engedni ha egyenletesen akarunk gyorsítani és nem akarunk az ülésbe tapadni. Két év után vettem egy A8-ast, de a Leon sokkal nagyobb vezetési élményt adott főleg városban. Semmi sem tudja pótolni egy turbómotor filingjét, még egy 4.2-es 300Le-s szívó sem.
Kipróbáltuk 120-ig fél autóval az A8 előtt voltam. Ötösben 80-120-ra elég volt 5,2 mp! Ennél többet nem is kell mondanom.

A hatos váltó elosztása tökéletes a fokozatokat szinte magától veszi, akár két ujjal is kapcsolható. Az elején azért meg kellett szokni a plusz egy kapcsolást, néha megzavarodtam.
Futómű is rendben van, bár kicsit rázós a budapesti utakon, de bőven többet tud, mint amit egy normális ember az utcán megengedhet. Voltam H.ringen ott legalább jó az aszfalt, lehetett tesztelni. Kanyarban semleges majd tolja az orrát, mondhatni már unalmas a hátulját még kikapcsolt ESP-vel sem lehetett kihozni a sodrából. Egyszerűen bolondbiztos, bár barátnőm nem így érezte, folyamatosan sikított. A fékek nagyon ott vannak (312x25mm), jól adagolható városban több mint elég, de ringen már elmelegedett. Egy sport betét viszont sokat javít.

A hely elől bőséges a gyári sportülések kényelmesek és jól tartanak, üléspozíció jó a kormány fogása nagyszerű és tökéletesen beállítható. Hátul a lábtér elég szűkös, de kit érdekel sosem ültem ott. Egyedül a tempomatot hiányoltam a hosszabb utakon, így utólag belegondolva semeddig sem tartott volna beszereltetni.

Fogyasztás ehhez a teljesítményhez és menetteljesítményhez teljesen korrekt, városban folyamatos 12,5 literrel jártam általában mindig sietősen a vezetést élvezve. Biztos lehetett volna kicsivel kevesebb is, de had élvezzem már inkább.
Autópályán a két véglet, 140-160 körül simán lement akár 8,5l-re is, viszont folyamatos padlógázzal benyelte a 20l-t simán a 98-asból.
A végsebessége 235km/h volt, de ezt hozta négy személlyel és tele csomagtartóval is.

Szervizigénye nem volt nagy, főként a kopó alkatrészek cseréjére korlátozódott.
Első féktárcsa 45ezer-, első betét 30ezer-, hátsó 60ezer km-t bírt.
Első gumik egy szezont bírtak, ekkor még maradt rajtuk annyi minta amit tavasszal elszórakozhattam és kapott újakat. A hátsók élettartama gyakorlatilag végtelen.

Összességében nagyon meg voltam elégedve vele, ez volt idáig életem legjobb autója ha mindent összevetek. Sajnos négy év után meguntam, szerettem volna egy nagyobb turbó kittet, nagy FMIC-t stb. de itthon sajna falakba ütköztem ezért eladtam. Ha sikerült volna, még ma is meglenne tuti. (Remélem egyszer barátnőmnek majd autót kell választani, akkor jöhet egy 4x4 Leon amit majd lehet fejleszteni!).

Hibalista

- Kirepedt egy IC cső, három napot állt az autó míg megérkezett, ezért kaptam mindenre kemény 5% kedvezményt. - Ezzel egyidőben cseréltek két trafót (rossz széria). - 90e km-nél a hibátlan budapesti utak miatt szilent- és bal oldali kormánytálca csere. - 100e km környékén MAF és toronycsapágy csere. - 120e-nél ESP szenzor csere.

Ide hordtam szervizbe

Seat Szabó. Sok rosszat hallani a márkaszervizekről ami általában mindig igaz. Látogatásaim legtöbbször csak a kötelező szervizekre korlátozódtak, de még így is tudtak alkotni. Nagy hozzáértésüket tükrözi, hogy rossz gyertyákat tettek az autóba amik teljesen szétégtek, még szerencse, hogy nem okoztak nagyobb bajt.Viszont az olajcseréket nagy rutinnal végezték.Nagy spillerek voltak még a javításra leadott autók tesztelésében is, előszeretettel autókáztak több tíz kilométereket az ügyfél kocsijával. JQA!!Ha az ember teheti, mindig álljon a szerelő mellett és csak a kötelező szervizeket végeztesse márkaszervizben a többi munkát hagyja egy profira aki ért is hozzá.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Egy hozzáértő szerelő aki főként a VAG konszern típusaira specializálódott és a turbós autókat is keni vágja.Szerintem sokan ismerik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 102000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Ibiza 1.4i Következő autója? Audi S4 2.7T
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)