A nevem FR. Leon FR.
Szöveges ítélet
Csakis ezt a fajtát kerestem (Leon Sport R / FR), mire rátaláltam egy 3éves 11205 km-es példányra. Nem akartam hinni a szememnek, azt hittem kamu a hirdetés, de aztán csak megnéztem személyesen is. Az autó szalonállapotú volt! Az első tulaj szó szerint 7végi autóként használta, sehol egy karcolás, abszolút sérülésmentes. Miért pont FR? Elsősorban a menetdinamika miatt. A külseje miatt. A belseje miatt (sokkal jobban tetszik, mint a Leon II. belseje). Az egész AUTÓ miatt. Nem hivalkodó, csak a szakavatottak tudják, hogy mit tud, olyan mint egy beépített ügynök...:) Nagybetűs ÉLVEZET gyorsan menni és lassan is, mert akkor több időt tölthetek el kanyarvadászattal. Autópályán beteszem 6-ikba és onnan ki sem kell venni, mindig húz ahogy kell. A fogyasztás, ha nem nyomom neki, 8l, ha nyomom neki 10l, ha nagyon, akkor 11l. 15l-ekkel ijesztgettek, de az kamu! Most 1500km után 10.0l-en áll az átlagfogyasztás mérő. Ebben volt minden féle-fajta út szó szerint vegyesen. Ez sztem teljesen korrekt egy ilyen volumenű autótól. Pár xenon-os prémiumautós döbbent fejét láttam már az autópályán, ahogy távolodnak...:) Ma előzés közben értem utol a belsőben egy kamiont, engem meg egy X5 3.0d villogva... Csak addig villogott, amíg előttem a kamion be nem fejezte az előzést, mert utána a gázadással volt az emberünk elfoglalva, csak sajnos a padlógáz is kevés volt...Neki...:) Persze ritkán gonoszkodok (általában 130-140 az utazóm), de néha jól esik...:) Konklúzió: Ha akarsz egy gyors, nyomatékos, sportos autót alsó-középkategóriában és a formájával is ki vagy békülve, vegyél egy ilyet! Lassan eladóvá válnak a legutolsó szériás 2005-ös Leon I. FR-ek, biztos ki lehet fogni egy tutit!:)
Majd lesz frissítés is, de mindenképp meg szerettem volna osztani az örömömet, akkor is, ha ez az értékelés szubjektív, hisz´ 1500km alatt nem lehet objektív véleményt alkotni...
UPDATE!!!
2008.08.11.
Rájöttem! Az autó gyönyörű is!:) És nem csak szerintem. Sokan megnézik, pedig már nem egy mai darab. Nagyon sok Seat-os mondta, hogy ilyen jó állapotban lévő vas (1.8T), ritka, mint az enyém. Óvom is, esetek nagyon nagy részében mélygarázsban áll. Idáig azt hittem, hogy az autó nagyon jól megy,aztán vagy 3 hete kapott egy kis "motoroptimalizálást" vagy chiptuningot, nevezzük, ahogy akarjuk. Az egyik legjobb tunert választottam, ´92 óta foglalkozik tunerkedéssel (Ferrari 360 Modena, Bentley Continental GT, Porsche 911 turbo egy pár, a munkái közül). Azóta rá kellett jönnöm, hogy koránt sem ment úgy, mint, amit ki lehet belőle hozni! Most igazi alázógép lett belőle.:) Hiba semmi (le is kopogom), megy mint a barom, ellenfél nem sok (bár versenyezni nem nagyon szoktam), olaj kell neki 10000km-enként, no meg benzin. Kicsit szívom a fogam a fogyasztás miatt (de mit várjak egy ilyen teljesítmény mellett?), de én azért sem veszek olajkályhát, ezt az élményt az olajosok nem adják meg. Mert ez az autó - azon kívül, hogy kiváló közlekedési eszköz - egy ÉLMÉNY!!!
UPDATE!!!
2012.03.12.
Most már 87000km van benne. Még mindig a nagybetűs élményt adja nekem. Mellette sokszor használtam/használok egy Renault Megane 1.5 dCi-t. A Renault egy dologban jobb: a fogyasztásban. Egyébként mindig alig várom, hogy átülhessek az FR-be. Mosolyt csal az arcomra a mai napig. Eladni? Minek??? Semmi baja, nincs zörgés, szépen fut. Megbízható, hűséges társ a mindennapokban. Csak ez a fránya 440ft-os benzin ne lenne...:(
Hibalista
- Az izzók pusztulgatnak, már 4db-nál tartok. Lehet, hogy Tesco-s izzót kellene beletennem?:) Az izzókon kívül a SEMMI féle-fajta hiba nem jött elő. (ne is jöjjön) - - + 1 db stabilizátorrúd csere (jobb oldali) - Az ablakmosótartály visszajelző ok nélkül jelzett, hogy üres a tartály, egyszer kiürült, amióta utántöltöttem, rendben van. -
Ide hordtam szervizbe
Olajos Gyula bácsi...:) Kétszer voltam olajcserén, Midland 5W40-et rak bele, nagyon jó kis olaj, a hülye kérdéseimre is mindig válaszol lelkesen!:)Jászberényi Seat Márkaszervíz30000-res szervíz, rendben volt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jászberényi Renault Márkaszervíz (a Seat szervíz már nem üzemel)60000-res szervíz, fékbetét csere, stabilizátorrúd csere, minden rendben volt. Most megy a 90000-resre, vezérléscsere + fékfolyadékcsere lesz a következő művelet.Kedvesek, pontosak, készséggel segítenek mindenben
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 11205 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Focus Trend 1.6i | Következő autója? | DSG váltó legyen és 200LE+ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
