Spanyol szerelem
Szöveges ítélet
Golf3 110le tdi-ből szerettem volna egy fiatalabb sportos dízelbe átülni. Konkrét kikötéseim voltak az (új) autóval szemben. Erősebb legyen az előzőnél, ülésfűtés, összkerékhajtás, külsőleg is pofás forma. Az igények miatt eléggé szűkült a kör. Különböző autós oldalakat nézegetve esett a választás a leonra. Picit féltem a PD motortól a sok interneten keringő rémhír miatt. Mivel ismerős körökben sok PD szaladgál és mindenki dícsérte hát belevágtam a keresgélésbe. Mivel semmilyen információm nem volt a konkrét típus hibáival kapcsolatban első körben kerestem egy cupra tulajt akivel átbeszéltem hogy vásárláskor milyen dolgora figyeljek jobban. Használtauto.hu-t böngészve, siralmas helyzet fogadott. A sokgazdás lelakott példányok, 180ezer kilométerrel hírdetett valójában 360ezret futott, törött, példányok. A vége az lett hogy megvettem a vásárláshoz tippeket adó tulaj autóját ami nem volt eladó:D Lássuk magát az autót. Cuprapiros színű, nekem jobban is tetszett mint a sárga. A forma mint a sima Leon, megtolva formásabb és mélyebbre húzott lökhárítóval, küszöb spoilerrel. Hűtőmaszk fekete méhsejt mintázata, cupra felirattal még sportosabb megjelenést ad elölről. A két sárvédőn piros tdi felirat, hátul pedig egy 4-es szám, rajtkockás logoval(utalva az összkerékhajtásra)árulkodik hogy ez valami több. Valamelyik autós cikkben olvastam hogy az egyetlen 4 ajtós kupé forma a leon. Kinek a pap....nekem bejön.
A sport futóműhöz képest egészen magas a padlólemez bátran rá lehet kanyarodni rosszab földútra is. Élmény vezetni, a kormány közvetlen szinte mindenre azonnal reagál a rövid tengelytáv miatt. A magyar kátyús rossz minőségű utakat a keménység miatt nem igazán szereti, még a legkisebb huplit is érzi az ember. Kanyarban, vizes, havas úton az összkerékhajtás verhetetlen hatalmas biztonság érzetet ad. Viszont sokan elfelejtik hogy a fékút itt sem rövidebb. Elől a 312mm-es tárcsák brutálisan lassítják az autót, pluszban hátul is hűtött található. A belső meseszép, derék és combtámaszos félbőr recaro ülések elől-hátul. Nem is értem hogyan lett 5 személyes a cupra változat. Aki beül hátul középre tulajdonképpen 2 ülés közé ül. Műszerfal rendben minden átlátható könnyedén kezelhető. Két dolog nem tetszik, 185 magas vagyok nekem az ülőlap picit rövid, plusz magasan ülök. Ha kényelmesen beállítom az ülést hogy a pedálokat ne behajtott lábbal nyomkodjam, hiába állítható a kormány nekem messze van. A gázpedál síkjától a fék és kuplung pedál kb 5 centivel közelebb van hozzám ezért eléggé hátra kell húznom az ülést. Természetesen ilyenkor max egy 10 éves fér el mögöttem. De ugye ez nem egy A6. A motor kerepelő hangját feledteti a brutális nyomaték. Még az összkerékhajtás plusz súlya és egyéb hajtási veszteségekkel is nagyon rugalmas az autó. Kellemes csalódás a PD. Mivel az előző tulaj is gondos volt nekem sem volt semmi probléma. Hozzá teszem 10ezer kilometerenként olaj, levegőszűrő, gázolaj szűrő csere. Más kérdés a dízel tulajok mumusa a kéttömegű lendkerék. Nekem 190ezernél kezdte reklámozni hogy jelen van az autóban. Még nem volt használhatatlan az autó de hűvösebb reggeleken kattogó hang hallatszott. Indulásnásnál ugráló autó, nagyobb sebességi fokozatban padlógáznál remegő, rázó karosszéria. Félig kinyomott kuplungnál is érezhető vibrálás a pedálon. Hozzá teszem hogy nagy valószínűséggel a chiptuning is hozzá járult a lendkerék "idő előtti" elhalálozásában. Gyári lendkerék(seat dobozos) 300e Ft. Maradt a gyárinak mondott autóboltos sachs kuplungszett fele annyiért. Amit viszont csak gyári szoftveres autóhoz ajánlok. Tuningolt leonba vagy a gyári horror áron vagy az autóboltos drágábbik. Pl. ...webshop hoz három féle árral lendkereket ugyanazon márkából. A legolcsóbb a legrosszabb eredménnyel vizsgázott a gyártó végátvételén. Nem azt jelenti hogy selejt csak a megadott tűréshatárokon belüli kottyanás, lötyögés az olcsóbbnál nagyobb mint a drágábbnál. Nekem 10ezret bírt az új majd újra jelentkeztek a tünetek. Persze sok embernél viszont tökéletesen működik. A négykerék hajtás miatt cserélni sem egyszerű mint egy front hajtású autónál hogy pikk-pakk lekapják a váltót. Itt jóval nagyobb mutatvány. Ettől eltekintve más gondom nem volt vele. Mivel nem új az autó télen itt-ott zörgő műanyagok, de nem vészes. A szilentcsere után két héttel újra kopogó futóművet már kezdem megszokni. Jó magyar utaknak köszönhetően. Bátran ajánlom mindenkinek aki nem az egész családdal akar utazni nap mint nap. Telefonról írtam eme szösszenetet, elnézést az esetleges hibákért.
Hibalista
- Ajtó beázás(típushiba), Első futómű szilentek(magyar utak), Lendkerék.
Ide hordtam szervizbe
Mer-Ga Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VW Golf3 1.9Tdi | Következő autója? | A4 vagy A6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
