Vörös Ibicza
Szöveges ítélet
Kétoldali ablakemelő tartó műanyag bak törött(most már tudom,jó hozzá a Fabiáé;jobb oldalon cseréltem kompletten,mert a bowden is szakadt)
Lambda szonda csere(elégett a belseje)
Generátor egyik érintkezője letört
Hőmérsékleti jeladó gomba(hűtő) zárlatos lett(meleg motornál is mínuszos értéket jelzett,így nem indult csak sokadikra-volt hogy lemerült az akksi-,tövig nyomott gázpedállal;volt hogy fölpörgött,majd leállt kereszteződés/körforgalom közepén;)
Használtan vettem,nagyon megtetszett a formája,főleg a "macskás" első megjelenése.Dinamikus motor,jó fogyasztással.Elégedett vagyok vele,bár bosszankodtam miatta jó párszor.Volt,hogy el akartam adni,de az alacsony kínált ár és a szerelővel való konzílium miatt megtartottam.Azt mondta műszakira felkészítés után,hogy két évig valószínűleg csak olajat kell majd cserélnem benne.Nagyon egybevan,nem rohad,nem rozsdás,stb.Most 6.éves,1éve tartom garázsban.Az eredeti alkatrészek drágának tűntek,bontott alig volt/van.
Elvitt probléma mentesen Ausztria oda vissza,télen,mínusz 20°C-ban is,indult mindig elsőre,bár az emelkedőkön volt,hogy a 2-es is sok volt.Akkumulátora még a gyári.A szellőző nyílások műanyagjai lejárnak,könnyen törnek.
Egyelőre ennyi,majd írok még,ha eszembe jut valami érdekesség.
2008.
--
118000km->hazaértem,leállítottam,este állnék be a garázsba,se kép-se hang.Elfordítom a gyújtás kulcsot,és semmi,mikor engedem visszafelé,akkor kettyen egyet,nem indult,szentségelés,mert 1hónapja ugyanez történt.Másnap (2011.01.05)cimborámmal megnéztük,1óra melegben állás után működött a gyújtáskapcsoló,de a baj nem hárult el,holnap viszem szerelőhöz,megint egy újabbhoz.Reménykedem.Leírom.
Az egri szerelő véleménye szerint,leállításnál fordul elő ennél a típusnál a vezérlés elfordulása(ha szerencsétlen szögben áll a lánc) ugyanis láncos a meghajtás,de görgős a feszítés,amit rugóval feszít oda és olaj nyomással,ami valami úton-módon képes nem feszíteni,és ekkor van a baj.
Hibalista
- -Kétoldali ablakemelő tartó műanyag bak törött, - -Lambda szonda csere(elégett a belseje),ekkor a láncos vezérlés "megugrott", azaz kinyúlt a lánc,ezért kb 57-60ezerkm-nél TELJES vezérlés csere(fogaskerék,lánc,feszítő görgő,stb) - -Generátor egyik érintkezője letört , - -Hőmérsékleti jeladó gomba(hűtő) zárlatos lett - -Jobb oldali ajtónyitó(kilincs) néha beragad, - -Hátsó ablaktörlő mosó szem elfordult magától, - -Bal elől hátsó szilent ház csere, - -Kesztyűtartó kiesett a helyéről, - -belső keringtető ventilátor "zúg",elmozdultak a rögzítő bolhák és a lapát beleér a házba - -gyújtó trafók legalább 3x kompletten cserélve - -folyamatosan párásodik,főleg eső esetén és téli időszakban,pedig már a pollenszűrő sincs benne;letekert ablakkal járok,akkor jobb - -11700km-nél cserben hagyott otthontól távol; diagnosztika: 2-es henger nem megy,vezérlés elfordult 2°-kal -
Ide hordtam szervizbe
Szolnokon hordtam maszek szerelőkhöz(Nádas),az utóbbi 1évben barátomhoz hordom,aki hozzáértéséről tanúskodik folyamatosan.(Nagy György Zoltán)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Eger,Marosi Zoltán. 43000Ft,gyújtó trafó,benzin szűrő,3db gyertya csere és számtalan diagnosztika és szerelési költség. Először immobiliser-re gyanakodott,majd kiírta a szg. 2henger nem megy,majd látta,hogy nem úgy állnak a szelepek,ahogy kéne,ekkor kiderült,elfordult a vezérlés;szerinte nem kellett cserélni,hanem a fenti dolgok együttes és a vezérlés konstrukciós hibája okozta a nem indulást.Egy hétig nála volt a kocsi,de utána rendben volt,egészen egy hónapig.Folyt.köv.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601S | Következő autója? | Toyota,Mazda,Honda-BMW(ez csak álom) |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
