Megbízható városi kisautó, gyenge motorral
Szöveges ítélet
Ez az autó egy relatív kis fogyasztású, véleményem szerint elsősorban városban jól használható és megbízható típus.
Több, mint 7 éve szinte napi rendszerességgel használom és eddig szerencsére egyszer sem hagyott cserben vagy állt volna le a motor. Egyedülállóknak vagy pároknak a legideálisabb, de viszont kisgyerekkel vagy a hátsó utasok számára már elég szűkös a hely. A motor alapjáraton csendes, jól teljesít, de a 75 lóerő még városban is számomra érthetetlenül nagyon kevés (a sportos érzés itt abszolút elmarad). 3000 rpm-ig viszonylag jól húz, de 110-120 km/h felett már kezd lustulni és lomha lesz, ezt leszámítva hosszabb, elsősorban belföldi utakra is alkalmas. A helykínálat még a magasabb embereknek is elöl kényelmes (én 192 cm vagyok), de viszont a hátsó ülések és főleg a csomagtartó nagyon kicsik (2-3 nagyobb táska és már tele is van hátul). Két apró dolog, ami nekem még hiányzik, az a csomagtartó-világítás és a nyitva maradt (vagy rosszul bezárt) ajtó visszajelzése a műszerfalon.
Ellenben az autó úttartása kimagaslóan jó, a kanyarokat meglepően stabilan veszi és a fékekre sem volt még panasz. A váltója nagyon precíz és pontos, szerintem ez a legnagyobb erőssége az autónak. Ha rendszeresen karban van tartva és nincs "széthajtva", akkor egy hosszútávon is nagyon megbízható és impozáns kisautója marad a tulajdonosának. Én összességében meg vagyok vele elégedve, de mivel nemrég bővült a család és így már kissé szűkös, kizárólag csak ez miatt szándékozok megválni tőle a közeljövőben.
Hibalista
- A garanciaidő alatti kötelező szervízeken és a vezérműszíj- és vízpumpa cseréjén (90.000 Ft) kívűl váratlanul előforduló komolyabb, költségesebb javítás szerencsére eddig nem volt, inkább kisebb problémák miatt kellett szervizbe vinni az autót. Például a hátsó szélvédő mosója kétszer is elromlott, ami egyrészt az én feledékenységemnek, másrészt a téli fagyásnak volt betudható, de pár ezer forintért javították. A klímagáz két alkalommal is elszivárgott, ami mindkét esetben a tömítés rossz szigetelése miatt történt (12.000 Ft), valamint a hűtőventillátor kapcsolója is meghibásodott és ezáltal rendszeresen túlmelegedett a hűtővíz (13.000 Ft).
Ide hordtam szervizbe
Seat Ferihegy Autó Kft.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Daewoo Matiz SE | Következő autója? | Honda Accord 2.2 i-DTEC vagy Lexus IS220d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
