Elhanyagolt szépség
Szöveges ítélet
Szeretem. A sok hibája ellenére is szeretem, mert van benne bugi. Szép kívül és belül is. Sajnos eléggé elhanyagolt állapotban volt, ahogy később kiderült (előző tulajjal való telefonos beszélgetés "áh szinte semmire nem kellett költeni", akkor még jól hangzott).
Beázott. Mint kiderült, ez sajnos az első szériás Leonnál illetve második szériás Toledonál nem egyedi jelenség. Ennek kapcsán találtam rá a neten Szigetvári Attilára, aki felajánlotta, hogy segít. Az autó azóta már nem ázik. :) Ő végezte el az összes javítást is. Természetesen vezérlés, olaj, szűrők gyertyák cseréje ütemezve volt, mint ahogy a fék kopó alkatrészei is. Javaslatára a futóműben lévő szilentek és csapágyak is ki lettek cserélve. Ekkor úgy voltam vele, hogy most van 5 évre egy jó autóm, amiben csak olajat kell cserélni. Sajnos nagyot tévedtem. Az olajcserét követően kb. 4000 km megtétele után egy lendületesebb körforgalomban felvillant az olajvisszajelző. Pár óra állás: a nívó gyakorlatilag csont száraz volt... Már akkor sejtettem, hogy ez nem jó jel. 2 liter olaj utántöltésével jutottunk el a nívó aljáig, tehát 2,5 liter olaj elment a gyári 3,6ból 4000 km alatt. Ennél a legendásan olajzabáló Opelem is jelentősen jobban fogyasztott... Attila hív: látott már ilyet, sajnos nem egyedi, jöhet a részleges motorgenerál... Megtörtént. 3000km bejáratás. Most már tényleg lesz jó autóm egy időre. Check engine. Őszülök, nem is keveset. Diagnosztika: döglődik a lambdaszondta. De legalább vélhetően valós a km, mert ezek 160.000nél adják meg magukat (ekkor 165 ezret mutatott az óra). Persze az is lehet, hogy már 320.000 van benne... No de reméljük nem. Ezt is kicseréltük, közben fentmaradt a könyöklő (szintén típushiba) illetve szépen újra lett bőrözve a kormány. Kapott Cupra koptatót és szép gyári 16"os Toledo Sport alufelniket. Nagyon patent. A mai napig csak állok és nézem időnként. Amíg lehet, nem tervezem lecserélni, mert imádom a formáját.
Teljesítmény: 1.6 16 szelep, 105 ló, 148NM valahol 4500 környékén. Nem űrhajó, de nekem a Corsa után annak tűnt, azóta persze 1.6á szelídült, de nekem elég, szabályos közlekedésre legalábbis mindenképpen. 160ig egész rugalmas a fölötte lévőről meg nem beszélünk. :) Belül sem csúnya. Szép a piros műszerfal világítás, a sportülések. Szeretem.
Hibalista
- Karbantartás - Nem sokkal a vásárlás után - Vezérlés, olaj- illetve szűrők cseréje, gyertyák cseréje - Fékek (tárcsák plusz betétek), összes szilent illetve csapágy a futóműben - Kormány újrabőrözése - - Hibák amik javítva lettek - Ajtó illetve pollenszűrő felől beázás - Bal hátsó ajtózár cseréje - Lambdaszonda cseréje - Részleges motorfelújítás (tömítések, szimmeringek, gyűrűk és csapágyak cseréje) - Az "okoskulcs" már a vételkor nem működött, utángyártott bicskakulcs lett feltanítva
Ide hordtam szervizbe
Szigetvári Attila kint a 17. kerületben. Nagyon érti a dolgát, mindezt abszolút reális árakon.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160900 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corsa 1.2 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
