A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (1999-2005)

Leon 20VT sport "RR" 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mogorva Bundás -ahogy a párom becézi-

Szöveges ítélet

2004 év végén egy 9 éves 120 E km-t futott Civic Vti boldog tulajdonosaként a félévente elköltött 80-100 E ft-t megelégelve döntöttem a kocsicsere mellett. Ezzel gyakorlatilag kezdetét vette -a páromat is jelentősen próbára tevő- 3-4 hónapos larvált meditáció. A tipust tudtam, szerelmes voltam és hetente 3-4x mentem Óbudára csodálni vágyam tárgyát a szalonba. Végül hosszas önszuggeszció után rászántam magam -amit az időközben eladott Honda, valamint a cég által ajánlott jelentős kedvezmény megkönnyített-. Első utam az Árpád hídon maga a mennybe menettel volt. Majd hazaérve szembesültam a sportosság árnyoldalával. Fél óra után rájöttem hogy bárhogy is probálkozom nem tudok leparkolni a garázsba az ültetés okán. 2 nap múlva potom 20 E-ért kivették az ültető szettet és gyárira cserélték mellyel egyben alkalmassá vált a bp-i közlekedésre. Mindenesetre az élményt amit az M3-ról Mo-ra történő hosszú kanyarban nyújtott az autó -a barátom 330-s BMW-jét messze szégyenítve- a mai napig nem tudom feledni.
Főbb paramétereit illetően a fogyasztási értékeim a vételi 11 l-ről 1 év után 10 -re majd 9. körülre csökkentek többségében elővárosi ill. városi használatban. Tartósan 220 km/h felett 15 -16 l ez az érték valamint Horvátországban szigorú 60-70-s korlátozás mellett 5.8 l!
A kényelmet illetően komfortos de a magam részéről -183 cm-már 300 km után fészkelödöm, a bal lábam a kissé nehezített kuplung okán városban hamar elfárad.Négy embernek középtávú uton kényelmes. A pakolhatoságot illetően gyakorlatilag felépítettem vele egy szerkezetkész házat, tökéletesen alakítható a hátsó traktus, bár némileg magasra kell emelni.
A Hondához képest lenyügöző az autó kompaktsága, 80 E km. közelében sincsenek érdemi zajok, az autó "egyben van".
A vezethetőséget illetően nagyon megy, tuningnak véleményem szerint nincs értelme, így is kimeríti a normál közúti használat fogalmát. A fékek kissé lehetnének erőssebbek -pláne 120 e-ért-. Visszaemelt karoszériával -az általam olvasott véleményekkel egyetemben- valóban egy kissé csúszik a fara -ültetés mellett ez egyszerűen lehetetlenség- de ez kezelhető. Idő kell amig az ember megszokja és évek távlatából mondva is észnél kell lenni. 2500-tól új dimenzióba lép viszont városban 40 km/h-tól 6. -ban el lehet autózni gyakorlatilag váltásmentesen.
Rengeteg praktikus apróság -esőérzékelő, fényre sötétedő viszapillantó...- rejlik benne, a minap is meglepődtem egy biztosíték cseréje kapcsán a használathoz mellékelt körömkímélő kiemelő segédeszközön.
Szintén más ítélet kapcsán olvastam a hideginditás kapcsán jelentkező átmeneti prüszkölésről ami kb. fél perc után megszünik. Évek óta nyüstöltem a szerelőket de soha nem értette senki. Nos ez valóban a motor sajátossága némileg a pontos vagy inkább felső határon kévő hűtőfolyadékszinttel orvosolható.
Összegezve: az elmúlt 4 év távlatában életem talán legjobb döntése volt! Pofás , praktikus ha kell állatias. Tervezett közeli váltásom ebből adódóan jelentős fejtörést ill. némi aggódalmat okoz. Nagyon megszerettem, megbízható társ ilyenkor sajnálom hogy megy az idő. Őszintén ajánlom mindenkinek.

Hibalista

- 15000 km-nél ismételt beázás okán az első szélvédő kiemelése majd újraragasztása -többszöri tessék-lássék , csináltunk valamit javítgatás után- garanciában.A könyöklő racsni problémája okán komplett csere garanciában.
- 50000 km-nél a jobb első ablak tartószerkezetének cseréje potom 30 E-ért.
- 75000 km-nél komplett első féktárcsa ill. teljes betét-csere szakszervízben 120 E-ért
- Egyebekben csak a közelező 15 E-s szervízek.
-

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó ZRT -az első 2 évben -innen van az autó- korrektek de kissé drága, a garanciális javításnál -szélvédő- 3x kellett visszamennem de minden egyes alkalommal kézségesek voltak -két alkalommal ugyan nem csináltak semmit- de végülis 3x sikerült orvosolni a problémát.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Jelenleg Székesfehérváron a balatoni u. 8 szám alatti márkaszervízbe viszik szervízbe.Kapcsolatunk egy péntek du-n 16 óra tájban az autópályán felvillanó olajlámpa kapcsán kezdödőtt 2 éve. A korábbi cég szervízvezetője telefonon közöte hogy menjek be az első bezinkutra vegyek egy pár liter olajat majd betöltés után az amúgy 2 nap múlva aktuális kötelező szervíz alkalmával lecserélik. Ezek után gurultam be Fehérvárra ahol munkaidőn túl -maga a tulaj- visszahívtak egy szerelőt, aki nem vágott pofákat és küldött el az anyámba 15 perc alatt ,egnézte az autót , töltött bele olajat- részletesen elmondott mindent és még a megérdemelt mellékest sem fogadta el! Azóta a szalon tulajdonosa aki bp-i. jön az autóért , nálam hagyja az ővét a javítás teljes időtartamára , részletesen tájékoztatnak a javítás folyamatáról, az árakról telefonon és lemosva hozzák az autót feleannyi óradíj mellett mint pesten. Egy alkalommal a saját hülyeségem okán sikerült patkára rakni az autót ezáltal egyben mozgásképtelenné is. Reggel 1/2 8 -s telefon után 1,5 óra múlva Székesfehérvárról a helyszínen volt a tréler rajta egy kis seat Arosaval, 15 perc adminisztráció -minden hívatalosan!- és este már hívtak is az elkeserítő komplett jobb oldali futóműcsere hírével. Azt hiszem ezt nevezhetjük Európának! Azóta a családban lévő valamennyi skoda ill. seat oda jár.Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Civic 1.6 vti Következő autója? Skoda octavia RS/Seat Leon FR/ Lexus 2.5 IS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)