Kifújja az orrát "mindenkinek"!
Szöveges ítélet
Tehát megpróbálom röviden.1.9 TDI (ASV motórkóddal)! Az autó egyszerűen (túlzás nélkül) fantasztikus!!!Mielött a választás rákerült elötte mindenképpen golfIV-est akartam venni persze diselben.(Elötte egy Golf III-as TDI fullom volt)Kinek kell ilyen árak mellett benzines? Viszont aki ismeri a "piacot" (és volt már TDI a tulajdonában) az tudja, hogy nem igazán adják el őket,ha jók!Aki pedig egy kicsit jártas a dolgokban (autószerelő és gépésztechnikus vagyok) az tudja, hogy nagyon nehéz -még magasabb áron is- kifogni egy jó TDI-t!Tehát az akkori helyzet az volt, hogy legalább 200-300 ezerrel többe került egy golf ezekkel az extrákkal.(ülésfűtés,lámpamosó,dig.klíma,ESP,stb..)Igaz nem tetszett a hátulja egy ideig, de úgy gondoltam csak kényszer helyzet lesz amig nem találok 1jó golfot.Azóta? :-) Semmi gond, sőt nagyobb a csomi, mint a Golfban vagy az A3-ban.Azt gondolom, hogy a Golf szinte "fapad"hozzá képest és minek fizessek többet érte!? A belseje és a futóműve (nem a több lengőkaros szutyok) az Audi A3-ban már bizonyított! Nagyon megbízható és ami még fontos eszméletlen takarékos a motorja!!!Ha finoman jársz vele (100km/h) akkor képes megenni:-) a 4.8 litert! 1 tank:1200km (és nem csak a computer szerint!)Az enyém chippelve is van(magam csináltam), mert be kell vallani, hogy az 1314kg nem kevés a 110 Le-re!:-(Most kb 130Le, de nem eszik többet! Autópályán 150-160nál klímával 5.8liter!A lámpáknál városban nem ismer lehetetlent:-) A benzineseket megszégyenítve(!) magamögé utasítja. Egy nyomatékkirály! A futómű és az egész autó rendkívül pénztárcatakarékos.A fékek:brutálisak!A használat alatt egyszer meghibásodott az önidító (kedvezménnyel 40.000ft),de semmi több! A vezérlés mondjuk nem olcsó hozzá,de 90.000km után kell ismét cserélni, szóval... lényeg az, hogy midig jó minőségű anyagokat kell használni és minden rendben lesz hosszútávon. Árakat nem mondok, hiszen ha valaki nem ebben (nem szakmabeli)utazik akkor a gatyát ledobja a pultnál, amikor fiizetni kell.Mindenkinek csak ajánlani tudom.A régi Seat-ok minőségét el kell felejteni ebben a kategóriában! Minden darabja MADE IN GERMANY! Szóval az sem lehet akadály, hogy ez "csak" egy Spanyol. Mielött még valki azt gondolná, hogy elfogult vagyok a "családdal" kapcsolatban annak elmondanám, hogy a német konkurenciánál szorgoskodom,-ami hozzátenném, hogy nem rossz, főleg egy ISUZU motor személyében-,de a diesel az azért az csak TDI DIESEL! :-) Kár, hogy az új már nem lett ilyen szép,de ha figyelembe vesszük az eladási statisztikát a VW-nél akkor már értjük, hogy miért.:-) Remélem tudtam segíteni a döntésben? Köszönöm a figyelmet.
Hibalista
- Önindító, féktárcsa,fékbetét, szűrők.
Ide hordtam szervizbe
Csak magamnak csináltam mindig!:-) Más nem nyulhat hozzá:-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 149000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf TDI | Következő autója? | Toledo/Leon,VW család |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
