Nagy köbcenti, rossz hangulat...
Szöveges ítélet
Távol álljon tőlem, hogy megbántsak akárkit de mivel a Seat ibiza végülis VW polo (golf) nagyot csalódtam a német tökéletességbe.
Azért vettem 1.8-as autót mert szertem ha nem kell rugdosni a kocsit, hogy haladjon. Na ez az Ibizával nem jött be. Ilyen lusta és "gyenge" 1.8-as motort én még nem láttam. 90 LE ezt a japánok 1.3 motorból kihozzák, sőt túl is szárnyalják vagy 11 Le-vel. És nem is esznek 9 litert.
A gyári váltóval iszonyatos volt előzni, ha visszakapcsoltam annyi tőrtén, hogy a fordulatszám mérő felugrott mondjuk 4000-re és az autó szépen komotosan (és persze "üvőltve") megpróbálta elhagyni az elöttünk haladó kocsit. Elösször mosolyogtam rajt, később sírni tudtam volna. De miután szét durrant a váltóm (nem túlzok) más típusú váltó kerűlt rá, sokat javúlt a gyorsulási hajlama.
Amúgy 150000 km-nél már ette az olajat. Az első lengőkar hátsó szilentjét töbszőr kellett cserélni.
A lényeg. hogy megfogadtam: Német autót soha többet.
(Van aki ezt irigységből mondja, de én elösször kipróbáltam. Elégvólt)
De azt azért hozzáteszem, léteznek nála sokkal rosszabb autók.
Amúgy az alkatrész nem drága hozzá. Nem adják drágán, úgy is sok fogy belőle. :-)
Hibalista
- Első lengőkar szilentek (az egy vicc) szerintem nem volt százas aki meg tervezte. Féltengely csukló eltörött. Váltó elösször felfelé nem vette a kettest, aztán úgy ahogy van szét robban a difiház. Toronycsapágy, gumival, csere. Elektromos ablakemelő sodronya elszakadt, komplett csere 40´000.-. A főtengelyen lévő dupla ékszíjtárcsa úgy ahogy van szétrepült, új nincs tehát bontó. Szervó szivatyú folyat de már nem érdekel. Szelepfedél tömítés 20-30000-ként elkezd folyatni, már ez sem érdekel. A légszűrőházat kis gumi karikákkal lehet rögzíteni a kasznihoz, elszakad. (ez is vicces) Az elektronikus műszer egység időnkén megadhatja magát, csere. (az üzemanyag elfogyását nem jelzi lámpa, szerintem ez is vicces) A hátsó futómű geometriája talán már gyárilag rossz (VW system), nem állítható.
Ide hordtam szervizbe
A barátom, marha ügyes.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A barátom, tényleg ügyes.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Csak japán, Toyota, Honda, Suzuki |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |