Egy vadállat a hétköznapokra
Szöveges ítélet
Jelenleg Németországban élek, amir?l rögtön minden autósnak a száguldás jut eszébe. Én korábban egy 90 lóer?s Almerával voltam felfegyverkezve, amivel bizony nem igazán lehet kihasználni a lehet?ségeket.
Már régi vágyam volt egy turbós (benzines) autó, csak hát azok elég drágák. A piac e tekintetben viszonylag áttekinthet?, így hamar ráakadtam a VW konszern csodafegyverére, az 1.8 -as turbó motorra. Ez a Leonban 180 lóer?t teljesít (nem Cupra). Szép forma, kedvez? ár, mi kell még. Megrendeltem.
"Elhoztam a vadállatot!"- írtam 2 hónappal kés?bb a haveromnak.
Az els? benyomásaim: kicsit világosabb a kék mint gondoltam, a 17 colos felnik hatalmasak, a b?rkormánynak nagyon jó fogása van, az ülés szinte körülölel, a kipufugó + motor szépen dorombol.
Ami nem annyira tetszett/tetszik: kevés és túl kicsi rakodóhely, a csomagtartóban nincs semmi ahova kis dolgokat be lehetne tenni, én (190cm) kicsit jobban kihúznám a kormányt, így közel kell ülni, a fényszóró nem elég er?s, az autómatikusan bezáródó ajtók kicsit idegesít?ek - ha leveszem a gyújtást az ajtók még még mindig zárva maradnak, egészen addig amíg a kulcsot ki nem húzom. A gyári rádió elég "buta", de legalább elfogadhatóan szól.
De a lényeg, hogy megy mint a golyó. Az elején egy kicsit szokatlan, hogy ha az ember egyenletesen akar gyorsulni pl. forgalomban, akkor 2000 -es fordulatszámnál vissza kell venni a gázt, különben elkezdi a ülés agresszívan nyomni a hátamat, és 5000-es fordszámig nincs megállás. :) Ekkor 6-osban egyébként 200-nál vagyunk.
Id?közben (8 hónap) hozzászoktam a teljesítményhez, de ami még mindig leny?göz, ahogy pl. 160-nál az autópályán megindul.
A fogyasztás elfogadható, amíg az ember nem megy tartósan 200 felett, mert akkor hamar kiürül a tank. Padlógáznál 240 körül 28-30 liter kürül fogyaszt. :) 140-160 as tempónál 8,5 literrel beéri.
Kicsit oda kell figyelni a turbóra, ha pl. az ember az autópályán meg akar állni (ill. a parkolóban :)), akkor el?tte néhány perccel vissza kell venni a tempót, hogy a turbó visszah?ljön. Aztán a pihen?helyr?l padlógázzal kihajtva meg lehet lepni az épp jöv? autóst, hogy még el?tte beférek.
Mindent összevetve teljesen elégedett vagyok vele és minden reggel alig várom, hogy beüljek és az indítás után felmorduljon az oroszlán.
Update, 2006.03.21:
Másfél év és 34e km után még mindig teljesen meg vagyok elégedve vele. Az új autók között, ebben a kategóriában (az új Leont is beleértve), nem látok semmit olyat, amire lecserélném.
Ezt a motort elég jól lehet (chip-)tuningolni, hiszen gyárilag is vannak 240 lóerős változatok is. Én részemről nem tervezek ilyesmit. Csak nagy ritkán gondolok rá, hogy jó lenne még néhány newtonmeter, pl. autópályán emelkedőn 180-200-as tempónál már nem egy rakéta, ha még gyorsítani szeretnék.
Azt gondolom, hogy emiatt nem éri meg, hiszen a plusz erő bizonyosan negatívan befolyásolja az autó élettartamát, motor, váltó, gumik stb. Másrészt, az elsőkerék hajtás és 200 lóerő feletti teljesítmény nem feltétlenül a legjobb kombináció.
Sajnos már nem lehet az autót újonnan kapni, aki tehát használtan szeretne egyet venni, nagyon figyeljen oda. A turbós autókat könnyű széthajtani.
Amúgy mindenkinek ajánlom, aki egy szép, sportos, kevésbé feltünő autót szeretne, amivel nyáron akár négyen el tudnak menni kempingezni.
Hibalista
- Semmi. Igaz még csak 8 hónapos...
- Update, 2006.03.21:
- Még mindig semmi. Télen, mínuszokban zörög itt-ott, de ezt elnézem a spanyoloknak.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | Nem készülök újat venni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
