Ibi Kém
Szöveges ítélet
2006 májusában vettem Seat szalonból 0km-el, Sportline felszereléssel.
16" alufelni,205/45-ös gumik, bőrkormány, bőr váltó,sportosabb ülések, piros-fekete üléshuzattal, 4 elektromos ablakkal, elektromos tükörrel, manuális klímával stb...
Kicsit keményített futóműve van alapból, ennek és a peres gumiknak köszönhetően elég jól kanyarodik akár nagyobb temporól érkezve sem kell berezelni. Hátránya csak rosszabb úton van, ott ugyanis elég nagyokat tud koppani, nem igazán komfortos.
Motorja...hát mit mondjak nem egy erőmű, 1.4 16v 75le...létezik belőle 100le-s is, bár mindenhol azt hallottam, hogy az alacsonyabb fordulaton még lomhább,mint a 75le-s.Olyan 3000-es fordulattól már egész jól tud menni, főleg városban bár én elvagyok vele országúton és autópályán is.Ami szerintem sokat ront a vezetési élményén az az átkozott elekromos gázpedál.A 11 év alatt nyílván hozzászoktam már(hamarabb is), de jobb lenne nélküle az biztos, főleg mikor hirtelen kéne kigyorsítani/elindulni mondjuk egy jobb kezes utcánál és egy fél másodpercig csak gondolkodik.Mindegy.Ki lehet valahogy iktatni azt is olvastam, de nem szeretem az ilyen nem gyári reszelgetéseket...
Váltóját azt nagyon szeretem még mindig.Pontosan veszi a sebességeket, könnyen jár, élvezetes vele váltogatni.
Fékek szerintem átlagosak,semmi extra, főleg, hogy csak elől tárcsás hátul sima dobfék.Kormányzása kicsit lehetne közvetlenebb, kicsit túl van már könnyítve úgy érzem.Kényelem szempontjából is átlagosnak nevezném.Utaztunk már vele 5-en nem egyszer ami nem túl kényelmes, mert azért nincs hátul olyan nagy hely benne és bizony ez már a menetteljesítményében is érezhető, nem beszélve ha a klíma is megy közben.Szóval ez a Sportline elnevezés tényleg csak a külsőre igaz.Mondjuk minden elfogultság nélkül nekem ez a legszebb Ibiza az összes közül, annak ellenére, hogy szemből kicsit ilyen "egér" kinézete van, de összességében szép arányos kisautó, még jól mutat az utakon.
11 év alatt 147000 km-t tettem bele, de durva hibája még nem volt hál isten.
2 év gari volt rá csak és ez idő alatt a Szabó Autójavító Kft-hez vittem, mert ott kaptam egy kontaktot egy ismerőstől.
Volt jó és sajnos rossz tapasztalatom is.A jó közé tartozott, hogy kicserélték gariba a megkopott üléshuzatot elöl mind2 ülésen amik igazából akkor még csak 1 évesek voltak 8no comment).De az újak hibátlanok azóta is.
A rossz tapasztalat pedig a kuplungommal volt...szóltak ugyanis, hogy most még garanciális és kicserélik egy újra, mert úgy érzik van valami nyűgje már.Mondom legyen. Kicserélték majd 2 hét múlva egyszercsak azt vetem észre, hogy nem tudom berakni sebességbe a váltót (1-es 2-es max).Vissza gurultam nagy nehezen vele, elnézést kértek és mondták, hogy beraknak egy újat, de ekkor már nem votam benne a garancia időben.Mikor kész lett azért rákérdeztem, hogy akkor ez most garanciás ugye?Persze persze az 2 évig mivel garancia lejárta előtt rakták be ezt és mivel ez 2 hetet se bírt ki ezért erre van 2 év gari ugyanúgy.Nyílván itt elkövettem azt a hibát, hogy nem papíroztunk erről semmit és láss csodát ez a friss kuplung szett is megadta magát nem egész 2 hét után.Mikor közöltem velük, hogy ez így nekem nagyon nem ok akkor mondták, hogy kicserélik de csak saját költségemen.Mi???Elkezdtünk levelezni az ügyvédjükkel, hogy már pedig hozzák helyre.Szerintük én tettem tönkre, mert nem megfelelően kezelem a gépkocsit :) Szerintem nagyanyám nem tudna ilyen hamar tönkretenni egy ilyen szerkezetet.
Pár levél váltás után jobbnak láttam nem folytatni az egészet velük(ettől függetlenül ez az ő hibájuk volt) és inkább megcsináltattam egy rokonommal akihez azóta is viszem az autót.
Szóval soha senkinek nem fogom a Szabó Autójavító-t ajánlani!!!
Volt még egy két negatívabb dolog az eddigi hasznalat során Ibikével:
kb fél éves lehetett és egyik reggel nem indult el...kulcs berak és se kép se hang.Mivel volt ilyen assistance szolgáltatásom rajta ezért felhívtam őket akik mondták, hogy küldenek egy szervízest oda ahol vagyok.Így is lett aztán kiderült, hogy valami csatlakozóból kijött egy kábel ami túl rövid volt...a helyszínen orvosolta a szerelő de a biztonság kedvéért bekísért a legközelebbi Seat szervízbe és ott kicserélték gariba azt a kábelt, ami azóta is ok.
Aztán egy gyertya csere alkalmával az egyik trafó szétesett a szerelőm kezében, így azon már félre húzott a szikra szóval kuka.Ezt követte még 2 trafó de azóta semmi gond velük.
A közelmúltban pedig a műszerfalon felgyulladt a kormánykerék ábra álló helyzetben és menet közben egyaránt és ilyenkor nem volt szervó rásegítés.
Víz levert persze, de kiderült, hogy valami biztosíték para volt csak, úgyhogy olcsón megúsztam.
Jelenleg a bal hátsó ajtó rosszalkodik.Egyszer nyílik egyszer nem.De ha nem nyílik akkor se kívülről, se belülről nem nyílik.Olvastam már más Ibizásnál is ezt, hogy a zárszerkezettel van néha baj.
Na de!
Összességében meg vagyok elégedve az autóval, teszi a dolgát szépen, nem egy vagyon fenntartani.Bátran ajánlom bárkinek aki egy kicsi, megbízható jó formájú autót keres!
Hibalista
- -kuplung 3x ebből 2x garancia alatt, 1x már gari után - -első és hátsó ablakmosó folyadék spriccelő - -szervó kormány (biztosíték para volt csak) - -valami elektromos kábel kijött a helyéről aztán nem indult el egyik reggel kb fél évesen - -gyújtó trafók (3db)
Ide hordtam szervizbe
Szabó Autójavító KFT1165 Budapest Újszász út 45/b
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Rokon autószerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 147000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
