Nagyón jó autó, sőt! 1dolog hiányzik, az "Auto Emocion"
Szöveges ítélet
A Leon előtt csak Alfáim voltak (meg egy Swift is becsúszott útközben, de az véletlen volt), mindegyiket szerettem, de megelégeltem a folyamatos szervízbejárást. Eladtam az utolsó Alfát (GTV), és hosszú hosszú keresgélés után jukadtam ki a "turbós Leonnál". A legfőbb választási szempontjaim a teljesítmény, kényelem, megbízhatóság, stílus voltak. Az Alfák után a stílust nehéz felülmúlni, ezért is féltem egy kicsit, de beadtam a derekam, megvettem életem első "Német" autóját.
És tök jó, teljesen praktikus, ésszerű választás:
- szuper motor: van nyomaték, gyorsulás, minden. Turbó lyuk 2500 alatt, de az se ´tátong´, hanem ott kicsit kevésbé megy, de még így is ezerszer jobban, mint egy átlagos kocsi. Ugye eddig ez volt a Volkswagen konszern egyik legsikeresebb motortípusa, díjakat nyert, stb. Elvileg tuningolni is nagyon lehet.
- fogyasztás: átlag 10,5 , de 90%-ban városban megyek. Autópályán 130-nál 9L alatt, amúgy 180 az utazó sebességem (annyira simán, csendesen megy itt is), ilyenkor azért 10 felett van. Amúgy ha nem dugóban álsz vele, akkor városban is 10L alatt simán elmész.
- csomagtartó hatalmas
- kilátás tökéletes
- minden működik (nagy öröm az Alfák után :-) )
- kényelmes ülés
- a fékrendszere az AudiS3-ról van
- gyári HIFI rendszer teljesen jó, 8 hangszóró, van mély-hangzás is.
Ami gagyi, hogy belülről az ajtó fogantyú rossz minőségű műanyag, megfogásra nyikorog és egyszerűen érthetetlen, hogy itt miért spóróltak. Gondolom az alap Leonban is ez van, de itt azért adhattak volna egy kicsit többet. Amúgy a külseje teljesen eltér az alap Leonétól, a spoilereken túl sok-sok kis részlet, ami fokozza a sportos hangulatot. A belső is sportosabb és hangulatosabb az alap Leonhoz képest.
Viszont a motortól eltekintve nem igazán sportos a vezetési élmény:
- nem direkt a kormányzás
- kanyarokban kevés combtartás az ülésben
- 1esben és 2esben nehéz átvinni a teljesítményt az aszfaltra, mert kipörög a kerék. Nagyon idegesítő tudni, hogy ott az erő, csak épp nem lehet kihasználni.
- erősebb kanyarokban kicsit bizonytalan, néha az orrát tolja, néha mind a 4 kerék csúszik (de lehet, hogy még nem szoktam meg)
A jóval kissebb teljesítményű Alfáimban sportosabb feeling volt (bár azok nem voltak 100-on 7mp alatt ;-) ).
Összegezve ez egy kíváló autó. Sokat kerestem egy megfelelő árfekvésű, tetszetős, kényelmes, és egyben erős autót, és megtaláltam. Még csak pár hónapja van meg, eddig nem volt semmi baj, majd meglátjuk. Egy dolog hiányzik viszont az egész elményből...
Az Alfákat, egytől-egyig imádtam, minden alkalommal beleszerettem újra, amikor rájuk néztem. A Leonnál ez még nem alakult ki. Most úgy vagyok vele, hogy tudom hogy egy k*rva jó ár-érték arányú autó, nem is néz ki annyira rosszul, de valahogy hiányzik az "emocionális töltet".
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
még nem kellett szervízbe vinni
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | GTV, 146, SWIFT, Giulera | Következő autója? | Subaru Legacy, de még nem, majd egyszer |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
