Aszfaltszaggató
Szöveges ítélet
A "perverzül imádom" nem elég jó kifejezés... még meg van, a kitűzött célok és azok élvezéséig meg is lesz.
Gyári 150-es ARL. Aki itt elveszti a fonalat, a többit sem fogja érteni... a szavakat lehet, a miérteket nem!
Néhány barátom suttogott bele a TDI-be. Előtte másban gondolkodtam. De néhányuk csúnyán húzott TDI-vel repesztett, ami több mint tetszett. Így a végén tudatosan kerestem kevés km-rel, minél fiatalabb, de felszerelt TDI-t. Így lett a SuperCopa Edition.
Egy héttel a vétel után vittem íratni rá egy új programot. Egy percig nem gondoltam, hogy elég lesz a 150 ló... de azt sem hogy a közel 200 sem:))
Megírta, próbakor, második gazadásra 2200-tol 4200-ig elszaladt a fordulat, azaz megcsúszott a kuplung. Először nem értettem mi történik:) Majd mondták a barátaim, "jól van, akkor 190 ló és 400nm felett van... a gyári kuplung cirka 400nm-ig bírja":) Kellett egy erősített kevlár kuplung, na ezzel már bármit csinálhattam, bírta.
Egészen a következő etapig. Akkor kapott egy gtb22 turbót, módosított vez.tengelyt, és nagyobb porlasztócsúcsokat. Majd vissza új programot íratni az új konfigurációhoz. Az első héten újra megcsúszott a kuplung:) Valószínű megint a szerkezet gyengült el a megtett 50e km alatt.
A gyári turbónyomás 1.5 bár körül volt, az első módosítás után 1.7, a második után pedig... hát... nem is tudom. A kétbáros órám körbeszalad és kiakad. Fordulaton pedig, ha nincs túl meleg beáll 1.8-2.0 bárra, nagy melegben leesik 1.7-re. Egyszer egy csirke a jobb egyen azt mondta olyan, mintha mindig köszörülnének a kocsiban:))
A súlyából és idejéből kalkulált teljesítmény jelen pillanatban cirka 240 LE, és valahol 500nm körül van. Ha nem bántom városi fogyasztás 6-7 liter között, ha bántom 7-8 között. Autópálya tartós 180-200-zal cirka 8 litert fogyaszt. Tudom, hogy hihetetlen, de mégis így van:)
Persze alkalmazva lett egyéb néhány módosítás: elől ATE nyereg 312-es tárcsákkal (TT, OII RS fék), elől TT szilentek, hátul vulkanizált tömör, gátlók by Szivák... kicsit szekér a vas:)
Számokban:
80-120 3rd: 2.9mp
100-160 min: 6.3mp
160-200 6th: 10mp
0-200: cirka 21mp
Vmax: 258km/h
(a kép készültekor épp egy felhajtó rendőrautó mellett mentem el, így elvettem a gázt:) )
Hibalista
- Gondolkodnom kell mi is...
Ide hordtam szervizbe
V&F, mica-r, Sanyika:)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 36 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 74 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV 1.6i, nyomatékszegény benzintemető:D | Következő autója? | Dízel! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
