20 szelepes turbó - Sárga csoda
Szöveges ítélet
Az autót újonnan vettem egy gyors döntés eredményeként. Kellett egy autó, újat és erőset akartam. Véletlenül jutottam arra a következtetésre, hogy nézzük meg a Seatot. Az új modell már bent az országban volt, így az importőr által az utolsó 100 darabból álló készletből vásároltunk.
Ennek voltak előnyei (majd 1 millió HUF, meg nem kellett várni), meg hátrányai (van sárga meg fekete és piros, lehet választani, ja és napfénytető nincs).
Végül sárga lett, a feleségem választotta a színt, ha már én a típust. Nem bántam meg, egyáltalán nem, sem a típust, sem a színt.
Tulajdonképpen családi autónak vettük, amihez elég furcsa választás a viszonylag kicsi 4,18 m-es kasztni, meg a paszentos tengelytáv, a 180 LE, meg a 7,8 másodperces 0-100-as sprint, de a gyakorlat azt mutatja, hogy két gyermekig tökéletes, a teória bevált. A csomagtartóba például belefért egy (a) böszme háromkerekű babakocsi ÉS egy hipermarketes bevásárlás (telerakott, nem púpozott bevásárlókocsi tartalma).
A futómű remek, kitűnően kanyarodik és nem csak ahhoz képest, hogy elsőkerekes (közvetlenül előtte saját autóként egy BMW E36 325 tds kombi volt), a motor remek, alul tol, fölül húz, a hangja szép, a beltér remek, kézre esnek a dolgok. Elég sok extra van benne: ajtóvilágítás (ez az utód modellben pl. nincs), esőszenzor, fényre sötétedő visszapillantó, stb. Gyári Seat Aura CD, 8 hangszóró, gyönyörűen szól.
A váltó hat sebességes, kettesben 101 a vége, a motor 6800/percnél szabályoz. Sokan chip tuinggal erősítik a motort, szerintem fölösleges. Erre mindjárt van két érvem is:
1) el lehet jutni tuninggal 225 LE-ig normálisan, de minek, olyan autó már van, úgy hívják, hogy Seat Leon (Mk I) Cupra. Abban például nagyobbak a fékek, stb.
2) bőven éleg ez is ebbe az autóba, mondjuk én nem nyúzom különösebben (pl. még az első fékbetét is gyári 72.000 km után).
Ha az ember márkaszervízbe viszi, és én oda viszem, azért tud ára lenni az alkatrésznek. Mondjuk a lassan esedékessé váló első féktárcsa és fékbetét 130.000 Ft körül van.
*** FOLYTATÁS KÖVETKEZIK ***
Hibalista
- Nyikorgott, ezért többször hordtam vissza a szervízbe, mígnem egyszer rájöttek, hogy a jobb egy ajtó zsanérjának zsírzásával a nyikorgás megszüntethető. Persze szerintem utána is nyikorgott, sőt szerintem nyikorog más is (bal egy üléstámla, pl.), de ezt aztán hagytam, megtanultam vele élni. Minden szervíznél kérem a zsírzást.
-
- Elromlott egyszer a vízhőfok visszajelző.
-
- Az utolsó szervíznél a hátsó fékbetetétek cseréje közben megadta magát a fékdugattyú, na ez nem volt olcsó.
-
- A belüolről is behajtható tükrök néha nem nyílnak ki. Ez nagyjából évente egyszer fordult eddig elő.
-
- A vezetőülés ülőlapját kicserélték garanciában, mert szétültem másfél év alatt. Aztán szétültem a következőt is, de addigra az autó már nem volt garanciális, én nem cseréltettem ki. Úgy látszik szűk nekem egy kissé.
-
- Az utóbbi két szeríznél a 15.000-es periódus letelte előtt kb. 1.500 km.rel felvillant az olaj visszajelző, és hiányzott kb fél liter olaj (0w-30 ill. 5w-30). Tölteni kell, vagy hamarabb cserléni.
-
- A többi a szokásos: olaj, fékolaj, izzók, stb.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, Seat, Budapest, Kunigunda útja 56.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 325 tds | Következő autója? | Ez marad, nem adom el. Mellé vettem egy Audi S4 2.2 20v turbo quattro-t. Bejön ez a 20 szelep dolog. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
