Mogorva Bundás -ahogy a párom becézi-
Szöveges ítélet
2004 év végén egy 9 éves 120 E km-t futott Civic Vti boldog tulajdonosaként a félévente elköltött 80-100 E ft-t megelégelve döntöttem a kocsicsere mellett. Ezzel gyakorlatilag kezdetét vette -a páromat is jelentősen próbára tevő- 3-4 hónapos larvált meditáció. A tipust tudtam, szerelmes voltam és hetente 3-4x mentem Óbudára csodálni vágyam tárgyát a szalonba. Végül hosszas önszuggeszció után rászántam magam -amit az időközben eladott Honda, valamint a cég által ajánlott jelentős kedvezmény megkönnyített-. Első utam az Árpád hídon maga a mennybe menettel volt. Majd hazaérve szembesültam a sportosság árnyoldalával. Fél óra után rájöttem hogy bárhogy is probálkozom nem tudok leparkolni a garázsba az ültetés okán. 2 nap múlva potom 20 E-ért kivették az ültető szettet és gyárira cserélték mellyel egyben alkalmassá vált a bp-i közlekedésre. Mindenesetre az élményt amit az M3-ról Mo-ra történő hosszú kanyarban nyújtott az autó -a barátom 330-s BMW-jét messze szégyenítve- a mai napig nem tudom feledni.
Főbb paramétereit illetően a fogyasztási értékeim a vételi 11 l-ről 1 év után 10 -re majd 9. körülre csökkentek többségében elővárosi ill. városi használatban. Tartósan 220 km/h felett 15 -16 l ez az érték valamint Horvátországban szigorú 60-70-s korlátozás mellett 5.8 l!
A kényelmet illetően komfortos de a magam részéről -183 cm-már 300 km után fészkelödöm, a bal lábam a kissé nehezített kuplung okán városban hamar elfárad.Négy embernek középtávú uton kényelmes. A pakolhatoságot illetően gyakorlatilag felépítettem vele egy szerkezetkész házat, tökéletesen alakítható a hátsó traktus, bár némileg magasra kell emelni.
A Hondához képest lenyügöző az autó kompaktsága, 80 E km. közelében sincsenek érdemi zajok, az autó "egyben van".
A vezethetőséget illetően nagyon megy, tuningnak véleményem szerint nincs értelme, így is kimeríti a normál közúti használat fogalmát. A fékek kissé lehetnének erőssebbek -pláne 120 e-ért-. Visszaemelt karoszériával -az általam olvasott véleményekkel egyetemben- valóban egy kissé csúszik a fara -ültetés mellett ez egyszerűen lehetetlenség- de ez kezelhető. Idő kell amig az ember megszokja és évek távlatából mondva is észnél kell lenni. 2500-tól új dimenzióba lép viszont városban 40 km/h-tól 6. -ban el lehet autózni gyakorlatilag váltásmentesen.
Rengeteg praktikus apróság -esőérzékelő, fényre sötétedő viszapillantó...- rejlik benne, a minap is meglepődtem egy biztosíték cseréje kapcsán a használathoz mellékelt körömkímélő kiemelő segédeszközön.
Szintén más ítélet kapcsán olvastam a hideginditás kapcsán jelentkező átmeneti prüszkölésről ami kb. fél perc után megszünik. Évek óta nyüstöltem a szerelőket de soha nem értette senki. Nos ez valóban a motor sajátossága némileg a pontos vagy inkább felső határon kévő hűtőfolyadékszinttel orvosolható.
Összegezve: az elmúlt 4 év távlatában életem talán legjobb döntése volt! Pofás , praktikus ha kell állatias. Tervezett közeli váltásom ebből adódóan jelentős fejtörést ill. némi aggódalmat okoz. Nagyon megszerettem, megbízható társ ilyenkor sajnálom hogy megy az idő. Őszintén ajánlom mindenkinek.
Hibalista
- 15000 km-nél ismételt beázás okán az első szélvédő kiemelése majd újraragasztása -többszöri tessék-lássék , csináltunk valamit javítgatás után- garanciában.A könyöklő racsni problémája okán komplett csere garanciában.
- 50000 km-nél a jobb első ablak tartószerkezetének cseréje potom 30 E-ért.
- 75000 km-nél komplett első féktárcsa ill. teljes betét-csere szakszervízben 120 E-ért
- Egyebekben csak a közelező 15 E-s szervízek.
-
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó ZRT -az első 2 évben -innen van az autó- korrektek de kissé drága, a garanciális javításnál -szélvédő- 3x kellett visszamennem de minden egyes alkalommal kézségesek voltak -két alkalommal ugyan nem csináltak semmit- de végülis 3x sikerült orvosolni a problémát.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Jelenleg Székesfehérváron a balatoni u. 8 szám alatti márkaszervízbe viszik szervízbe.Kapcsolatunk egy péntek du-n 16 óra tájban az autópályán felvillanó olajlámpa kapcsán kezdödőtt 2 éve. A korábbi cég szervízvezetője telefonon közöte hogy menjek be az első bezinkutra vegyek egy pár liter olajat majd betöltés után az amúgy 2 nap múlva aktuális kötelező szervíz alkalmával lecserélik. Ezek után gurultam be Fehérvárra ahol munkaidőn túl -maga a tulaj- visszahívtak egy szerelőt, aki nem vágott pofákat és küldött el az anyámba 15 perc alatt ,egnézte az autót , töltött bele olajat- részletesen elmondott mindent és még a megérdemelt mellékest sem fogadta el! Azóta a szalon tulajdonosa aki bp-i. jön az autóért , nálam hagyja az ővét a javítás teljes időtartamára , részletesen tájékoztatnak a javítás folyamatáról, az árakról telefonon és lemosva hozzák az autót feleannyi óradíj mellett mint pesten. Egy alkalommal a saját hülyeségem okán sikerült patkára rakni az autót ezáltal egyben mozgásképtelenné is. Reggel 1/2 8 -s telefon után 1,5 óra múlva Székesfehérvárról a helyszínen volt a tréler rajta egy kis seat Arosaval, 15 perc adminisztráció -minden hívatalosan!- és este már hívtak is az elkeserítő komplett jobb oldali futóműcsere hírével. Azt hiszem ezt nevezhetjük Európának! Azóta a családban lévő valamennyi skoda ill. seat oda jár.Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Civic 1.6 vti | Következő autója? | Skoda octavia RS/Seat Leon FR/ Lexus 2.5 IS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
