Seat Leó
Szöveges ítélet
2010. áprilisban vettem az autót, régóta kerestem dízel Leont, de a hagyományos TDI-t. Nem akartam PD-t gondoltam ehhez minden alkatrész veszett drága és fehér holló. Végülis összehozott minket sors, egyből beleszerettem. A próba kör alkalmával kiderült, hogy nem gyári 150 LE az autó, a kereskedő szerint chipes volt csak. Megvettem, mert nagyon jó áron volt és egyben volt teljesen. Nagynehezen megtaláltam az előző gazdáját, felvettem vele a kapcsolatot, aki elmesélte, hogy nem csak a szoftver van módosítva: hibrid turbo is van az autóban. Elvittem leméretni, az adatok láttán majdnem dobtam egy hátast: 207LE és 468 Nm. Azért ment ez így! :-) Egy baj volt vele, hogy 2500 1/min fordulatnál jött a hátbavágás, alatta pedig halott volt szinte. Ja és veszettül kormolt!
Nem hajtottam a kocsit, mindig melegítettem, hűtöttem. Néha mentem csak bele 1-2 gyorsulásba, lehetett meglepit okozni vele: gyakorlatilag tartottam a lépést 3 literes dízelekkel (A6, 5ös BMW). A menetteljesítmények mellett normálisan használva az átlagfogyasztás 6 liter volt. Városban 6,5-8 liter, országúton 5,2-5,8.
2010. októberében jött a sokk! Termosztátcsere volt az autón, és levegős maradt a rendszer pár nap után is. Plusz gyanúsan kékes-fehéren füstölt melegen is. Egy jobb Pest-Mátra menet alatt megette a tágulási tartályban levő hűtőfolyadékot és alapjáraton ömlött belőle a kék füst. Ezek után go a szerelőhöz. Szétszedte, akkor látszott, hogy nagy a baj! Nem elég, hogy a hengerfej repedt több helyen, a hibrid turbo is kuka, plusz a dugattyúk is repedtek! Peregtek előttem a számok. Egy hónap és jó pár tízezres "kidobálása" után összeállt az autó ismét. A gyári állapot lett helyreállítva, gyári turbo, gyári chip, 150LE.
A bejáratás után mégiscsak kevés volt amit tudott, így kapott egy szolid tuningot: 170 LE és 430 Nm. Így járunk már egy éve és majd' 20e km-e. A motornak azóta semmi baja, szerencsére szinte csak a kötelező szervízt kell végrehajtani.
Egyszer még leszakadt a jobb első ablak, plusz a generátor szabadonfutója ment tönkre.
Az autót 10 000 km-ként szervízeltetem, így renden van mindig.
Vezetni nagyon jó, nemcsak a teljesítménye van rendben, hanem a fékek, a futómű, minden. Mostanában a legnagyobb bajom vele, hogy az utastér műanyagok zörögnek és akármit találok ki, mindig valami nyöszörög. Ez nagyon tud idegesíteni!
Ja a futóműve nem nagyon szereti a magyar utakat és persze a nagy kerekeket sem. Tehát a futóművet minden olajcsere alkalmával javítani kell.
Összeségében szeretem a kocsit, de nem a fillérekből fenntartható kategória. Egy ideig nem akarom eladni, mert ár-érték-menetteljesítményt nézve nem igazán van ilyen autó. Ha valaki véletlen tud, szóljon! :-)
Hibalista
- Komplett motorgenerál - Izzítógyertyák - Generátor szabadonfutó - Első futóműben szilentek, gömbfejek - Jobb első ablak leszakadt
Ide hordtam szervizbe
saját szerelő a 16. kerületben, megbízom benne, plusz kívül-belül ismeri már a kocsit.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra 1,6 | Következő autója? | Még nem tudom! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
