Frappáns összefoglaló
Szöveges ítélet
A címadással már általánosban is problémáim voltak, mikor fogalmazást kellett írni :P. Most sem jut semmi értelmes az eszembe, no mindegy...talán majd később
Nos... Az előző autóm egy 91-es 1.3-as négysebességes, szivatós Ford Escort volt, melyben fénykorában 60 megvadult ménes dübörgött, de 280.000 km után már a piroshetes is legyorsult a lámpánál ha nem figyeltem oda.
Egy ilyen autó után ültem át a Leonba. A kocsit egyébként 10 hónaposan használtan vettük, volt benne 9000 km, épp hogy be volt járatva.
Amiket tetszik benne:
-a gyári hifi (AURA 8 hangszórós) meglepően jól szól, hangminőségben nagyon ott van, ami hiányossága, hogy nem játszik mp3-at ( ezt egy 6 lemezes cd váltóval fogom majd kompenzálni).
- a sportüléseknek jó az oldaltartása, és hosszab utazásoknál sem kényelmetlenek.
- bőrkormány is bejövős, jó a fogása
-motoros, fűthető, behajható tükör
Ami nem az igazi:
- A váltó: az egyik leggyengébb pontja a kocsinak. Hosszú úton jár, hangos, pontatlan, nálam sokszor nem akarja 3-ast megtalálni; mikor fater vezeti, ő arra panaszkodik, ha be akarja tenni finoman 4-be (neki Octavia van) , sokszor nem kattan be.
Klíma: mivel csak sima manuális klíma , túl sok állítási lehetőség nincsen, egy Climatronicot mindenféleképpen be fog szerezni ehelyett.
-Könyöktámasz: Csak hosszabb távon lehet használni, amikor nem kell váltogatni, mert ha le van hajtva a 2-est, 4-est csak csuklótörés veszélye mellett lehet váltani.
Nem kifejezetten ide sorolnám, de azért adhatták volna a gyári 195/65 R15 helyett mondjuk 205/55 R16-os kerekeket. De nem panaszkodom, mert egy-két éven belül tervezem 17´´-ra cserélni őket (ezeken a Bp-i utakra hülyeség tudom)
A kocsi fekete gyöngyházmetál -> ha csak ránézek, már attól is koszos lesz, nem gondoltam volna hogy ennyire meglátszik rajta a kosz. De ha le van mosva, akkor naagyon baba! Igaz ez csak maximum egy napig tart.
A motor: 1600 ccm, 105 lóerő, állítólag a VW Bora motorja van benne. 2000-es fordulat alatt erőtlen, utána megindul, 3000 környékétől meg kifejezetten jól húz.
Mondjuk az én összehasonlítási alapon nem kifejezetten mérvadó, mert a Ford után már-már művészet olyan autót találni ami annál is szarabbul menne. (Mikor a Fordot megvettem, mondta a tulaj, hogy 100 fölött már szétesés veszélyes a motor... De azért egyszer lejtőn hátszélben kihoztam belőle a 150-et :D )
A fogyasztás: Az eddigi legalacsonyabb 7 liter volt: Fordulatszám szigorúan 2000 alatt tartva, dugóban nem közlekedve, városban, KRESZt betartva, sebességhatárokat nem átlépve.
Ha meg gyorsulgatós, kocsik közt szlalomozós, hülyegyerek/tuluk vadparaszt stílusban közlekedős akkor 10-11 liter körül van fogyasztás.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Eddig csak egy kötelezőn volt, Dunakeszin ha jól emlékszem. Semmi extra olajcsere, meg a szokásos. Mindez 30.000 Ft-ért
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 8900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort C 1.3 | Következő autója? | Ugyanilyen Leon 1.8T motorral... na az még megdobogtatja a szívem |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
