A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (1999-2005)

Leon 1.8T20V Sport R 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Az igazi "adrenalin"

Szöveges ítélet

Szerelmes voltam... Meg a kocsiba is, mert nagyon sokat ült ? mellettem. Hát ezért (is).

Sokat tervezgettem, hogy majd miket tuningolok rajta, végül a chiptuning (a második verzió, az els? nem annyira) mindenre elég volt. A futóm? pedig rendben van, még kicsit kemény is ide Pestre, ahogy a fék is hibátlan (csak a Ringet nem szereti különösebben)

Egy hirtelen jött ötlet volt, hogy pont ezt vettem meg (szalonautó volt, elég jó áron adták), de mindig is imádtam a turbós kocsikat és régóta "figyeltem" az 1.8t Leont. Pont akkor szántam rá magam, (mondván, milyen jó kis felt?nésmentes, ám bazigyors verda) amikor kijött ez a széria (17-es kerék, spojlerek, stb.) és már csak ezt tudtam venni.
Aztán nem bántam meg, mindig is jó volt ránézni szinte bármilyen szögb?l (kivéve a lakásom ablakából, onnan kicsit suta szegény:-), ami abszolút nem mondható el egyik másik kocsimról sem...

Mit mondhatnék: megy, mint egy barom, a szó szoros értelmében... A chiptuning után az amúgy kicsit visszafogott, inkább szívómotorra emlékeztet?, mindenhol ugyanúgy húzó kezesbárányból durva turbós fenevad lett. 2-ben és reptéri aszfalt kivételével általában 3-ban is el tudja forgatni a kerekeit gázadásra 3000 körül:-) Ez persze csak egyenesben oké, kanyarban ilyenkor viszonylag sokat dolgozik az EBD, ATC, ESP, XYZ kombináció, amit szerencsére ki is lehet kapcsolni egy elég bizarr helyen lév? kapcsolóval.

Ami viszont kimondottan káros a csapatás szempontjából, hogy fékezésnél (ballábas játék, lévén FWD és nem 4x4 a lelkem) elveszi a kompjuter a gázt! Marad tehát a kézifék, ami nem fog túl jól.

A kanyarodás egyébként élmény, a kormány pontos és pont eléggé nehéz, a fogása is hibátlan, ahogy a vezet? ergonómiája is általában.
A hátsó utasokra ez nem mondható el, nekik kevés a lábtér.

Visszagondolva kicsit (eléggé, s?t nagyon is) túrja az orrát, a hátulját gyakorlatilag lehetetlen megindítani szimpla (vagy dupla:-) gázelvétellel... De az f?leg csúszós úton jelentkezik, a tapadás a 225-ös gumikkal olyan kanyarsebességeket enged meg, hogy száraz aszfalton az ember már nagyon sokat kockáztatna, ha provokálná. A Ringen játszottunk kicsit, próbálkoztunk, de határesetben igazából az alulkormányozottság a jellemz? rá.

A motor megér egy külön misét, ahogy a váltó is. Csillagos ötös (illetve, a váltó hatos). Pici turbólyuk, 2500-t?l bazinagy nyomaték (300Nm) 5000-ig folyamatosan, majdnem 250-es végsebesség 6200-nél (óra szerint 260, légkondi szerint 244). Természetesen ezek a számok a chiptuning után érvényesek és nem is mindegyik chip tudja ezeket. Van, amelyikt?l inkább a nyomaték lesz nagy közepes régiókban, magas fordulaton szinte "csak" a gyárit tudja a gép. Az érzés így is megvan (s?t még talán jobban), ezért ezt nem mindenki bánja. Váltanak 5000-nél és kész. A nyomaték meglesz a következ? fokozatban már akkor is, azzal nincs probléma.
A váltó fokozatainak elosztása hibátlan, nagyon jól illeszkedik a motor karakteréhez, kapcsolni pedig élvezet, viszonylag rövid utakon, nagyon könnyen jár.

Ja, a fogyasztás. Majdnem elfelejtettem. Miért is? Azért, mert nincs mit beszélni róla. IGEN HALADÓS (remélem rend?rök nem olvassák) vegyes, f?leg várost és autópályát jelent? használatban a sokezres átlag: 11.8. Abszolúte kicsit sok, relatíve NAGYON kevés. AHHOZ képest. Nem, nem állítom, hogy lehet vele 8-9-el járni (mazochistáknak esetleg), de azt sem, hogy 15 litér lenne az átlag. Minthogy nem is annyi. Hanem 11.8. Szerintem.

Karbantartásról annyit, hogy 15 ezrenként van a kötelez? szervíz. Ehhez képest én el?ször 3000-nél, onnantól 7000-8000 ezrenként azért lecseréltem az olajat. És hát ennyi... Eddig ezeken kívül nem volt szervízben. A kopóalkatrészek fogynak-fogyogatnak: 2 garnitúra fékbetét, elöl tárcsák is a 75 ezer alatt. Viszont kupplung még nem, a chip ellenére... Úgyhogy nem is olyan gáz, bár így is volt, hogy 100 ezer volt a számla. Már nem tudom melyik, igyekeztem gyorsan elfelejteni azt a napot.

Arra érdemes odafigyelni, hogy paglózgatás után nem szabad azonnal leállítani, hagyjuk h?lni kb. egy percig a motort. A rend?rök szoktak hülyén nézni igazoltatáskor emiatt...

Negatívumkénk (a hátsó lábtér mellet, mert azt kötelez? szídni GIV padlólemez-társ modell révén) a tompított világítást tudnám megjelölni, annál csak az Öcsém 1.8T Octáviája tud rosszabb lux/LE, illetve lux/(km/h) arányt produkálni. Nekem nem is annyira a fényességgel (az Öcsinek azzal is), hanem a fénycsóva formájával van f?leg bajom, nagyon röviden világít. Ez f?leg az elérhet? sebességekhez képest gáz. A távolsági rendben van.

Összefoglalva: nagyon jó (ha nem lenne a jelent?s értékvesztés, azt mondtam volna, k.jó, de így nem mondom) ár/érték arányú géppkoccsi. Korrekt, már-már luxus felszereltség (bár mondjuk xenon és hasonlók nem is rendelhet?k hozzá), nem lopják (de azért feltörik (2x is), ha nem is tudnak bejutni, a rádiót azért kirángatják) és no image (hiába az adrenalin, mindenki csak a száját biggyeszti, ha meghallja, hogy SEAT, aztán magyarázhatom, hogy turbó, meg megy, mint állat:-)) Ja, a 20v feliratot mindenki 2.0-nak nézi és azt hiszi, hogy 2 literes (szívó), ezért le akar nyomni a lámpánál. Ez persze NAGYON ritkán szokott sikerülni:-)

Azoknak ajánlom figyelmébe, akiknek fontos a praktikum (mert az, nagyon is), mégis ki akarják és tudják is használni a sportos tulajdonságait. Nem egy Integra vezetési élmény szempontjából, (annál sokkal puhább, halkabb és talán-talán jobban is megy, de ez határeset, elfogadom), de élményeket azért tud szerezni és a mindennapokban kiválóan megállja a helyét.

Hibalista

- Szilentek az els? futóm?ben; ár: kellemes (najó, elfogadható)
- Els? féktárcsák elkoptak 45e-nél (betétek is, persze); ár: horror
- Könyökl?; ár: jófejségb?l kicserélték ingyen
- Világításkapcsoló (kapcsol, de a tompítottal egyetemben a ködlámpát is, általában);
-
- Az enyémen más nem, de a gyújtótrafók azok szoktak egyébként (én preventív jelleggel gariban kicseréltettem)
-
-

Ide hordtam szervizbe

Seat Dunakanyar, Vác

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Civic VTI Következő autója? BMW 320d
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)