A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Ibiza (2002-2007)

Ibiza 1.2 Stella 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

szeretni való, de a típushibák kiborítóak

Szöveges ítélet

Az autó vásárlásánál az alacsony fentartási költségek voltak az elsődlegesek, persze a foyasztás és 5 évesnél nem öregebb. Az ibiza teljesen véletlenül jött a képbe, de amikor kipróbáltunk egyet, akkor eldöntöttük, hogy ez a model lesz az igazi. A külső és belső kialakítása teljesen más mint a családi konszern többi típusánál (skoda, VW), a sokkal sportosabb külső és belső design felülmúlja a VW és skoda csúf és túl egyszerű vonásait.
Mivel fontos volt az alkatrész ellátottság, ezért mindenképpen a német autó mellett maradtunk, szóba jött még a citroen C3, de lebeszétek, Fiattal nincsenek jó élményeim, ezért az is kilőve, a koreaiak pedig szóba sem jöhettek.
Az autót első körben nagyon megszerettük, a fogyasztása hosszútvon 5l körül jött ki, ami szerintem egészen kiváló, vegyes is 6l körül alakúlt.
Az 1.2-es motor nem egy lóerő bánya, csodát ne várjunk tőle, de városi viszonylatban tökéletes. Autópályán a 120-as tempónál 4000-4200 körül tart a fordszmmérő, 160-al is lehet vele haladni, de ez nem hinném, hogy túl jót tesz neki. Autópályán gyakran látom amikor az ehhez hasonló kiskocsik 160 felett is repesztenek, hát azt sajnálom aki egy ilyen autót megvesz.
A vásárlást követően a hazafelé úton erős gumizó hangot hallottunk az utastérben, az 5 éves firestone gumik nagyon szarok voltak, le kellett őket cserélnem, utánna a hang megszűnt. Kis használat után kanyarodásoknál mintha beragadt volna a szervó, rögtön szervíz, kiderült, hogy elfojt valahol a szervóolaj, feltöltötték azóta semmi.
Egyszer egy reggel azzal szembesültünk, hogy valaki feltörte az autót, mert leszakadt az ablak, szervízbe megnyugtattak, hogy ez csak típushiba, még jó...poton 29000-ért javították. elszállt a féklámpa kapcsoló a pedálnál, ez is típushiba !!
A télen jártam úgy, hogy a -20-ban nem indúlt el, behúzattuk, nagy nehezen elindúlt de valami nem tett neki jót mert az autó alapjáraton úgy dadogott, hogy a motor ki akart esni a helyéről, gyújtótrafók és gyergyák jók voltak, kipucolták a fojtószelepet és a befecskendezőszelepeket és elmúlt.
Nem rég elkezdett a jobb első eleje erősen kopogni, azt hittem toronycsapágy de kiderűlt, hogy a stabilizátor kar ment tönkre.

Az autó nagyon nagy hátránya a számomra, hogy nagyon alacsony, így egy leaszfaltozott kocsifeljárónál is leér az alja, földes úton nem szabad vele menni, parkoló szegélyköveinél ha nem figyelek mindíg végig húzom a lökhárítót.
Az autó maga belül nagyon kicsi, ha a hátsó üléseken is ülnek akkor az anyósülésen lévőnek a nyakába kell rakni a lábát, vagy a hátsók szoronganak.
A csomagtartó szintén nagyon kicsi, 1m széles dobozt sem tudtunk berakni keresztbe csak átlósan. A hátsó üléseket nem lehet teljesen vízsintbe fektetni ami pakolásnál nekünk nagy hátrány.

Néhány jó pont ami mellette szól:
a szervója nagyon jó, könnyű a kormányt tekerni
lánc hajtás révén nem kell a teljes vezérlést horror áron cserélni
a sebességváltó fantasztikus, nem találkoztam még ennél jobbal

Két személyes kis városi autó ami ha kell hosszabb távon is bizonyít, egy tank benzinnel 800 km-t is ki lehet hozni, persze ésszel.

A vezetési élménye jó, külsőleg gyönyörű, néhány praktikus dolog azért hiányzott a tervezők eszéből a belsőt illetően.
Családosoknak nem ajánlom a méretei miatt, hacsak nem második autóként.
A meghibásodások miatt nagyot csalódtam, mivel túl sok az olyan típushiba ami a német hátteret tekintve nem fordúlhatna elő, ezeket leszámítva az autót szeretem.

Hibalista

- jobb első elektromos ablak - 29000Ft - szervóolaj elfojt - féklámpa kapcsoló a fékpedálnál 6000Ft - fojtószelep és befecskendezőszelepek takarítása 10000Ft - első stabilizátor kar 28000Ft - első fényszór izzók cseréje egyszerre a kettő 3000Ft - gyári firestone gumik cseréje 56000Ft - alsó gumiszilentek csere

Ide hordtam szervizbe

Magán

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 49000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Tipo Következő autója? legacy
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Ibiza 2002 (2002)

További ítéletek (136 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)