Auto Emocion... maradjunk az autónál
Szöveges ítélet
Második autóm volt egy 1,3-as ötajtós Suzuki Swift után. Kényelemben, helykínálatban verte a Suzit, de helyén kezelve a Leont, a Golf IV padlólemez-hátrány itt is kijött, a hátsó lábtér túl kicsi volt.
Engem ez kevésbé zavart, mert döntő többségben egyedül használtam az autót, vagy barátnőmmel ketten ültünk benne. Csomagtérben átlagos volt, de jól pakolható, két költözést is megcsináltam vele (igaz, utánfutós segítséggel;) de ment), az ülései kemény tömetűek de hosszabb út után sem fájt a hátam. Bár sok ilyen (6-700 km) utam nem volt vele, de akkor jó lett volna a tempomat, mert a gázpedál nyomásába belefáradt a lábam.
Ami a dinamikát illeti, hamar letettem arról, hogy aszfaltot szaggassak, egy 1,4-es 75 lovas motor az 1200 kilós üres kasztnival nem erre van. Az egy-két emberes terhelés miatt azonban minden közlekedési szituációt meg tudtam oldani, de folyamatosan 3-4 emberrel járva nagyobb motor kellett volna. A fogyasztása emiatt azonban barátságosan 6,5 liter volt, erre nem lehet panasz, és a szervíz sem vitt el a kelleténél több időt és pénzt, mint amit a szükséges műveletek igényeltek (bővebben lásd a szerelős kategóriában).
Végül azért döntöttem az eladása mellett, mert 4,5 év alatt kissé meguntam és másra vágytam, ez érzelmi döntés volt, nem racionális - lásd a következő autója kategóriát ;)
Bár a SEAT egy időben erőltette a sportos imidzset, a piros színén és a műszerfalvilágításon kívül nem sok szorult bele, de egy gondos embernek normál üzemeltetésre még sokáig jó lesz.
Hibalista
- Gyújtótrafó 2x (állítólag ez típushibája) - Akkumulátor - amúgy ezt is a kopó-fogyók közé lehetne számítani, csak egyszer bikázni kellett egy vasútállomáson, miután 2 perccel a leállítás után nem indult újra - Egy vonóhorog sem tett jókat a hűtő környékén, de elvitte az első keresztmerevítőt is, így mentek a lámpák - maszk is :)... - - Ezen kívül tényleg csak kopó-fogyó. Évente 15 ezres futással szervizeltettem, követve a könyvben előírt műveleteket, illetve a csereérett elemek szerint. - - A fákról lehulló levelek - ágak parkoláskor össze tudnak gyűlni a szélvédő alatti esőcsatornában a tűzfalnál, ezt érdemes egy-két évente kipucolni (kis bontással jár - ablaktörlő, műanyag burkolatok), de minimális szerszámozással otthon is elvégezhető. - Továbbá a sár megül a műanyag kerékdobok mögött az első kerekeknél, ezt gumiváltáskor ki lehet szedni, tisztítani, hogy késleltessük a korróziót a küszöb-sárvédő találkozásnál.
Ide hordtam szervizbe
Motor Kft. Tatabánya, SEAT kereskedés és szervízA családban több autó is származott innen, és egészen a bezárásig oda hordtuk a kocsikat. Korrektek voltak és normális munkát végeztek.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Otthon, apa (autószerelő), én - a már említett pucolási műveleteket :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 | Következő autója? | Cooper |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
